Heb een Saab 99 uit '72 waarvan de zekering van dimlicht rechtsvoor steeds doorslaat. Het is uitsluitend het dimlicht RV.
Zekering kun je dus blijven vervangen.
Waar moet ik zoeken? Wat kan er defect zijn?
Dimlicht RV zekering slaat steeds door (saab 99)
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Re: Dimlicht RV zekering slaat steeds door (saab 99)
Weet je zeker dat de zekering zwaar genoeg is ?
Verder zou ik de draad nalopen. Als die ergens sluiting maakt, brandt de zekering ook steeds door. Bij een auto van '72 zou het natuurlijk goed kunnen dat de bedrading her en der niet helemaal jofel meer is.
Verder zou ik de draad nalopen. Als die ergens sluiting maakt, brandt de zekering ook steeds door. Bij een auto van '72 zou het natuurlijk goed kunnen dat de bedrading her en der niet helemaal jofel meer is.
-
SAAAAAAB
- Geregistreerd lid
Dank voor je bericht. Zekering is de juiste. Draden zijn ook nagelopen.gårdarket schreef:Weet je zeker dat de zekering zwaar genoeg is ?
Het gekke is dat de zekering pas na een paar dagen gebruik kapot springt.
Zou het aan het lichtrelais kunnen liggen?
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Voorop gesteld: er zijn hier mensen op het forum die hier vééél meer verstand van hebben dan ik.
Maar goed, ik zou eerst de stekker als eerste controleren op corrosie. Verder denk ik als eerste aan de spanningsregelaar.
Electra problemen zijn altijd lastig. Zelf heb ik nog een oude motor staan waar de verlichting het niet van doet....maar soms ook wel
. Al van alles geprobeerd maar goed werken, ho maar 
Maar goed, ik zou eerst de stekker als eerste controleren op corrosie. Verder denk ik als eerste aan de spanningsregelaar.
Electra problemen zijn altijd lastig. Zelf heb ik nog een oude motor staan waar de verlichting het niet van doet....maar soms ook wel
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Stekkers controleren, en dan doormeten, meten is niet alleen maar nalopen, je moet de ohmse waarden hebben, nog mooier zou zijn de ampères meten van de betreffende lamp.
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
-
SAAAAAAB
- Geregistreerd lid
Probleem is opgelost. Bedankt voor het meedenken. Het zat in een stekkertje bij de zekeringkast.