99 Combi Coupe Turbo info gevraagd

1967-1984
michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 99 Combi Coupe Turbo info gevraagd

Bericht door michiel » vr 09 jan, 2004 2:39

Misschien helpt dit wel goed tegen stinkende sigarettenlucht! :-P+ Afbeelding

Geert
Geregistreerd lid

Bericht door Geert » wo 05 mei, 2004 18:01

Hallo,

toen ik een jaartje in Zweden verbleef (1997) werd de waterinjektieset in de opruiming gezet bij Saab. daar hebben ze dan enkele studentjes heeeeel blij mee gemaakt.
Je moet er enkel zuiver water in doen. De methanol heeft een antivriesfunktie. Simpel. Een lampje in het interieur dat het waterniveau aangeeft is voorzien. Zelfde kontakt in het reservoir zorgt er ook voor dat als je droog staat je niet zoveel druk opbouwt en je motor naar de felistijnen rijdt. Ik heb nog ergens een artikel in 'bilen idag' uit 1980 of zo waar de set aangeprezen en verklaard wordt.
Een 99turbo is werkelijk nog een karretje waar ik ook niet aan zou kunnen weerstaan.

Geert

wheels9000
Geregistreerd lid

Bericht door wheels9000 » ma 30 aug, 2004 21:55

Zelf ben ik ook (nog) in het bezit van een 99 T CC uit 1978 (maart). Ik ben ook al eens op zoek gegaan naar de geproduceerde aantallen en kwam daar toen iets over tegen op een amerikaanse site geloof ik. Wat mij opviel (ik wist dat toen in elk geval nog niet) is dat de 99 turbo 2-deurs qua productieaantallen veel zeldamer is dan de 3 drs. Als ik me goed herinner zijn en iets van 3 keer zoveel 3 drs gemaakt als 2 drs.
Inmiddels zijn de 3 drs volgens mij wel zeldzamer, maar dat heeft meer te maken met de kwailteit van de carosserie waar al even aan gerefereerd werd. Overigens is m.n. 1978 een bereoerd bouwjaar geweest als het om roest gaat. 1979 was al stukken beter en de oudere jaren zijn ook beter.

Overigens: mijn 99 T CC is te koop. Ik heb de auto grotendeels ontmanteld. Hij is meer dan compleet, maar er zit veel werk aan. Ik wil 'm wegdoen omdat ik er de afgelopen 6 jaar al geen tijd meer voor heb kunnen vinden.

Als iemand interesse heeft, dan hoor ik het wel.

wheels9000
Geregistreerd lid

Bericht door wheels9000 » ma 30 aug, 2004 22:00

O ja, GRIFFIN: Als ik zo naar de foto's kijk betwijfel ik of de linkse (die goede dus) wel de originele kleur heeft. Ik vermoed dat ie overgespoten is geweest.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » zo 05 sep, 2004 21:32

Die van links heeft ooit herspoten geweest, dat klopt, maar het kleur zou wel degelijk een correct SAAB kleur moeten zijn.
Kleurcode weet ik niet vanbuiten, maar het zou een van de zeldzamere kleuren moeten zijn. Op Saabscene is hier meer over te lezen.

Plaats reactie