Goudse Saabs

1967-1984
sjaakdaak
Donateur
Donateur

Re: Goudse Saabs

Bericht door sjaakdaak » wo 04 jan, 2012 14:39

Ik vond een 69-75 manual. Nu nog hopen dat hij van mij wordt.

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » vr 06 jan, 2012 12:26

Als bijna-Gouda-bewoner: misschien is het leuk om als "Goudse Saabs" in klein konvooi naar Valkenburg te rijden de 15e. We zouden bijvoorbeeld kunnen verzamelen op de carpoolplaats bij de Coenecoopbrug (bij de rotonde op de N207).

sjaakdaak
Donateur
Donateur

Bericht door sjaakdaak » vr 06 jan, 2012 13:35

Dat is inderdaad een leuke. Robbert was al zoiets van plan en we zouden nog iemand ophalen, maar ik weet niet waar. Langs die brug komen we wel. De N11 durf ik nog wel over zonder eerst zeer uitgebreid onderhoud uitgevoerd te hebben.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 06 jan, 2012 13:42

ik zal vanavond even bellen met die persoon.Woont overigens in Berkel en Rodenrijs

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » za 07 jan, 2012 13:24

Ik heb even een apart topic voor een subkonvooi(tje) vanuit Gouda aangemaakt: viewtopic.php?f=112&t=110389" onclick="window.open(this.href);return false;

Zou wel leuk zijn als we met een groepje kunnen rijden.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 07 jan, 2012 14:05

Ik ga er meteen even kijken.

sjaakdaak
Donateur
Donateur

Bericht door sjaakdaak » za 07 jan, 2012 22:21

Blauwe Pijl kan wel mee denk ik. Vandaag even een kort inventarisatierondje gemaakt, samen met de kleine man in huis. Olie heeft 'ie genoeg. Op het blok staat een liter te veel en aan het blok en op de bodem hangt en ligt ook zeker nog zeker een halve liter. Goed tegen roest.
De bak klonk rauw, maar dat ligt ook niet aan een olietekort. Daar ook geen teveel, maar netjes binnen de streepjes.

De kabel naar de snelheidsmeter zit nog aan de meter vast. Ik heb even een poging gewaagd de klokken eruit te halen, maar dat viel door die kabel niet mee. Met terug inbouwen heb ik het knopje waar je de klok mee verzet gemold, dus hij loopt vanaf nu nog maar een half jaar per jaar op tijd. Knopje is nog wel te repareren zo te zien.

Wat me wel zorgen baart is dat Blauwe Pijl luchtgekoeld is. Het expansievat was nagenoeg leeg en er hingen alleen wat druppels aan de dop, die ook nog verdacht veel naar ietwat zoetig water smaakten. Kennelijk dus al langer een probleem en koelvloeistof was te duur om vaak mee bij te vullen?

De binnenverlichting is echt kapot. Lampje is goed, maar de knop doet niets, dus in het donker wegrijden betekent op de tast zoeken naar het contactslot. Niet erg, maar wel iets wat ik wil maken.

De ribbelbuis vanaf het luchtfilter is in dezelfde staat als mijn rug: beyond repair. Iemand heeft er een halve rol duck tape omheen gedraaid, maar dat zit niet overal en her en der vallen de gaten erin. Dat is al een deel van de verklaring voor het gierend geluid lijkt me. Mij staat bij dat iemand hier al eens heeft geschreven dat dat spul (die metalen ribbelbuis die doet denken aan flexibele kachelpijp, maar dan dunner) nog gewoon te krijgen is. Klopt dat?

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » zo 08 jan, 2012 23:27

sjaakdaak schreef:dus hij loopt vanaf nu nog maar een half jaar per jaar op tijd
Kom kom, is het glas weer half leeg? Met een sleuteltje tien bij de accuklem en veel geduld kun je die klokjes heel precies afstellen hoor, ook zonder knopje. :wink:

sjaakdaak
Donateur
Donateur

Bericht door sjaakdaak » zo 08 jan, 2012 23:56

Ik was niet pessimistisch hoor. Een 50% score vind ik heel acceptabel. Als de 900 tijdens de helft van de ritten niet inhoudt of bokt voor het stoplicht vind ik toch ook dat ik een geslaagde reparatie heb uitgevoerd? ;)

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » ma 09 jan, 2012 0:20

sjaakdaak schreef:
De ribbelbuis vanaf het luchtfilter is in dezelfde staat als mijn rug: beyond repair. Iemand heeft er een halve rol duck tape omheen gedraaid, maar dat zit niet overal en her en der vallen de gaten erin. Dat is al een deel van de verklaring voor het gierend geluid lijkt me. Mij staat bij dat iemand hier al eens heeft geschreven dat dat spul (die metalen ribbelbuis die doet denken aan flexibele kachelpijp, maar dan dunner) nog gewoon te krijgen is. Klopt dat?
Ja. Ik heb er eentje gehaald bij Fugo.50 of 55mm doorsnede dat zou ik even moeten nakijken. Iets van 12 EUR.

sjaakdaak
Donateur
Donateur

Bericht door sjaakdaak » ma 09 jan, 2012 16:20

Ik vind over Fugo alleen dat het een groothandel is. Kun je daar als particulier gewoon binnenlopen en spulletjes kopen zoals bij Brezan? Zou wel makkelijk zijn, want nu moet ik uit mijn werk haast maken om op tijd bij die laatste te zijn, of op een vrije dag naar Alphen rijden.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » ma 09 jan, 2012 20:39

Je kan er zo binnenlopen. Doe ik ook en ik word geholpen.

Fugo in Gouda he, bij het spoor.

O ja: 50mm.

Alexander
Geregistreerd lid

Bericht door Alexander » ma 09 jan, 2012 20:40

Hallo,

Ik werk vlakbij Fugo Gouda en heb daar als particulier ook gewoon dingen gekocht.

Mijn 99 staat in de zomer ook wel eens in Gouda. Parttime Goudse Saab?

Alexander

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » ma 09 jan, 2012 23:21

Fugo is ook ideaal als je speciaal gereedschap zoals een moeilijke dop zoekt. Ze hebben wat dat betreft alles. Als je lief lacht helpen ze je wel hoor.

sjaakdaak
Donateur
Donateur

Bericht door sjaakdaak » ma 09 jan, 2012 23:23

Dank jullie wel. Zaterdagochtend maar even langs dan, voor een gezinsverpakking KVS en wat van die ribbelbuis.

Plaats reactie