inmiddels heb ik de 99 al weer enkele weken. Langzaam maar zeker ben ik de zaken welke de auto eigen maken aan het aanpassen. Dat betekent o.a. dat er wat stickers moesten wijken, o.a. die van het Saab museum ( ja echt, sorry Albert). Heb de afsluitbare verchroomde bling bling trekhaakdop vervangen voor een simpel zwart exemplaar. Een ander punt was het fineer rond de radio:
Netjes geplakt maar niet echt m'n smaak. Afgelopen weekend moest het er aan geloven en heb ik het spul eruit gehaald en e.e.a. zwart gemaakt:
De radio zelf is ook een punt van aandacht, Op termijn komt er zeker een radio uit de jaren 80 in. Dit radiootje heeft echter bluetooth, aux, USB, SD- kaart ingang en dat is gezien de geplande roadtrip wel handig ( aldus m'n zoon). Kortom, voorlopig wordt de radio gedoogd. Het is volgens mij zo'n beetje de goedkoopste bluetooth radio op de markt, inclusief afstansbediening, en voldoet op zich prima. Voor die paar tientjes niet teveel verwachten maar goed, hij zat al in de auto. Heb wel de radio aan de bovenkant iets moeten kantelen omdat anders het display nauwelijks leesbaar was.
Verder heb ik een correcte lakstift gehaald. Werkt handig, er zit aan het uiteinde van de dop een soort van naald zoals bij een injectiespuit waarmee je heel nauwkeurig kleine plekjes kunt doen, vele malen handiger dan met dat veel te groffe kwastje.
Daarnaast heb ik ook preventief de meeste oude zekeringen vervangen en de klemmetjes schoongemaakt.
Zoals bij aankoop al werd gemeld werken de koplampwissers niet. Gisteren eens gaan kijken en het eerste wat ik zag was dat het relais onbreekt. Goede reden om de onderdelendag weer te bezoeken. Binnenkort alvast de stangetjes eens gangbaar maken en kijken of het motortje nog goed is.
Inmiddels zo'n 900 km gereden met 'de leisteen blauwe', kan niets anders zeggen dan dat hij heerlijk rijdt.