Advies bij aanschaf 99
-
nssn'99
- Geregistreerd lid
Advies bij aanschaf 99
Hi!
Heb me geregistreerd omdat ik wel wat tips kan gebruiken bij het zoeken naar een 99. Ik heb een mooie 99 combi-coupe op het oog uit '75. Nu heb ik al gelezen dat dit niet het beste jaar is wat kwaliteit betreft (roest!). Ik heb de garage zojuist gebeld en volgens de eigenaar is het een harde auto.
Het is een 5-bak en de kilometerstand van 107k. Dat maakt het in mijn ogen toch de moeite waard om eens te gaan kijken.
Het enige nadeel is, mits hij werkelijk roestvrij is, dat het intereur er niet zo best aan toe is. De garagehouder had nog een set stoelen uit een 900, die hij er ik kan zetten, hij wist alleen niet meteen te zeggen of deze pasten. Weet iemand dit? Ook de hemel was aan vervanging toe. Dit kostte 300,-. Hier schrok ik wel van.
Is dit een gangbare prijs, of kan dit elders goedkoper gedaan worden (kan ik het misschien eenvoudig zelf doen?)
En als er verder punten zijn waar ik op moet letten hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!
Heb me geregistreerd omdat ik wel wat tips kan gebruiken bij het zoeken naar een 99. Ik heb een mooie 99 combi-coupe op het oog uit '75. Nu heb ik al gelezen dat dit niet het beste jaar is wat kwaliteit betreft (roest!). Ik heb de garage zojuist gebeld en volgens de eigenaar is het een harde auto.
Het is een 5-bak en de kilometerstand van 107k. Dat maakt het in mijn ogen toch de moeite waard om eens te gaan kijken.
Het enige nadeel is, mits hij werkelijk roestvrij is, dat het intereur er niet zo best aan toe is. De garagehouder had nog een set stoelen uit een 900, die hij er ik kan zetten, hij wist alleen niet meteen te zeggen of deze pasten. Weet iemand dit? Ook de hemel was aan vervanging toe. Dit kostte 300,-. Hier schrok ik wel van.
Is dit een gangbare prijs, of kan dit elders goedkoper gedaan worden (kan ik het misschien eenvoudig zelf doen?)
En als er verder punten zijn waar ik op moet letten hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!
-
jelger
- Geregistreerd lid
deze auto klinkt me ergens bekend in de oren, 5-bak 99 CC met een minder interieur.
Ik zou het origineel (mits dat origineel is) interieur wel houden, en niet zomaar even achterlaten bij de garage.. daar kan je later wel eens spijt van krijgen...
een hemel kost laten doen SOMS inderdaad 300 euro (ik zou denken dat dat dan inclusief de schaal is en niet alleen de stof), kan makkelijk minder, maar is goed zelf te doen in een weekend. daar zijn diverse onderwerpen over. zijn wel met "zoeken" te vinden.
Ik zou het origineel (mits dat origineel is) interieur wel houden, en niet zomaar even achterlaten bij de garage.. daar kan je later wel eens spijt van krijgen...
een hemel kost laten doen SOMS inderdaad 300 euro (ik zou denken dat dat dan inclusief de schaal is en niet alleen de stof), kan makkelijk minder, maar is goed zelf te doen in een weekend. daar zijn diverse onderwerpen over. zijn wel met "zoeken" te vinden.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Hecht je waarde aan orginaliteit? Volgens mij is de 99cc nooit met 5-bak geleverd, dus de auto heeft al eens een andere bak gekregen. Misschien ook een andere motor? Persoonlijk vind ik een 5-bak wel comfortabel en zou de auto daar niet om laten staan.
Wat roest betreft is 1975 NIET een minder jaar. Jaren 78/79/80 zijn berucht. Maar het is natuurlijk wel een auto van 31 jaar oud en dan kan er veel mis zijn.
Andere stoelen zouden zo moeten passen. De achterbank weet ik niet. Ik zou ook zeker de oude bewaren.
Een hemel opnieuw laten bekleden kan ook voor 100-150 euro.
Er is al het een en ander geschreven over het kopen van een 99 viewtopic.php?t=12876
Wat is de vraagprijs?
Laat je weten hoe het afgelopen is? En we zijn dol op foto´s
Wat roest betreft is 1975 NIET een minder jaar. Jaren 78/79/80 zijn berucht. Maar het is natuurlijk wel een auto van 31 jaar oud en dan kan er veel mis zijn.
Andere stoelen zouden zo moeten passen. De achterbank weet ik niet. Ik zou ook zeker de oude bewaren.
Een hemel opnieuw laten bekleden kan ook voor 100-150 euro.
Er is al het een en ander geschreven over het kopen van een 99 viewtopic.php?t=12876
Wat is de vraagprijs?
Laat je weten hoe het afgelopen is? En we zijn dol op foto´s
-
Jurson
- Donateur (2x)

Ik kan je een 99 Combi Coupe van harte aanraden
. Ik heb sinds 3 maanden er zelf een en dat rijdt erg prettig.
Mij komt de auto die je beschrijft ook enigszins bekend voor. Als ik het goed heb gaat het om een groene uit Meppel. Als dat zo is heb ik hem wel eens vaag bekeken (was op zoek naar iets anders aldaar). Het interieur is inderdaad zeer matig. En ik kom er steeds meer achter dat delen daarvoor moeilijk te vinden zijn. Opnieuw laten bekleden kan natuurlijk altijd, maar dat is niet echt goedkoop.
Maar belangrijker nog is de carrosserie. Die moet echt goed zijn, anders zou ik er niet aan beginnen en verder zoeken (wat niet echt makkelijk zal zijn want 99 Combi Coupe's worden/zijn al redelijk zeldzaam).
Kijk ook of de historie van de auto te achterhalen is want bij deze auto loopt de kilometerteller naar alle waarschijnlijkheid maar tot 99.999 en dus is er een kans dat 107d ook 207d kan zijn!
Verder kan je inderdaad op het forum nog even zoeken naar andere topics hierover (waterpompen, B-Motoren en andere typische 99 topics).
Succes en hou ons inderdaad op de hoogte
Mij komt de auto die je beschrijft ook enigszins bekend voor. Als ik het goed heb gaat het om een groene uit Meppel. Als dat zo is heb ik hem wel eens vaag bekeken (was op zoek naar iets anders aldaar). Het interieur is inderdaad zeer matig. En ik kom er steeds meer achter dat delen daarvoor moeilijk te vinden zijn. Opnieuw laten bekleden kan natuurlijk altijd, maar dat is niet echt goedkoop.
Maar belangrijker nog is de carrosserie. Die moet echt goed zijn, anders zou ik er niet aan beginnen en verder zoeken (wat niet echt makkelijk zal zijn want 99 Combi Coupe's worden/zijn al redelijk zeldzaam).
Kijk ook of de historie van de auto te achterhalen is want bij deze auto loopt de kilometerteller naar alle waarschijnlijkheid maar tot 99.999 en dus is er een kans dat 107d ook 207d kan zijn!
Verder kan je inderdaad op het forum nog even zoeken naar andere topics hierover (waterpompen, B-Motoren en andere typische 99 topics).
Succes en hou ons inderdaad op de hoogte
-
nssn'99
- Geregistreerd lid
Dat is 'm!Jurson schreef:Als ik het goed heb gaat het om een groene uit Meppel. Als dat zo is heb ik hem wel eens vaag bekeken.
Hoe lang is het geleden dat je daar bent geweesd? Als hij er al lang staat betekent dat wellicht dat er reden bestaat hem te laten staan.
Ik zal eens een checklijstje opstellen aan de hand van alle info op dit forum en naar Meppel afreizen. Misschien dat ik dat combineer met een bezoek aan VDV-auto's in Ermelo (geen site maar staat geregeld op marktplaats), en mijn tijd neem om zo veel mogelijk te lezen en bekijken voordat ik mijn keuze maak. Vereiste is namelijk dat ik mijn aanwinst meteen kan inzetten voor dagelijks woon/werkverkeer, aangezien ik mijn huidige auto het liefst inruil.
Zal jullie zeker op de hoogte houden. Beginnende met een kiekje van de olijfgroene rakker ik kwestie:

-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
Jurson
- Donateur (2x)

Ik ben 2x rond de jaarwisseling bij Timmer geweest. Was toen nog eigenlijk op zoek naar een 900 en heb dus niet echt veel aandacht aan geschonken aan deze 99CC die ook in zijn loods stond
Je kunt het kenteken ook nog even natrekken op rdw.nl om te zien hoelang hij al stil staat. Lang stilstaan wil wat mij betreft niet altijd zeggen dat je em moet laten staan.
Wim Timmer heeft trouwens ook nog een 99 2-deurs staan die er wel uitziet als rijklaar voor dagelijks gebruik, maar ja da's dan weer geen Combi-Coupe.
Je kunt het kenteken ook nog even natrekken op rdw.nl om te zien hoelang hij al stil staat. Lang stilstaan wil wat mij betreft niet altijd zeggen dat je em moet laten staan.
Wim Timmer heeft trouwens ook nog een 99 2-deurs staan die er wel uitziet als rijklaar voor dagelijks gebruik, maar ja da's dan weer geen Combi-Coupe.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Ik weet er één staan voor 1/3 van die prijs met minder km's en in goede staat.nssn'99 schreef:Een CC is geen vereiste maar zou leuk zijn.
Zag ook deze nog. Welliswaar geen CC, maar erg netjes. Hemel in orde, nieuwe banden op mooie inca velgen, historie bekend.
Wel zonder Inca's
-
Paul99
- Geregistreerd lid
De groene CC bij Timmer staat er al heeel lang. Ik ken mensen die de auto hebben bekeken. Zij vonden de prijs veeel te hoog.
De auto staat al een tijdje stil
:
Voertuigsoort Personenauto
Merk SAAB
Handelsbenaming 99L CC CM3
Kleur(en) Groen
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Massa ledig voertuig 1.120 kg
Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 11 maart 1974
Datum eerste toelating 11 maart 1974
Datum aanvang tenaamstelling 19 maart 2004
Vervaldatum APK 28 oktober 1999
Voor 3000 mag je (wat mij betreft) een perfecte (originele) 99 cc verwachten. Zoals Jurson aangeeft: typische 99cc onderdelen zijn schaars.
Wat me nog te binnen schoot voor als je gaat kijken: controleer de onderkant van de achterklep op roest.
Succes
De auto staat al een tijdje stil
Voertuigsoort Personenauto
Merk SAAB
Handelsbenaming 99L CC CM3
Kleur(en) Groen
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Massa ledig voertuig 1.120 kg
Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 11 maart 1974
Datum eerste toelating 11 maart 1974
Datum aanvang tenaamstelling 19 maart 2004
Vervaldatum APK 28 oktober 1999
Voor 3000 mag je (wat mij betreft) een perfecte (originele) 99 cc verwachten. Zoals Jurson aangeeft: typische 99cc onderdelen zijn schaars.
Wat me nog te binnen schoot voor als je gaat kijken: controleer de onderkant van de achterklep op roest.
Succes
-
Bert5
- Geregistreerd lid
Als je nou eerst de 99 in Coevorden bekijkt, welke nog steeds te koop staat. Vr. prijs was enige tijd geleden 2500.
Auto van Timmer staat er al een aantal jaren, net als de licht groene metallic. Lijkt op de foto heel mooi, in werkelijkheid eenstuk minder.
Had bijna een prachtige 99 opdeze ingeruild.
Vr gr Bert
Auto van Timmer staat er al een aantal jaren, net als de licht groene metallic. Lijkt op de foto heel mooi, in werkelijkheid eenstuk minder.
Had bijna een prachtige 99 opdeze ingeruild.
Vr gr Bert
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Deze bedoel je zeker: viewtopic.php?t=14021&highlight=coevordenBert5 schreef:Als je nou eerst de 99 in Coevorden bekijkt, welke nog steeds te koop staat. Vr. prijs was enige tijd geleden 2500.
......Vr gr Bert
-
nssn'99
- Geregistreerd lid
echt?Bert5 schreef:...net als de licht groene metallic. Lijkt op de foto heel mooi, in werkelijkheid eenstuk minder.
Was ook een kandidaat, wat deed jou besluiten hem te laten staan?
Heb vandaag min of meer geregeld dat ik zaterdag naar Ermelo (vdv) en Meppel (Timmer) rijd. Op tijd vertrekken dus en ook maar meteen langs Coevorden.
Bedankt voor het meedenken. Jullie tips zijn zeker waardevol.
-
Bert5
- Geregistreerd lid
Die metallic groene? Tja, ik zal je zeggen, ik had zelf een 99 te koop van 85 voor simpel 1400 euro, een gave auto, deuren hard, bodem hard, enige probleem blanke lak van kap en dak lieten los. Kwam ik in meppel en zag de beide 99.s daar (toen ook nog een witte) en eh, bij die autos vergeleken was de mijne een Super wagen. voor een belachelijke lage prijs. Op de foto leek de metallic super, maar in werkelijkheid.. kijk ik kan wat plekjes wel aan, maar als ik 500 euro moet bijleggen op een goeie en harde 99... Laat maar. De auto viel me tegen!