Schuifje Ventilator 99
-
Rolf99cc
- Geregistreerd lid
Schuifje Ventilator 99
Het schuifje van de ventilator (vlakbij het gaspedaal) is gebroken. Het is een zwakke plek. Neem aan dat dit vaker is voorgekomen bij andere auto's. Vervangen is een ingrijpende maatregel. Het is nu gelijmd. Maar het gaat zo weer stuk... Iemand een tip/oplossing? 

-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Re: Schuifje Ventilator 99
Verstevigen met een metalen strip, stukje alu oid.
-
Gerardus
- Geregistreerd lid
Er is een twee componentenlijm waarmee je kan proberen om het te repareren.
In de garage van mijn maat wordt het veel gebruikt voor allerlei reparaties.
Zelf heb ik het diverse malen gebruikt en ben steeds weer verbaast over de sterkte en snelheid van dat spul.
In de garage van mijn maat wordt het veel gebruikt voor allerlei reparaties.
Zelf heb ik het diverse malen gebruikt en ben steeds weer verbaast over de sterkte en snelheid van dat spul.
-
windekind
- Donateur

Met Bondic repareren. In het setje zit de vulmiddel en de UV pen. Hiermee repareren ze bril pootjes etc. Het is vloeibaar plastic dat alleen uithardt met de bijgeleverde UV-led.
-
niloch
- Geregistreerd lid
kachelbediening
Goedenavond allen ,
Heb even de volgende vraag : als ik de verwarming van mijn Saab 99GL bouwjaar 1983 op hoogste stand zet wordt het binnen snel warmer maar na een 5/10 minuten loopt de temperatuur terug (naar lauw/koud).
Wat zou hier een mogelijke oorzaak van kunnen zijn ( Heb al 2 maal thermostaat vervangen maar dit lost niets op ). Hoor het graag. Alvast dank voor jullie reactie.
Habje.
Heb even de volgende vraag : als ik de verwarming van mijn Saab 99GL bouwjaar 1983 op hoogste stand zet wordt het binnen snel warmer maar na een 5/10 minuten loopt de temperatuur terug (naar lauw/koud).
Wat zou hier een mogelijke oorzaak van kunnen zijn ( Heb al 2 maal thermostaat vervangen maar dit lost niets op ). Hoor het graag. Alvast dank voor jullie reactie.
Habje.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

welke thermostaat ? die in de slang bij de radiateur zit?
normaal >motor komt op temperatuur > interieur wordt warmer (als je kachelkraan goed werkt) > dan gaat op een gegeven moment je thermostaat in de cilinderkop werken en laat warmte door naar de radiateur > temperatuur zakt iets, kun je zien op je meter op dachbord.
zit er lpg op misschien? dan zit de verdamper er vaak tussen geklust met T stukken
(1983 is hoogstwaarschijnlijk H motor) en dan moet je de bypass leiding bij de waterpomp dichtmaken (anders heb je 2x bypass)
normaal >motor komt op temperatuur > interieur wordt warmer (als je kachelkraan goed werkt) > dan gaat op een gegeven moment je thermostaat in de cilinderkop werken en laat warmte door naar de radiateur > temperatuur zakt iets, kun je zien op je meter op dachbord.
zit er lpg op misschien? dan zit de verdamper er vaak tussen geklust met T stukken
(1983 is hoogstwaarschijnlijk H motor) en dan moet je de bypass leiding bij de waterpomp dichtmaken (anders heb je 2x bypass)