rubber tussen tank en elektrische benzinepomp

1967-1984
Plaats reactie
Robert65
Geregistreerd lid

rubber tussen tank en elektrische benzinepomp

Bericht door Robert65 » do 17 okt, 2019 15:51

Wie kan mij helpen met òf de gouden tip òf een alternatieve oplossing.

Het rubber tussen de metalen tank en de elektrische benzinepomp van mijn 99T2 (1979) is ondertussen zo slecht dat de bovenkant van mijn tank zelfs met halfvolle tank elke keer nat is. Slecht voor het verbruikscijfer, het milieu, de passagiers (vanwege de benzinelucht) maar vooral irritant.
Via de onderdelenleveranciers krijg ik tot nu toe nul op rekest; het rubber is niet leverbaar.

Dussss, wie heeft de tip voor mij waar ik dat rubber wel kan krijgen, of anders wat ik als alternatief zou kunnen doen.
Het laatste redmiddel is dichtkitten, maar ik ben nog niet benzinebestendige kit tegengekomen.

Bedankt voor het meedenken,
Robert

Funky Dude
In memoriam †

Re: rubber tussen tank en elektrische benzinepomp

Bericht door Funky Dude » do 17 okt, 2019 18:48

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 17 okt, 2019 20:42

Als die het is en je gaat bestellen, wil je er dan 2 extra bestelen voor mij. Zo te zien is dit maar ongeveer €5

Doe maar per pb

Robert65
Geregistreerd lid

Bericht door Robert65 » vr 18 okt, 2019 7:31

Dank voor de tip.
Dit lijkt me echter de pakking bij het vlotterelement (gezien de 6 gaatjes erin); ik ga het ze iig vragen.
De E-pomp zit met een soort bajonetring geklemd in de tank; daartussen zit de pakking dit ik zoek.
Aangezien ik zelf nog niet de pomp los heb gehaald, weet ik nog niet hoe de pakking er precies uitziet. Als iemand een plaatje of foto heeft, hou ik me ook aanbevolen; dan kan ik proberen het na te maken (beter iets dan de lekkage die ik nu heb)

Plaats reactie