Slot kofferbak
-
Willem13
- Geregistreerd lid
Slot kofferbak
Het slot van de kofferbak van mijn net aangeschafte 99 (1982, 5bak) zit ingedrukt en de klep wil niet open. Ik kan de sleutel een kwart slag naar links en naar rechts draaien, ik voel geen weerstand en de knop blijft ingedrukt. Wat is er aan de hand en hoe het probleem op te lossen? Rugleuning achterbank plat, kruipdoor sluipdoor en dan…(afgezien van een aantal bezoekjes aan een fysio)….?
-
Bart M
- Geregistreerd lid
Re: Slot kofferbak
Bij het kofferbak slot van de 99 moet je de sleutel geheel naar rechts draaien. Dan moet de knop naar buiten komen.
Draai dan de sleutel geheel naar links en druk de knop met de sleutel in. Nu moet de koffer klep open gaan.
Doet hij dit niet dan gangbaar maken met veel kruipolie (WD40).
Draai dan de sleutel geheel naar links en druk de knop met de sleutel in. Nu moet de koffer klep open gaan.
Doet hij dit niet dan gangbaar maken met veel kruipolie (WD40).
-
Rob2
- Geregistreerd lid
Zoals bovenstaand, en/of een beetje hengelen met de sleutel naar links gedraaid en dan de knop uit proberen te trekken.
Het is een simpel mechaniek.
Anders inderdaad achterbank plat, zelf plat op de buik, en je kunt zo bij het haakje van het slot.
Het is een simpel mechaniek.
Anders inderdaad achterbank plat, zelf plat op de buik, en je kunt zo bij het haakje van het slot.
-
Foll
- Geregistreerd lid
Wat ook nog wel eens voorkomt is dat het palletje aan de slot cilinder afbreekt. Dat palletje drukt tegen de gevel voor ontgrendelen aan. Dan draaien sleutel en slot nog wel en kun je hem ook indrukken, maar dan wordt de hevel voor ontgrendelen niet meer ingedrukt, omdat het palletje aan de slot cilinder ontbreekt. Oplossing is dan van binnenuit de klep openen en dan het slotje demonteren.
Maar inderdaad eerst bovenstaand proberen, scheelt wellicht een boel werk, mocht er niks kapot zijn.
Maar inderdaad eerst bovenstaand proberen, scheelt wellicht een boel werk, mocht er niks kapot zijn.