Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Saab 99 uit 1973. Een heuse tijdmachine en blikvanger waar ik maar wat trots op ben! Toch zijn er nog wat kleine dingetjes die nog wat beter kunnen. En aangezien ik twee linkerhanden heb, ben ik benieuwd of iemand mij (tegen een vergoeding, uiteraard!) kan helpen met het puntjes op de i zetten. De Saab-garages hier in de buurt zitten allemaal bomvol tot medio juli, en wil bij voorkeur niet zolang wachten. Sterker: hoe eerder, hoe beter.
- Het eerste euvel is een beetje vaag. Tijdens het schakelen van bijvoorbeeld de één naar de twee beweegt de versnellingsbak een paar centimeter mee naar voren en achter. Ik heb geen idee of dat onschuldig is of dat ik mijn bak op deze manier in no-time naar de mallemoeren help. Het lijkt me alsof iets niet helemaal goed vastzit, maar kan niet zo goed traceren wat het probleem is.
- Het tweede is totaal onbelangrijk, maar wel fijn als het werkt: de speakers zijn niet aangesloten aan de radio. Radio geeft aan dat ontvangst is, maar komt geen geluid uit. Zelfde geldt voor de analoge klok. Loopt niet. Het is een detail, maar ach.
Tot zover. Mocht iemand mij uit de brand kunnen helpen: zeer gewaardeerd! Foto's van de nieuwe aanwinst volgen op een later moment