heb ik iets gesloopt

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Renkhuis
Donateur
Donateur

heb ik iets gesloopt

Bericht door Renkhuis » wo 02 dec, 2009 13:56

saab collega's

Nadat mijn 9000 bij de sportschool was geweest had ik af en toe last van een feulcut na het forum te hebben nagezocht zocht ik het in de wastgate na wat gefriemel voelde ik dat het stangetje los zat van de klep ik heb het stangetje wat heen en weer bewogen dit ging overigens vrij makkelijk met wat lichte weerstand van een membraan ook heb ik de klep wat heen en weer bewogen deze zat op een gegeven moment een beetje vast maar na wat druk zat er weer beweging in.
wilde dit in het weekend gaan maken.
maar wat blijkt toen ik ging rijden had ik geen turbo druk meer de auto trek voor geen meter en hij blaast ook niet meer af,ook klinkt het als of de uitlaat iets lekt en als ik mijn vinger in de buurt hou van het klepje dan voel ik uitlaatgas lekken. Heb ik iets stuk gemaakt of ???

/ Rob

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » wo 02 dec, 2009 21:49

ook heb ik de klep wat heen en weer bewogen deze zat op een gegeven moment een beetje vast maar na wat druk zat er weer beweging in.

Kan zijn dat je afsluitklep in de turbo niet goed afdicht meer, anders zal je de voorpijp moeten demonteren om er in te kijken ofdat ie nog goed op z,n plaats zit.

Wasman
Geregistreerd lid

Bericht door Wasman » wo 02 dec, 2009 22:44

Haal het slangetje van je wastegateactuator eens los en blaas er eens op! Als er lucht doorheen kunt blazen is het membraan gescheurd. Is dit niet zo dan verdenk ik de wastegate zelf :roll: . Dat ie echt vast heeft gezeten en nu na wat kracht zetten van zijn plek op de as is gekomen en nu niet meer tegen de zitting ligt bij aantrekken door de actuator.

Sterkte

Renkhuis
Donateur
Donateur

Bericht door Renkhuis » wo 02 dec, 2009 22:55

wasman en jansen bedankt ga morgen kijken

Meer tips zijn welkom

/Rob

kawaman
Geregistreerd lid

Bericht door kawaman » wo 02 dec, 2009 23:10

R Schuurman schreef:wasman en jansen bedankt ga morgen kijken

Meer tips zijn welkom

/Rob

hey, wel ik had je denk ik wel gezegt dat de waste gate op zijn einde was...

nu zo erg is dat niet. ik zal eens kijken of ik nog een goed exemplaar voor je kan vinden. nu kan ik niet herineren of ik je reeds een T7 klep heb gemonteerd, ik heb daar een software upgrade van gemaakt.

als je T5 klepje hebt, is er niks aan de hand, enkel wastegate.

laat maar iets weten. ik zoek alvast naar een wastegate voor je.

grtz

Renkhuis
Donateur
Donateur

Bericht door Renkhuis » wo 02 dec, 2009 23:27

kawaman schreef:
R Schuurman schreef:wasman en jansen bedankt ga morgen kijken

Meer tips zijn welkom

/Rob

hey, wel ik had je denk ik wel gezegt dat de waste gate op zijn einde was...

nu zo erg is dat niet. ik zal eens kijken of ik nog een goed exemplaar voor je kan vinden. nu kan ik niet herineren of ik je reeds een T7 klep heb gemonteerd, ik heb daar een software upgrade van gemaakt.

als je T5 klepje hebt, is er niks aan de hand, enkel wastegate.

laat maar iets weten. ik zoek alvast naar een wastegate voor je.

grtz
Klasse pieter

Ik heb een T5 klepje

/Rob

Plaats reactie