Wie o wie heeft de saab 99 2.0 al van het gas ?

1967-1984
99turbo1978
Donateur
Donateur

Re: Wie o wie heeft de saab 99 2.0 al van het gas ?

Bericht door 99turbo1978 » ma 06 jan, 2014 20:07

Sapphire schreef:benzinetank is standaard 26 liter en de onderbouwtank van saab was dacht ik 55 liter bruto (dus 44 netto oid)
Blijft de vraag of deze lpgtank ipv de benzinetank zit...

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 06 jan, 2014 20:15

yep, en de reserve vervangende benzine tank rechts naast het reservewiel :wink:

btw, je kunt hem alleen maar vervangen in een bestaande al op lpg gekeurde Saab, een nieuwe keuring krijg je niet voor elkaar, iets met hoogte en leeftijd.

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » ma 06 jan, 2014 21:05

turbopilot schreef:yep, en de reserve vervangende benzine tank rechts naast het reservewiel :wink:

btw, je kunt hem alleen maar vervangen in een bestaande al op lpg gekeurde Saab, een nieuwe keuring krijg je niet voor elkaar, iets met hoogte en leeftijd.
de tank is niet meer verkrijgbaar als "broodje" met R01 keurmerk helaas. (NB vanmiddag weer bij een 99 een vrij nieuwe LPG-installatie uitgebouwd, het is toch zonde)

99turbo1978
Donateur
Donateur

Bericht door 99turbo1978 » ma 06 jan, 2014 23:24

Thom schreef:
turbopilot schreef:yep, en de reserve vervangende benzine tank rechts naast het reservewiel :wink:

de tank is niet meer verkrijgbaar als "broodje" met R01 keurmerk helaas. (NB vanmiddag weer bij een 99 een vrij nieuwe LPG-installatie uitgebouwd, het is toch zonde)
Onze 99 rijdt al op LPG, dus dat is geen probleem... Ik ga morgen kijken bij een andere auto, als dat doorgaat, heeft een eventueel aanpassing aan het LPG systeem niet zoveel zin meer. Ik probeer er morgen even op terug te komen, als die andere auto niet doorgaat, heb ik ansich wel interesse, scheelt weer ruimte in de kofferbak :-)

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » ma 06 jan, 2014 23:50

Netto is bruto 45 liter het maar 36 liter, actieradius voor een 99/900 hoogstens 300 km. Meestal staat er in de kofferbak toch minstens 55 liter en daar kom je al een stuk verder mee.
Een onderbouwplaatsing is wel veel onderhoudsgevoeliger dan een kofferbaktank omdat ie "exposed" buiten zit, ook goed te zien aan de staat op de foto's, ik heb daar toch nog wel m'n bedenkingen bij.
Ombouwen is best een werkje en de oude verwijderde tank laat gaten over :roll: .

99turbo1978
Donateur
Donateur

Bericht door 99turbo1978 » di 07 jan, 2014 0:05

Na 300km moeten we met de huidige kofferbaktank toch ook echt snel gaan tanken of het is verder op benzine... Gevoeliger voor invloeden van buitenaf heb je wel een punt!

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 07 jan, 2014 0:06

gewoon de tank controleren en opnieuw primeren, ophangen met nieuwe bouten gaat ie weer jaren mee.
bij mijn 900 hangt deze er vanaf nieuw (85) er al onder.

overigens het benzine tankje die ik ken is voor 900 met plat liggend reservewiel.

ik kan ongeveer 450 km op een tank

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » di 07 jan, 2014 8:02

M'n efficient afgestelde 900 liep na het verwijderen van de kat 1 op 8,5 en onze 90 liep met bijna 1 op 10 bijzonder zuinig, beide op overwegend lange constante trajecten.
450 km op 36 liter LPG is bij een classicachtige wel erg geflatteerd lijkt me.
Afijn, houdt me nog steeds aanbevolen voor die of een andere...

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 07 jan, 2014 8:31

tank heeft zoals sapp schreef iets van 54 liter inhoud, ik zelf dacht 52,
vermoedelijk slaat mijn 80% iets later af, want ik krijg er gemakkelijk 44 liter in.

Deze 900 met vialle installatie is veruit degene waar ik het zuinigste mee kan rijden, met een beetje asfalt km loopt ie met gemak 1:11 (dit is dan ook de Saab die eigenlijk altijd meeneem op de lange afstand).

maar goed jij weet het beter :-S+

Highlander
Geregistreerd lid

Bericht door Highlander » di 07 jan, 2014 15:42

Tank is 45 liter dus 36 liter netto.
Zou je bij 1 op 10 360 km mee kunnen rijden, nu reed ik alleen korte stukken dus hielt het met 330km wel op.
Voor roest en vuil hoef je niet bang te zijn, het is net of het er bij langs waait, bovenkant tank blijft verbazend schoon.

gr,
Chris

Highlander
Geregistreerd lid

Bericht door Highlander » di 07 jan, 2014 16:00

turbopilot schreef:hebben jullie het kentekenbewijs al terug?
het gewicht, is dat weer het oude gewicht van vroeger ?
Mijne massa ledig 1102kg
massa rijklaar 1202 kg

Maar nu weet ik niet meer hoe het was met gas tank :-S+

gr,
Chris

riksel
Geregistreerd lid

Bericht door riksel » di 07 jan, 2014 23:32

H aChris,
zonder gas 1102 kg daar gaat ie voor op de tabel bij de belasting... vandaag dan... velen zullen een mooie brief ontvangen over de te betalen belasting van 41 eu per maand... ondanks dat t een oldtimer is...

gelukkig een foutje... en bedankt.

lekker cruisen in de blauwe kikkert :O: :O: :O: :O:

Plaats reactie