Pagina 1 van 2
Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: za 31 mar, 2018 21:41
door freakyenzo
Beetje leven in de brouwerij brengen!
vorige week mijn saab 99 uit de stalling gehaald weer. ik heb hem in de winter weggezet, en toen lekte de auto flink olie. Nu besloten om hier toch eens wat aan te doen. ik verwachtte dat het de krukas keerring was. dus de hulpkoppeling drukgroep etc eraf gehaald, vliegwiel eraf, en toen was de lekkage goed zichtbaar. ik had nog een nieuwe keerring liggen, en heb door een ervaren monteur deze keerring erin laten zetten. aangezien ik het de vorige keer zelf gedaan had, maar deze dus is gaan lekker. hopelijk lekt hij nu niet meer:)!
maargoed, vanavond even een testritje gemaakt, en hij rijdt weer heerlijk:) hopelijk nu zonder/ (of met minder) olie lekkage
heb wel fotos gemaakt, zal morgen even kijken of ik deze kan uploaden.
maar nu de vraag... zijn er al andere saabjes uit hun winterslaap??
gr nicka
Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: za 31 mar, 2018 21:51
door Christiaan94
Leuk te horen dat de 99 het goed maakt! M'n vriendin mist hem nog steeds, het oude beestje. Ik kom je snel eens opzoeken, Eindhoven toch?
Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: za 31 mar, 2018 21:57
door freakyenzo
Ah das lief om te horen. Jaa hij rijdt super! ben er nog steeds erg blij mee. Ja klopt woon in eindhoven. laat maar weten als je in de buurt bent;)
ik ga in de voorlaatste week van april op vakantie naar zweden (met de saab uiteraard), eventueel kun je laten weten waar je woont (pb) als het op de route ligt kan ik ook langs komen!
gr nick
Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: zo 01 apr, 2018 13:25
door Gårdarket
Afgelopen week de 99 laten keuren. Ashoes en een vast zittende remklauw vervangen en weer goed voor 2 jaar APK

.
En ook nog eens de complimenten van de keurmeester omdat de auto erg hard is, ook op de bekende plekken. Er is nooit aan de auto gelast en dat is voorlopig ook niet te verwachten. Best tevreden dus....
Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: zo 01 apr, 2018 17:01
door Peters 9-3
Hemeltje kaal gemaakt en via Facebook nieuwe bekleding gescoord. Plastic hout sticker op dashboard verwijderd.
Verder 2 nieuwe voorbandjes erop bij de bandenboer .
Maandag polijsten en in de wax zetten hier.
Verstuurd vanaf mijn H3213 met Tapatalk
Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: za 21 apr, 2018 16:38
door Peters 9-3
Ik dacht vandaag eventjes mijn hemel te bekleden met nieuwe stof.
Echter breekt dat ding in stukken bij het verwijderen dus helaas niet gelukt.
Wat is dan de juiste manier om die hemel eruit te halen zonder brokken?
En is dit te herstellen of niet?
Greetzzz Peter

Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: za 21 apr, 2018 23:18
door panhead
Na het vervangen van de kachelkraan de gereviseerde dynamo weer geinstalleerd. Meet nu 17V laadstroom, dus ergens zit er iets nog niet goed.
Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: zo 22 apr, 2018 6:57
door gws
Spanningsregelaar .
Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: zo 22 apr, 2018 11:48
door freakyenzo
deze week de remmen rondom de auto eraf geschroefd, en gereviseerd, verder de voorste remklauwen met hittebestendige lak ingespoten.
afbeelding voor en na:
@peter 9-3. Toen ik vorig jaar mijn hemel opnieuw heb laten stofferen heb ik voor de verwijdering eerst het interrieur eruit gehaald, de voorstijlen losgeschroefd, de zijstijlen eraf geschroefd, en toen de hemel er toen via de passagiersruimte eruit gehaald. even opletten met de versnellingspook, die zit een beetje in de weg. het makkelijkste is als je dit met meerdere mensen even rustig doet.
ik heb toen wat plekken behandeld met een soort 2 componenten hars die had wordt, maar met andere middelen zal het denk ik ook wel lukken.
Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: zo 22 apr, 2018 15:29
door Peters 9-3
Tnx voor de info
Daar kan ik wel wat mee!!
Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: ma 23 apr, 2018 14:25
door S@@bman
Peters 9-3 schreef:Ik dacht vandaag eventjes mijn hemel te bekleden met nieuwe stof.
Echter breekt dat ding in stukken bij het verwijderen dus helaas niet gelukt.
Wat is dan de juiste manier om die hemel eruit te halen zonder brokken?
En is dit te herstellen of niet?
Wat je kunt proberen (al is het wel érg beschadigd), is satéstokjes duwen door de twee delen die uit elkaar zijn gevallen.
Je kunt de delen dan ook proberen lijmen.
Pur is ook wel handig om kleine plekken terug op te vullen.
Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: wo 02 mei, 2018 7:04
door ROSIER
Peters 9-3 schreef:Ik dacht vandaag eventjes mijn hemel te bekleden met nieuwe stof.
Echter breekt dat ding in stukken bij het verwijderen dus helaas niet gelukt.
Wat is dan de juiste manier om die hemel eruit te halen zonder brokken?
En is dit te herstellen of niet?
Greetzzz Peter

Kleine beschadigingen wel maar dit lijkt me een verloren zaak... Heb je een 2 of een 4 deurs? Ik heb nog een niet hangende 4 deurs hemel ter overname voor een mooie fles wijn...;-
Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: wo 02 mei, 2018 7:35
door Peters 9-3
ROSIER schreef:Peters 9-3 schreef:Ik dacht vandaag eventjes mijn hemel te bekleden met nieuwe stof.
Echter breekt dat ding in stukken bij het verwijderen dus helaas niet gelukt.
Wat is dan de juiste manier om die hemel eruit te halen zonder brokken?
En is dit te herstellen of niet?
Greetzzz Peter

Kleine beschadigingen wel maar dit lijkt me een verloren zaak... Heb je een 2 of een 4 deurs? Ik heb nog een niet hangende 4 deurs hemel ter overname voor een mooie fles wijn...;-
Hi ik heb een 2 drs model hier.
Ik ga nog wel een poging wagen om hem te repareren en we zien wel.
Voorlopig een stalen hemel om naar te kijken [GRINNING FACE WITH SMILING EYES][GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: wo 02 mei, 2018 10:13
door Peters 9-3
In de fabriek gaat hij via het achterraam.
Mooie foto uit die tijd !

Re: Wat heb jij vandaag aan je 99 gedaan?
Geplaatst: di 08 mei, 2018 12:55
door PLemaire
Om het hemeltje zonder wringen (en dus schadevrij) er uit te halen, dien je de voorstoelen te verwijderen (bestuurdersstoel: 2 inbusbouten voor en stoel van voren omhoog lichten ; passagierstoel 2 inbusbouten voor en 2 standaardbouten achter), grondconsole loshalen (stuk of 6 schroeven; wijst zich vanzelf) en (absoluut een must) de versnellingspook verwijderen (3 schroeven). Uiteraard moet je daarna de A- en B-stijl bekleding loshalen, de plafondsteunen, de binnenspiegel, de zonnekleppen, de binnenverlichting en de oortjes op de C-stijl. Wees voorzichtig met de oortjes ze hebben boven aan de deurkant en plastic plug; die wil nogal gauw scheuren. Optioneel kan je de achterbank en het stuur verwijderen; is niet veel werk en geeft je meer bewegingsvrijheid. De hemelschaal gaat via de rechtervoordeur (zowel voor de 4- als 2- deurs) naar buiten. Het is echt goed te doen maar neem er vooral de tijd voor; zonder (of losse) bekleding is de schaal kwetsbaar.