Tikkend geluid linksvoor
-
nssn'99
- Geregistreerd lid
Tikkend geluid linksvoor
Sinds eergisteren komt er een luid getik bij het (vermoedt ik) voorwiel aan de bestuurderskant vandaan. En 't wordt steeds erger.
Wanneer ik optrek, of vermogen moet geven om op snelheid te blijven is het amper hoorbaar maar zodra ik de koppeling indruk, of gas terug neem tikt het behoorlijk hard. Hoe harder ik ga hoe sneller: waarschijnlijk dus een draaiend onderdeel.
Als ik tijdens het rijden hard rem is het even stil.
Wanneer de auto stilstaat tikt het vrolijk door. Ook wanneer ik de koppeling/rem indruk
Het lijkt op het geluid van versleten homokineten, maar dat kan het alvast niet zijn.
Rara wat is het wel en waar ligt het aan? (asklossen, -hoes, een lager, remmen??)
Wanneer ik optrek, of vermogen moet geven om op snelheid te blijven is het amper hoorbaar maar zodra ik de koppeling indruk, of gas terug neem tikt het behoorlijk hard. Hoe harder ik ga hoe sneller: waarschijnlijk dus een draaiend onderdeel.
Als ik tijdens het rijden hard rem is het even stil.
Wanneer de auto stilstaat tikt het vrolijk door. Ook wanneer ik de koppeling/rem indruk
Het lijkt op het geluid van versleten homokineten, maar dat kan het alvast niet zijn.
Rara wat is het wel en waar ligt het aan? (asklossen, -hoes, een lager, remmen??)
-
nssn'99
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Eeehh... het is een vreemd probleem omdat het tikken varieert met het toerental als de auto stilstaat (met draaiende motor) en met ingetrapte koppeling, dus ligt het niet aan de remmen of homokineten, wiellagers of v.bak e.d. Blijft over de motor zelf en dan denk ik aan onjuiste klepspeling, uitgelopen drijfstanglager(s), gebroken zuigerveren... geen leuke dingen dus.nssn'99 schreef:aah komop.
Smurfenregel; smurft ik?nssn'99 schreef:...(vermoedt ik)...
-
nssn'99
- Geregistreerd lid
heheh, bedankt.
Kreeg tijdens het proefrijden het lumineuze idee de wielmoeren eens te checken. En jawel: van het linkervoorwiel zaten 3 moeren behoorlijk los...
case closed.
(en ja... deze kan nog net mee voor sleutelblunder van het jaar)
Twijffelde of dit nou wel of niet zo is.. nog maar even een proefrondje gemaakt: Tikken is alleen hoorbaar wanneer de auto rolt. En is erger wanneer hij niet trekt.72sonett-III schreef: Eeehh... het is een vreemd probleem omdat het tikken varieert met het toerental als de auto stilstaat (met draaiende motor) en met ingetrapte koppeling.
Kreeg tijdens het proefrijden het lumineuze idee de wielmoeren eens te checken. En jawel: van het linkervoorwiel zaten 3 moeren behoorlijk los...
case closed.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Gelukkig dat je daar achterkomt.nssn'99 schreef:heheh, bedankt.
Twijffelde of dit nou wel of niet zo is.. nog maar even een proefrondje gemaakt: Tikken is alleen hoorbaar wanneer de auto rolt. En is erger wanneer hij niet trekt.72sonett-III schreef: Eeehh... het is een vreemd probleem omdat het tikken varieert met het toerental als de auto stilstaat (met draaiende motor) en met ingetrapte koppeling.
Kreeg tijdens het proefrijden het lumineuze idee de wielmoeren eens te checken. En jawel: van het linkervoorwiel zaten 3 moeren behoorlijk los...![]()
case closed.
Stel je voor...
En hoe zit het met de verkoop?
Is hij nog steeds te koop?
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Ahum, gistermiddag hetzelfde
geknak bij loslaten gaspedaal en het dus laten uitlopen van de auto, bij gas erop was hij stil.
Ik had zaterdag ervoor nieuwe remblokken gemonteerd en gistermiddag zijn er nieuwe sloffen opgetrokken. Ik kreeg hetzelfde als opmerking te horen van de bandenjozef.
Beter toch even controleren met een momentsleutel ipv vertrouwen op de slagmoersleutel.
Ik had zaterdag ervoor nieuwe remblokken gemonteerd en gistermiddag zijn er nieuwe sloffen opgetrokken. Ik kreeg hetzelfde als opmerking te horen van de bandenjozef.
Beter toch even controleren met een momentsleutel ipv vertrouwen op de slagmoersleutel.
-
nssn'99
- Geregistreerd lid
Ben dus niet de enige.
.... Of toch niet?
Nog steeds te koop dus. Toen ik 'm aanbood was van dat getik nog geen sprake. Needless to say dat ik wel behoorlijk baalde. Zo van: zul je altijd zien, enzo.
Nee. nu alles werkt blijft ieS@@bman schreef: En hoe zit het met de verkoop?
Is hij nog steeds te koop?
Nog steeds te koop dus. Toen ik 'm aanbood was van dat getik nog geen sprake. Needless to say dat ik wel behoorlijk baalde. Zo van: zul je altijd zien, enzo.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Ik zie het al: je hoopt stiekem gewoon dat niemand hem wilt kopennssn'99 schreef:Ben dus niet de enige.
Nee. nu alles werkt blijft ieS@@bman schreef: En hoe zit het met de verkoop?
Is hij nog steeds te koop?.... Of toch niet?
En ik kan je geen ongelijk geven, want hij is erg mooi.