Mijn Saab 99 van 1984 rijdt goed, maar bij half tot volgas lijkt de auto ‘te smoren’.
Ooit reed de auto op lpg. Daarom denk ik aan de carburateur. Maar dan nog weet ik niet goed wat ik moet doen/ vervangen. Ik heb geen verstand van carburateurs.
Heeft iemand een tip of denkrichting voor me?? Het karretje heeft slechts 176.000 km gereden trouwens.
Inhouden bij halfgas
-
Funky Dude
- In memoriam †
Re: Inhouden bij halfgas
H-blok met Pierburg-carb?
Check het oliepeil in de carburateur eens.
Wat is de staat van de bougies en bougiekabels, zijn de kabels misschien gecorrodeerd?
Check het oliepeil in de carburateur eens.
Wat is de staat van de bougies en bougiekabels, zijn de kabels misschien gecorrodeerd?
-
Foll
- Geregistreerd lid
84’er heeft geen pierburg, zit een stromberg 175cd op. De olie die erin zit zorgt voor demping omhoog en naar beneden, zodat gas geven en los laten soepeler gaat.
Zou ook, naast de ontsteking idd, het membraan in de carburateur even checken. Als deze gescheurd is komt de zuiger niet meer (helemaal) omhoog en zal hij minder vermogen hebben bij gas geven. Zal je bij rustig/constant rijden minder last van hebben. Zit onder het deksel wat met 4 boutjes op de carb zit.
Zou ook, naast de ontsteking idd, het membraan in de carburateur even checken. Als deze gescheurd is komt de zuiger niet meer (helemaal) omhoog en zal hij minder vermogen hebben bij gas geven. Zal je bij rustig/constant rijden minder last van hebben. Zit onder het deksel wat met 4 boutjes op de carb zit.
-
theun
- Donateur (3x)

Bougies, verdelerkap enz zijn nieuw. Tijdstip niet gecontroleerd. Olie in de carburateur insop
Peil.
Beginnen met het membraan?
Peil.
Beginnen met het membraan?
-
Robert65
- Geregistreerd lid
Membraan is idd de eenvoudigste te checken volgende verdachte (en bovendien ook nog eens in een handomdraai makkelijk te vervangen; misschien preventief al aanschaffen?? Vervangen kan nooit kwaad)
-
csa
- Geregistreerd lid
Het kan zijn dat het gasinvoerstuk wat weerstand heeft gegeven en dat ze de carburateur wat armer hebben gezet en dat hij zonder dat gasinvoerstuk te arm staat. Ik zou hem af laten stellen met co-meter.