electrische spriet 99
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
electrische spriet 99
Wie oh wie weet een nette oplossing voor het inbouwen van een electrische antenne in een Saab 99 2 deurs??? Heb wel al een originele liggen voor een 900cc, maar dat lijkt niet netjes te gaan passen in het gat dat er al zit ivm de aansluiting van de brandstof intake...
Zal toch niet de eerste zijn die deze feature gaat hebben???
daan
Zal toch niet de eerste zijn die deze feature gaat hebben???
daan
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Re: electrische spriet 99
Ik ben jullie sowieso al voordasdaas schreef:Zal toch niet de eerste zijn die deze feature gaat hebben???
daan
Bij mij zit het antennegat aan de andere kant, dus ik had alle ruimte beschikbaar om de antenne de monteren. Geen tips dus.
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
Antenne is opgelost! En nee, heb de benzinedop niet aan de andere kant gezet...josephine schreef:Hmm, 't lijkt me dat je dat aan die kant dan niet gaat lukken - misschien voor een interne antenne gaan ..................
Ben benieuwd naar 't volgende: passen die panelen naast de achterbank van een 900 goed op een 99? Welke heb je gebruikt, 2/3drs 900? Of maakt dat niet uit?
De panelen die ik heb gebruikt kwamen uit een 900 3deurs en passen inmiddels redelijk goed. Was wel wat moeite voor nodig om het passend te krijgen, want tussen het deel achter de voorstoelen bij de 99 en 900 zijn nogal wat verschillen. Ben er wel een paar avonden aardig zoet mee geweest maar het resultaat is er wel naar! Wachten is nu nog even op de zitting vd bestuurdersstoel en achterbank, die voor reparatie weg zijn. Zal een dezer dagen een mooi verslagje afleveren, e-e-n en ander is nu al te zien in mijn album.
Volgens is er geen verschil tussen de panelen van een 900 2/3 deurs.
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
En dan heb je het eindresultaat nog niet gezien! Wat een beetje beeldhouwen met een mesje al niet kan doen..josephine schreef:'t ziet er lekker strak uit! goed idee voor als ik ooit nog eens aan m'n 99 t16 droom begin ...
-
jelger
- Geregistreerd lid
in mijn 99 zitten ook [weliswaar lichtblauwe, stofloze] 900 panelen. het stoort helemaal niet dat dat hoekje net wat te kort komt. als bestuurder zie je het toch niet 
eigenlijk zou je de c-stijl opnieuw moeten bekleden met net een tikkeltje meer stof, geholpen door wat extra freubelwerk aan de stijl [stukje hout of karton extra].
eigenlijk zou je de c-stijl opnieuw moeten bekleden met net een tikkeltje meer stof, geholpen door wat extra freubelwerk aan de stijl [stukje hout of karton extra].
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar daar zit de originelejelger schreef:
Zou er als je toch moet gaan bekleden er idd wel rekening mee houden, tis echt niet eens zo heel veel.
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Wat is dat voor een vage meter bovenop het dashboard die bij (ik neem aan) stilstaande motor helemaal in het rood staat? Of heeft iemand voor de foto op het slangetje geblazen? Dat de zijpanelen voor achterin niet direkt passen kan ik met voorstellen; ze zijn zeer waarschijnlijk uit een 99 of 900 van voor 1982, waarbij de achterbankconstructie heel anders is dan daarna. Bij die oude versies loop er nog een verticale metalen plaat onder de voorbank en is ruimte voor de balk uitgespaard in de zijpanelen. Ik heb ook van deze panelen in mijn 99 uit 1983 gezet en het was achter inderdaad nog een klusje om het passend te krijgen, al was dat nog niks vergeleken met de achterbank. Hier heb ik bij bij de rugleuning het hele verenpakket overgezet om het passend te krijgen. Ik heb toen meteen een klein luikje in de rug achter de armsteun gezaagd (het woord skiluik niet waardig maar toch erg handig als je latjes e.d. moet vervoeren).
Alex
Alex
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Een economy meter. Is gewoon een vacuummeter die aan het inlaatspruitstuk is verbonden. Was standaard?/leverbaar? begin jaren 80.Alex B schreef:Wat is dat voor een vage meter bovenop het dashboard die bij (ik neem aan) stilstaande motor helemaal in het rood staat? Of heeft iemand voor de foto op het slangetje geblazen?
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
de donor was een '89er 3 deurs, de ontvanger eentje uit '84, dus geen geklooi met balken onder de achterbank.Alex B schreef:ze zijn zeer waarschijnlijk uit een 99 of 900 van voor 1982, waarbij de achterbankconstructie heel anders is dan daarna. Bij die oude versies loop er nog een verticale metalen plaat onder de voorbank en is ruimte voor de balk uitgespaard in de zijpanelen. Ik heb ook van deze panelen in mijn 99 uit 1983 gezet en het was achter inderdaad nog een klusje om het passend te krijgen, al was dat nog niks vergeleken met de achterbank. Hier heb ik bij bij de rugleuning het hele verenpakket overgezet om het passend te krijgen.
Ipv het overzetten van de rugleuning en veren, ivm de vergrendeling waar jij het over hebt????, heb ik er voor gekozen om het frame bij de vergrendeling netjes weg te slijpen. De 99 heeft namelijk slechts een klein vierkant gaat in de plaat erachter, waar de 900 een beugel heeft. De haak heb ik natuurlijk wel laten zitten en past nu gewoon in het gat dat er zat! Heb me zo dan toch wel heel wat werk bespaard...
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Dat het een economymeter was had ik ook al gedacht, maar het ging mij om de stand van de naald, die hoort bij stilstaande of stationair draaiende motor toch niet helemaal rechtsom in het rood te staan
? En wat de panelen betreft, ik bedoelde die blauwe op de foto van taafert. Het verenpakket dat ik heb overgezet waren de veren waar de stof overheen gaat en waar je dan met je rug tegenaan zit. De originele 1983-vergrendeling kon ik na het afzagen van het horizontale stukken van de ontgrendelhevels gelukkig laten zitten.
Alex
Alex
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
Heb de vorige keer dat ik zo'n ding aan het werk heb gezien in een 99 blijkbaar niet zo goed opgelet... Geen idee of het zo hoort. Paul?? Heb er in mijn 900 T8 ook eentje van een ander merk, niet aangesloten, en die staat ook in't rood (en dat zou niet veranderen als ik em wel zou aansluiten ben ik bang...)Alex B schreef:Dat het een economymeter was had ik ook al gedacht, maar het ging mij om de stand van de naald, die hoort bij stilstaande of stationair draaiende motor toch niet helemaal rechtsom in het rood te staan?
Op de foto is de motor idd af. Werkt met draaiende motor wel gewoon zoals moet.
Is best lastig joh! Die meter dan niet in het rood te krijgen....