Ik heb de zoekoptie geprobeerd maar kwam niet echt veel tegen over 19" op een 9-5 dus vandaar dat ik het zo probeer.
De auto: 2005 Saab 9-5 2.2 Tid
Zou een setje velge 8,5x19 passen met bandenmaat 235/35/19 met ET 35 ?
Auto is nu niet verlaagd maar gaat verlaagd worden met Koni FSD met Eibach Pro veren............
Zoals ik het na kan gaan zou het moeten kunnen maar wordt het krap, wat is jullie mening.
Velgen vraag
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Velgen vraag
Een 235 past goed op een 7,5 J brede velg, wat is de reden om er 8,5 J op te leggen.
Op een Saab 9.3 (Sport Sedan/Estate) Turbo X V6 kon je ook 19 incher als optie krijgen, die waren gewoon 7,5 J breed net als de standaard 18 incher van dit type. Banden maat trouwens 235/45/R18 of 235/40/R19. 35 serie banden zijn weer een slag onconfortabeler omdat de luchtkamers nog kleiner zijn. Ook je velgrand is slecht beschermd, op een 8.5 J wordt dat nog erger omdat de band mogelijk te strak gaat staan. Dus je moet een heel eind van stoepranden afblijven of je velg ligt spoedig in de kreukels.
Bij de 9.3 Sport is het dan ET41, een Saab 9.5 heeft ET49, ET 35 wijkt daar wel veel van af, ergo komt een wat meer naar buiten te staan.
Zo'n 19 inch van een 9.3 Turbo X schijnt overigens wel onder een 9.5 te passen.
Op een Saab 9.3 (Sport Sedan/Estate) Turbo X V6 kon je ook 19 incher als optie krijgen, die waren gewoon 7,5 J breed net als de standaard 18 incher van dit type. Banden maat trouwens 235/45/R18 of 235/40/R19. 35 serie banden zijn weer een slag onconfortabeler omdat de luchtkamers nog kleiner zijn. Ook je velgrand is slecht beschermd, op een 8.5 J wordt dat nog erger omdat de band mogelijk te strak gaat staan. Dus je moet een heel eind van stoepranden afblijven of je velg ligt spoedig in de kreukels.
Bij de 9.3 Sport is het dan ET41, een Saab 9.5 heeft ET49, ET 35 wijkt daar wel veel van af, ergo komt een wat meer naar buiten te staan.
Zo'n 19 inch van een 9.3 Turbo X schijnt overigens wel onder een 9.5 te passen.
-
Injectie
- Moderator
Re: Velgen vraag
Stuur even een mailtje naar forummer trollspeed. Die had 19"turbo X velgen onder zijn 9-5 icm verlaging.