99 GL 1982 - Klaarmaken voor Lapland - REISVERSLAG
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Re: 99 GL 1982 - Klaarmaken voor Lapland - REISVERSLAG
Wat een avontuur en geweldig verslag! Mooie foto's. Een soortgelijke trip staat bij mij ook al even op het programma met de 99, die extreme kou schrikt me toch wel behoorlijk af moet ik zeggen al zou ik wsl. niet in de winter gaan.
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Wat een avontuur, ontzettend gaaf. En wat een schitterende foto's.
-
mailmichiel
- Donateur (2x)

Fantastisch avontuur! Go Saabje, go!
-
De Roest
- Geregistreerd lid
Heel cool! Inspirerend!
-
MvR
- Geregistreerd lid
Echt mooi dit! Kreeg zelfs mijn vrouw zo ver dat ze meekeek naar de foto's (en die heeft helemaal NIKS met oude/klassieke auto's).
Ben je onderweg nog meer ouder(re) Saabs tegengekomen of was jullie auto toch wel (een van) de oudste?
Ben je onderweg nog meer ouder(re) Saabs tegengekomen of was jullie auto toch wel (een van) de oudste?
-
voodoo
- Geregistreerd lid
Leuke reis en mooie foto's, dank voor het delen!
-
Marius0404
- Donateur (7x)

prachtverhaal
-
Ewout
- Donateur (5x)

Re: 99 GL 1982 - Klaarmaken voor Lapland
Wat een geweldig verslag van deze reis!
Het lijkt me echt vreselijk om zo'n eind te rijden, zeker in duister en kou. Des te leuker om vanuit mijn luie stoel te lezen hoe het gegaan is...
Dat is mooi, want ik vraag me echt af: wat móet je daar!? Afgezien van de mooie foto's die dit oplevert, uiteraard.Job1989 schreef: ↑za 31 dec, 2022 17:28Het was echt een gewelige reis en een groot avontuur!
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ik sluit me bij Ewout aan en zet mijn luie stoel ernaast
Wel een geweldig verhaal en knappe foto's!
Chapeau voor het Saabje en z'n berijders.
Wel een geweldig verhaal en knappe foto's!
Chapeau voor het Saabje en z'n berijders.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Ik begrijp het wel, en krijg juist zin om ook in de auto te stappen.
In de zomer is het uitzicht en de wegen aldaar prachtig. Elke bocht, fjord etc mooier dan de ander. Het rijden is dan bijna een sublieme ervaring, zeker met het raam open en muziek op.
In de winter is het een groot avontuur, en zorgt angst en uitdaging voor een onvergetelijke beleving. Je beseft dat de elementen zo veel sterker zijn dan de mens en zijn machine, en je bij elke kilometer van de weg kan raken, of materiaalpech kan krijgen. En daarom is het machtig mooi om in die omstandigheden een tocht te maken. Het is een strijd met de omstandigheden…het voorbereiden… en problemen oplossen en voor zijn.
In de zomer is het uitzicht en de wegen aldaar prachtig. Elke bocht, fjord etc mooier dan de ander. Het rijden is dan bijna een sublieme ervaring, zeker met het raam open en muziek op.
In de winter is het een groot avontuur, en zorgt angst en uitdaging voor een onvergetelijke beleving. Je beseft dat de elementen zo veel sterker zijn dan de mens en zijn machine, en je bij elke kilometer van de weg kan raken, of materiaalpech kan krijgen. En daarom is het machtig mooi om in die omstandigheden een tocht te maken. Het is een strijd met de omstandigheden…het voorbereiden… en problemen oplossen en voor zijn.
-
Job1989
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de reacties, leuk om te lezen!
1 keer stond er een nieuwere Saab (ik denk niet zo) toevallig naast ons bij de supermarkt (toen ik een foto wilde maken was deze al weg). Ik vermoed dat de meeste in deze dagen binnen staan.
. De luie stoel word ik over het algemeen vrij snel zat. Voor ieder zo wat wils! Maar het doet me deugd dat ik zo wat vermaak heb kunnen leveren voor in de luie stoel!
De hoofdreden om deze reis te maken was voor ons het noorderlicht. Daarnaast is het echt heel erg mooi daar. En waarom met een oude auto? Dat maakt de reiservaring zoveel intenser. Je kan er ook "gewoon" heen vliegen, maar dan besef je niet hoe ver je eigenlijk van huis bent en hoe enorm groot en uitgestrekt de landen zijn. De totale ervaring is daarmee "onbetaalbaar" (bijna net als de vakantie op zichzelf eigenlijk
). Verder is het wel een beetje zoals Saapie omschrijft!
Wel is het zo dat we na thuiskomst de luie stoel voorlopig weer wat meer waarderen, maar dat is meestal maar tijdelijk.
Ik kan iedereen die het overweegt aanraden, maar, vooral als je in de winter gaat, een goede voorbereiding is belangrijk. Dat gezegd hebbende, Ik heb een set Nokian Hakkapeliitta's in de aanbieding!
Weinig eigenlijk! We hebben 1 oudere (Zweedse) 900 gezien die ook echt gebruikt werd en een aantal keer herkende ik een Saab bij iemand op het terrein langs 1 van de vele uitgestrekte wegen.MvR schreef: ↑zo 01 jan, 2023 13:59Ben je onderweg nog meer ouder(re) Saabs tegengekomen of was jullie auto toch wel (een van) de oudste?
1 keer stond er een nieuwere Saab (ik denk niet zo) toevallig naast ons bij de supermarkt (toen ik een foto wilde maken was deze al weg). Ik vermoed dat de meeste in deze dagen binnen staan.
Tja, wat moet je daar, wat moet je hierEwout schreef: ↑zo 01 jan, 2023 22:45Dat is mooi, want ik vraag me echt af: wat móet je daar!? Afgezien van de mooie foto's die dit oplevert, uiteraard.Het lijkt me echt vreselijk om zo'n eind te rijden, zeker in duister en kou. Des te leuker om vanuit mijn luie stoel te lezen hoe het gegaan is...
De hoofdreden om deze reis te maken was voor ons het noorderlicht. Daarnaast is het echt heel erg mooi daar. En waarom met een oude auto? Dat maakt de reiservaring zoveel intenser. Je kan er ook "gewoon" heen vliegen, maar dan besef je niet hoe ver je eigenlijk van huis bent en hoe enorm groot en uitgestrekt de landen zijn. De totale ervaring is daarmee "onbetaalbaar" (bijna net als de vakantie op zichzelf eigenlijk
Wel is het zo dat we na thuiskomst de luie stoel voorlopig weer wat meer waarderen, maar dat is meestal maar tijdelijk.
Ik kan iedereen die het overweegt aanraden, maar, vooral als je in de winter gaat, een goede voorbereiding is belangrijk. Dat gezegd hebbende, Ik heb een set Nokian Hakkapeliitta's in de aanbieding!
-
jelger
- Geregistreerd lid
Mooi avontuur! En fijn dat het gelukt is
Winterse avonturen met de Saab, altijd leuk. 
-
Spatje
- Donateur (3x)

wat super leuk dat je dit verslag met ons deelt! Scandinavie in de winter is toch wat anders dan in NL.
Eind oktober/begin november bijna dezelfde trip gemaakt. Maar heel andere plaatjes. Alleen noorderlicht gezien op de Noordkaap, dat dan weer wel
Ik zou zo weer instappen, prachtige landschappen, krijg je nooit genoeg van.
Eind oktober/begin november bijna dezelfde trip gemaakt. Maar heel andere plaatjes. Alleen noorderlicht gezien op de Noordkaap, dat dan weer wel
Ik zou zo weer instappen, prachtige landschappen, krijg je nooit genoeg van.
-
davidd
- Donateur

Net in een keer je hele topic met je reisverslag doorgelezen. Wat een avontuur! Ik zou er zelf niet aan moeten denken met zoveel kou en donkerte, maar je foto's laten zien hoe mooi het daar wel niet is!
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Prachtig verhaal en petje af hoor. Heel stoer om dit te doen!