Afgelopen zaterdag weer eens naar belgie gereden voor de installatie van een open air filter van speedparts. Om 10:00 uur was ik al daar, zij het in een lihte staat van katerigheid van de avond ervoor. Laat ik zeggen dat ik een beetje aan de vroege kant was..
Ietwat later dan ik verwacht
Maarrr.....Na eigenhandig de aircan en snorkel verwijderd te hebben (viel me nu pas op hoeveel bijkans haakse bochten er in dat traject zitten) ging Toni aan de gang! Het was nog een aardige klus, want bijgeleverde materialen waren voor een bosch fuel system ( stond op de site, maar ik had niet goed gekeken), tevens was de instructie die op de site van speedparts stond tamelijk summier te noemen.
Het verschil zat hem met name in de grootte van diameter. Een bosch is aanmerkelijk kleiner dan een lucas. Dus het stuk slang dat op de afbeelding hierboven staat (die zwarte) paste niet op de AMM van mij. Maar Toni zou Toni niet zijn als hij hier geen oplossing voor vond.
Daar plaatjes meer zeggen dan 1000 woorden, hier de foto's:
Ahhh.. er heeft iemand een gat in mijn wagen geboord:
Oh, maar het is alweer gevuld:
(*all photos taken by the man, Mr Toni himself
Als ik nu flink gas geef dan hoor ik goed hoe de lucht door de filter in het luchtkanaal gezogen wordt, en als ik dan het gas loslaat dan kun je nu ook goed horen hoe de overbodige lucht weer gedumpt wordt in het lucht kanaal.
Ben weer erg tevreden!
So, what's next?
Tijn
p.s. ik heb een JR sportsluchtfilter voor een lucas systeem over.