m'n eerste SAAB 99?

1967-1984
Roel
Geregistreerd lid

m'n eerste SAAB 99?

Bericht door Roel » di 22 aug, 2006 14:53

Oeps mn hele verhaal gewist, maargoed het gaat erom dat ik een mooie, harde saab 99 kan overnemen, met een automaat. Mijn vraag was of dit slim is, of dat ik er beter een 5 bak in kan laten zetten (1250euro bij saabconsult)...

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 22 aug, 2006 15:15

Ik heb zelf geen ervaring met een Saab-automaat, maar de meeste reacties varieren van huilen tot gillen. :wink: Maar ik ken ook een tevreden gebruiker.

Saabconsult roept bij sommigen dezelfde reactie op. Ook hier heb ik geen ervaring mee.

Het trillen lijkt mij ook de aandrijfklossen. Wat het verbruik betreft: ik heb afgelopen vakantie 1:13 gereden. Hier in NL zal het wel iets hoger uitkomen, maar 1:11 is realistisch.

Welke kleur heeft het H-blok? Of weet je het bouwjaar? Vanaf 1984 kan je loodvrij tanken, dat scheelt weer elke keer loodvervanger bijvoegen. En zit er ook al electronische ontsteking op? Contactpuntjes zijn vervelend :? . Ik heb geen adresjes voor je, ik doe alles zelf.

Wel een mooie combi trouwens: die kleur en dat interieur :bluethumb:

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » di 22 aug, 2006 15:24

Inderdaad prachtige auto, heb zelf een '80 4 deurs gehad met diezelfde bruine kleur en bruin interieur. Soms nog wel spijt van dat ik 'm heb verkocht, maar ja niks aan te doen. hij is later gebruikt als donorwagen bij v/d Laan in Overschild.

Het trillen met optrekken is volgens mij ook te wijten aan versleten aandrijfklossen.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 22 aug, 2006 15:30

ik vind Saabconsult hier niet eens zo duur mee. Tenminste als dit voor de bak (5 versnellingen?)en arbeid is én hij hier iets van garantie op kan geven (bak en arbeid)