Zekering #9 "ZIG ANZUNDER EL. UHR INNENBEL."

1967-1984
Plaats reactie
Leonardo da Vinci

Zekering #9 "ZIG ANZUNDER EL. UHR INNENBEL."

Bericht door Leonardo da Vinci » wo 29 mar, 2006 17:34

Mijn Zekering #9 "ZIG ANZUNDER EL. UHR INNENBEL." slaat regelmatig door.

Wat zou dat nou kunnen betekenen?

bas.kuijpers
Geregistreerd lid

Re: Zekering #9 "ZIG ANZUNDER EL. UHR INNENBEL."

Bericht door bas.kuijpers » wo 29 mar, 2006 17:39

Leonardo da Vinci schreef:Mijn Zekering #9 "ZIG ANZUNDER EL. UHR INNENBEL." slaat regelmatig door.

Wat zou dat nou kunnen betekenen?
Er is iets aan de hand met je sigarettenaansteker, elektrische klok en/of interieurverlichting.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 29 mar, 2006 17:40

misschien de voeding van je radio daar van afgetapt?

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » wo 29 mar, 2006 17:54

Het is iig de interieur verlichting die het telkens niet meer doet. Ik zal de draden maar eens goed moeten nalopen, want de zekering slaat echt door zodra de accu weer wordt aangesloten.

Het is zeker iets in die richting.
Het zou ook wel met de gebundelde bedrading van de radio te maken hebben, aangenomen het verschijnsel voorkomt sinds de radio verwijdered is, en ik al die draden maar in een bundle uit het zicht heb verstopt..
dus bedankt!

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » wo 29 mar, 2006 19:04

Je hebt sluiting wanneer bij het insteken van een nieuwe hij er gelijk uitfloept, blijft ie enige tijd zitten voor ie er uitgaat dan zou dat een vorm van overbelasting kunnen zijn doordat er enige tijd meer stroom gevraagt wordt dan de max waarde van de zekering.( dit valt op dat de zekering enigzins warm is wanneer je hem er vlot na doorbranden er uit neemt.

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » vr 31 mar, 2006 12:47

Ik zou eerst maar eens controleren of de voedingsdraad van de radio geen contact maakt met aarde, dan heb je dus sluiting. Draadje even isoleren met tape (of een radiootje inbouwen) moet dit probleem dan oplossen.

Plaats reactie