Wat te doen?

1967-1984
Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 20 jul, 2006 23:22

De boutjes zitten vast (=vast) met een drupje loctite.

Klepspeling nog allemal ruim binnen tolerantie, nieuwe 82 graden thermosstaat, verse olie en filter, alleen nog even de aandrijfklossen loshalen en hij kan erin dit weekend. :D

Lijstje met over te zetten onerdelen is weer gegroeid:

- Boutje oliepomp
- benzinepomp (het 90-blok heeft een pierburg 8x6 pomp, de slangetjes op mijn carburateur vereisen een 8x8)
- Aandrijfklossen
- Slave cilinder koppeling (cilinder van het nieuwe blok door mijn afgekeurd wegens krassen in de cilinder)
- Inlaatspruitstuk incl carburateur.
- Ontsteking (Ik doe gewoon het hele kleppendeksel, dan staat de ontsteking tenminste ongeveer op tijd

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 24 jul, 2006 11:53

Zo... het was even doorpakken afgelopen weekend, maar hij zit erin. Hier wat hoogtepunten, de rest staat hier. Foto's het het eindresultaat moeten nog want toen was het al te donker.

Op het moment supreme, de eerste startpoging, gebeeurde er niets :cry: . Paar klappen op de startmotor want die staat ook al zo lang stil... niets. Meten: aansluiting kloppen wel. Uitbouwen. He..... 2 aansluitingen waar de stuurstroom op zou kunnen.... Schema -> aansluiting 50 moeten we hebben :fight_headbang: OK, draadje op de goede aansluiting -> startmotor werkt :D . Even doorstarten en de motor loopt :D :D

Wat nog moet gebeuren: benzinepomp een deugelijk pakking geven, versnellingspook afstellen, mengsel afstellen en uitlaat gasdicht maken. En tzt aandrijfklos R vervangen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 24 jul, 2006 13:29

Respect.

Goed werk, ik kan niet anders zeggen. En dat terwijl de rest van Nederland naast de BBQ zat met een biertje in de hand.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 24 jul, 2006 13:58

Tsja... volgende week wil ik op vakantie dus dan moet het af zijn. Aangezien het blok de laatste tijd snel minder werd, moest het er toch echt van komen. Deze week veel rijden voor de proef en dan volgende week naar Sverge :D

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 24 jul, 2006 20:59

smeer je de motorruimte nog in met tectyl of laat je het zo?

ziet er verder mooi uit zo !

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 25 jul, 2006 20:03

jelger schreef:smeer je de motorruimte nog in met tectyl of laat je het zo?

ziet er verder mooi uit zo !
Ik dacht dat tectyl enkel gebruikt werd om holle ruimten mee te vullen?

Is roeststopper/omzetter dan geen beter alternatief?

Jurson
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Jurson » di 25 jul, 2006 20:37

Is ie nu bijna af....Krijg de indruk van wel.
Naar Zweden is in ieder geval een leuke testrit. Dan vind je vast en zeker weer nieuwe verbeterpunten.

Is je volgende project nu die rode 911?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 26 jul, 2006 8:58

Jurson schreef: Is ie nu bijna af....Krijg de indruk van wel.
Naar Zweden is in ieder geval een leuke testrit. Dan vind je vast en zeker weer nieuwe verbeterpunten.
Het blok loopt nog niet zo mooi, dus dat moet deze week nog even. En voor de rest.... er staan nog een aantal dingetje op het to-do lijstje. :D Een aantal plekken moet bijgespoten worden, kheb een metersetje gekocht, speakers in de deuren, grill goed vastzetten misschien opnieuw spuiten, aandrijfklos.....enz.....

Jurson schreef: Is je volgende project nu die rode 911?
De rode is 912 om precies te zijn. In de schuur staat de 911 die mijn vader gaat aanpakken. :D (zegt ie al jaren :? )

Jurson
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Jurson » wo 26 jul, 2006 10:04

De rode is 912 om precies te zijn. In de schuur staat de 911 die mijn vader gaat aanpakken.
Volgens mij heb je nu ervaring met een blok wisselen en dus is die 912 zo een 911..toch :)

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 27 jul, 2006 11:26

Jurson schreef:
De rode is 912 om precies te zijn. In de schuur staat de 911 die mijn vader gaat aanpakken.
Volgens mij heb je nu ervaring met een blok wisselen en dus is die 912 zo een 911..toch :)
:green_many:

Gisteren de ontsteking nog een keer goed afgesteld. Tjemig :shock: , wat een verschil. Het lijkt wel of er een turbo op het blok is gekomen. Loopt als een zonnetje nu. :D :D :D

Nu nog even de versnelling regelen. Gisteren het huis bijgesteld, maar het is nog niet perfect. :? Ik zal nog eens even het pennetje onder de pook goed afstellen.

Nu heb blok zo mooi loopt merk ik de aandrijfklos ook goed :? :cry: . Ik hoorde dat er een 84-er 900 op de sloop staat, dus eens kijken of daar nog een fatsoenlijke klos op zit. Misschien is die dit weekend nog net voor zweden te vervangen.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 13 sep, 2006 8:53

Eventjes om het verhaal af te sluiten: Alles is goed gegaan. De proefrit naar Zweden was 4000km en probleemloos doorlopen. Verbruik 1:12-13. Ik moet nog even het keerringetje van de schakelstang vervangen en een fatsoenlijke pakking onder de benzinepomp. Dan ik mijn blok kurkdroog :shock: .

En ik heb de smaak te pakken en ga Utan helpen zijn blok te vervangen :D

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » wo 13 sep, 2006 10:08

Utan heeft er ook zin in :D Reportage en wederwaardigheden volgen....

Plaats reactie