Ik heb het forum al afgezocht en weet hoe het werkt. Nu de vraag: kan ik ergens een (zelf gemaakt) Saab tool kopen om mijn remschijven voor te lossen?
Dat zal wel niet meevallen om deze te vinden. Tips zijn welkom.
Saab tool remschijven
-
Areyonga
- Donateur (3x)

Re: Saab tool remschijven
Bel morgen eens met Stef van Dongen in Zeeland. Die moet je echt wel op weg kunnen helpen.
-
Bart M
- Geregistreerd lid
Een sleutel om slijpschijven los te maken past ook soms.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Deze gebruikt je waarschijnlijk voor de remzuigers te verdraaien.Bart M schreef:Een sleutel om slijpschijven los te maken past ook soms.
volgens mij zoekt maus71 een politrekker om de naaf van de aandrijfas te verwijderen.
-
Maus71
- Donateur (3x)

[]
Ik zal de volgende week ff een foto posten.
Ik zal de volgende week ff een foto posten.
-
Bart M
- Geregistreerd lid
O, ik begreep dat het om het gereedschap ging om de remzuiger in te draaien. Voor het demonteren van de naaf gebruik ik altijd een grote driepoots lagertrekker.
Eerst de naafmoer lossen. Dan het thuiskomer reservewiel monteren. De poten van de driepoots lagertrekker kunnen door de gaten van de velg worden gestoken. Zo kan de homokineet uit de naaf worden gedrukt.
Bouwjaar na 82 moet makkelijker gaan. Vanaf dat moment was het geen perspassing meer.
Eerst de naafmoer lossen. Dan het thuiskomer reservewiel monteren. De poten van de driepoots lagertrekker kunnen door de gaten van de velg worden gestoken. Zo kan de homokineet uit de naaf worden gedrukt.
Bouwjaar na 82 moet makkelijker gaan. Vanaf dat moment was het geen perspassing meer.
-
sb90
- Geregistreerd lid
Bij mijn `84er Saab 90 is het inderdaad een stuk gemakkelijker, geen speciale tools voor nodig.
(Toevallig dat ik vanavond "de pineut" ben met dit klusje).
(Toevallig dat ik vanavond "de pineut" ben met dit klusje).