Bestaan er ook schokbrekers voor de 99 die je kan verstellen
Graag een advies.

2x200 is inderdaad niet veel. Maar dat komt mede door de staat van de vering. Als dat beter zou zijn zou ik wellicht eens wat vaker of wat verder met de combinatie op pad gaan.Paul99 schreef:Voor 2x 200km per jaar zou ik geen extra maatregelen nemen. Gewoon goede normale veren plaatsen zodat je de rest van het jaar niet een stuiterbak hebt. Al heb ik geen idee hoeveel km dat in jou geval is.
Ik had nieuwe veren van scanparts geplaats en die hebben het maar 30.000km volgehouden. Nu heb ik gebruikte 900 CL veren die minder dan 100.000km hadden gelopen en die bevallen prima.

Geen advies maar misschien een tip waar je wat aan hebt.gårdarket schreef:Ik vind dat de 99 wat teveel naar achteren hangt. Dat kan natuurlijk duiden op veren die teveel doorhangen en wat spanning zijn verloren. Omdat ik er soms ook een caravan achter hang ( 1 a 2 maal per jaar a 200 kilometer ) wil ik toch wat gaan vervangen. Enerzijds voor de veiligheid en anderzijds omdat het gewoon mooier staat. Ik zat aan hulpveren te denken, waarschijnlijk het makkelijkst te monteren. Gewoon versterkte veren zou ook kunnen, is weer goedkoper. Maar dan moet de boel allemaal los en is het ook weer verstandig om de schokbrekers ook maar gelijk te doen. En de vraag is altijd hoe vast de boel zit.
Bestaan er ook schokbrekers voor de 99 die je kan verstellen![]()
Graag een advies.

Ik had inmiddels al gelezen dat jij de veren besteld hadRaggare schreef:
Geen advies maar misschien een tip waar je wat aan hebt.
Ik heb vandaag voor mijn 99 voorveren en achterveren besteld bij PartsforSaab. Ze zijn van Lesjöfors. http://www.partsforsaabs.com/index.php? ... 5dd4df1946" onclick="window.open(this.href);return false;
Totaal koste me dat 163 euro inkl verzending. En dat is de helft goedkoper dan in Nederland.

Wat een toeval, de auto is net klaar. Gisteren de veren en de schokbrekers vervangen. De schokbrekers boven zaten nogal vast dus die zijn los geslepenRaggare schreef:En is het gelukt? Wat heb je eronder gekregen en hoe rijd dat?
gårdarket schreef:2x200 is inderdaad niet veel. Maar dat komt mede door de staat van de vering. Als dat beter zou zijn zou ik wellicht eens wat vaker of wat verder met de combinatie op pad gaan.Paul99 schreef:Voor 2x 200km per jaar zou ik geen extra maatregelen nemen. Gewoon goede normale veren plaatsen zodat je de rest van het jaar niet een stuiterbak hebt. Al heb ik geen idee hoeveel km dat in jou geval is.
Ik had nieuwe veren van scanparts geplaats en die hebben het maar 30.000km volgehouden. Nu heb ik gebruikte 900 CL veren die minder dan 100.000km hadden gelopen en die bevallen prima.
Hier nog even een foto hoe het er bij staat op dit moment. Verder gaan we gewoon met de tent op vakantie en blijft de caravan thuis.