Klok

1967-1984
Plaats reactie
Leonardo da Vinci

Klok

Bericht door Leonardo da Vinci » vr 26 aug, 2005 22:01

Hoe verzet men de klok?

robertw

Bericht door robertw » vr 26 aug, 2005 22:14

door hem/haar een stukje op te schuiven..

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » vr 26 aug, 2005 22:23

In je auto? Met dat zwarte "staafje" was uit je dash steekt. In duwen en tegelijk draaien.

Hannes

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » za 27 aug, 2005 0:28

Hannes schreef:In je auto? Met dat zwarte "staafje" was uit je dash steekt. In duwen en tegelijk draaien.

Hannes
Ik zie namelijk geen staafje. Misschien moet ik beter zoeken op de dash ergens. Ik merk wel gaten tussen de tellers, ..bevestigings schroeven?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » za 27 aug, 2005 1:09

Leonardo da Vinci schreef:
Hannes schreef:In je auto? Met dat zwarte "staafje" was uit je dash steekt. In duwen en tegelijk draaien.

Hannes
Ik zie namelijk geen staafje. Misschien moet ik beter zoeken op de dash ergens. Ik merk wel gaten tussen de tellers, ..bevestigings schroeven?
Dan is waarschijnlijk je staafje afgebroken. Tussen de 3 tellers zitten 2 tussenstukjes (duh?). Uit de rechtse hoort een staafje te steken. Die van mij heb ik geprobeerd te lijmen, maar dat is niet echt de oplossing want bij het eropzetten van de overkapping brak hij gelijk weer af en is het nu weer 20 over 3 om half 10...... Ik zit er aan te denken om een zaagsnede te maken in de restanten van het staafje zodat ik met een schroevendraaier de tijd goed kan zetten.

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » za 27 aug, 2005 7:56

paul99gl83 schreef:Die van mij heb ik geprobeerd te lijmen, maar dat is niet echt de oplossing want bij het eropzetten van de overkapping brak hij gelijk weer af...
Zoek een klein spijkertje van 1 mm dik. Gaatje van 1 mm boren in de lengterichting in beide delen. Daarna het spijkertje van de 'kop' ontdoen (kniptangetje) en als 'wapening' in het afgebroken staafje zetten voordat je het gaat lijmen. Oh, en geen 10-seconden lijm gebruiken (is waardeloze zooi) maar waarschijnlijk bij voorkeur hard-pvc lijm gebruiken (dit is erg heftig spul dus gebruik maar een HEEL KLEIN beetje).

Ik heb op (ongeveer) dezelfde manier het mechaniek van mijn electrische buitenspiegel gerepareerd en dat is weer helemaal top (en daar komt dus kracht op elke keer als ik die verstel).

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » za 27 aug, 2005 8:29

robertw schreef:door hem/haar een stukje op te schuiven..
:bluethumb:

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » za 27 aug, 2005 11:57

ok. ik zal met de tijdt het proberen te maken. Goed om te weten dat daar eigenlijk een staafje hoort. ....bedankt voor de reacties

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » za 27 aug, 2005 12:15

Of de accu los halen en weer aansluiten als de tijd overeenkomt met de stilstaande klok v/d wagen.
:idea:

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » za 27 aug, 2005 13:05

,s nachts of overdag :lol:

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » za 27 aug, 2005 18:13

Ik heb een staafje op de klok te verstellen maar ik kan de klok niet verstellen. Heeft iemand een betere oplossing dan de accu los en vast zetten???

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » za 27 aug, 2005 22:19

John.K schreef:Of de accu los halen en weer aansluiten als de tijd overeenkomt met de stilstaande klok v/d wagen.
:idea:
Ik vindt dit wel een briljante oplossing, ..komisch eigenlijk. Misschien heeft de klok ook een zekering?

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » zo 28 aug, 2005 11:43

Bij mij is het pinnetje ook afgebroken. Blijft storend zo'n klok die niet gelijk staat. Heb heel wat geprobeerd, maar niemand schijnt zo'n pinnetje nog te hebben. Mocht iemand er een overhebben, graag.... :D

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » zo 28 aug, 2005 13:04

Leonardo da Vinci schreef:ok. ik zal met de tijdt het proberen te maken. Goed om te weten dat daar eigenlijk een staafje hoort. ....bedankt voor de reacties

:donot:

Plaats reactie