Snelste / krachtigste auto van het forum
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Snelste / krachtigste auto van het forum
Ik lees regelmatig rond in het Tuning subforum maar ben nu eigenlijk wel benieuwd wie hier de snelste en/of krachtigste Saab heeft. Misschien leuk om per type een soort van ranking te maken?
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
break
- Geregistreerd lid
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re: Snelste / krachtigste auto van het forum
Lekker Belangrijk, we staan hier maast en achter elkaar in de file,Rutger schreef:Ik lees regelmatig rond in het Tuning subforum maar ben nu eigenlijk wel benieuwd wie hier de snelste en/of krachtigste Saab heeft. Misschien leuk om per type een soort van ranking te maken?
Pas vlak achter een spik splinter nieuwe Ferrari met mijn 98-er 9-5
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Maar files lossen uiteindelijk op...edwardkommeren schreef:Lekker Belangrijk, we staan hier maast en achter elkaar in de file,Rutger schreef:Ik lees regelmatig rond in het Tuning subforum maar ben nu eigenlijk wel benieuwd wie hier de snelste en/of krachtigste Saab heeft. Misschien leuk om per type een soort van ranking te maken?
Pas vlak achter een spik splinter nieuwe Ferrari met mijn 98-er 9-5, beide stonden we stil ook hij met meer dan dubbele aan pk's.
-
Ernsth
- Donateur (2x)

Wel LBedwardkommeren schreef:Lekker Belangrijk, we staan hier maast en achter elkaar in de file,Rutger schreef:Ik lees regelmatig rond in het Tuning subforum maar ben nu eigenlijk wel benieuwd wie hier de snelste en/of krachtigste Saab heeft. Misschien leuk om per type een soort van ranking te maken?
Pas vlak achter een spik splinter nieuwe Ferrari met mijn 98-er 9-5, beide stonden we stil ook hij met meer dan dubbele aan pk's.
Dit is een voorstel, en in het positieve forum zou daar positief en netjes op gereageerd moeten worden.
Ik vind het wel een leuk idee, sowieso de ranking aan wat je aan een auto hebt zitten fiddelen en tunen om het zover te krijgen.
Dat is een soort van erkenning. En zou voor andere Saabtuners een doel kunnen zijn, of een middel, of een inspiratie.
Dus wel erg bijzonder LB.
Het leven is niet alleen Kommer-en-kwel
-
Robbert
- Donateur (6x)

Jullie wel.davidjoost schreef:Maar files lossen uiteindelijk op...edwardkommeren schreef:Lekker Belangrijk, we staan hier maast en achter elkaar in de file,Rutger schreef:Ik lees regelmatig rond in het Tuning subforum maar ben nu eigenlijk wel benieuwd wie hier de snelste en/of krachtigste Saab heeft. Misschien leuk om per type een soort van ranking te maken?
Bovendien hebben we hier in 't Noorden veel minder last van files en trajectcontroles!
-
Sapphire
- Donateur (7x)

-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Moeten we dan niet ook onderscheid maken in CC's de 2.3 en de 2.0 verschillen in tuning wel degelijk van elkaar................
Al heb ik daar niet echt veel last van
Daarbij is de juist verhouding vermogen/koppel wegligging en remsysteem wel het belangrijkst, lees fun factor
Ik weet niet hoeveel vermogen/koppel mijn saabje heeft en dat vindt ik ook niet zo belangrijk om te weten, het zijn tenslotte cijfertjes en die vindt ik alleen zakelijk belangrijk
.
En misschien kan mijn saab je wel "heeeeeeeeeeeel hard" lekker belangrijk ook
Ik kom zelden boven de 200 km/h, acceleren (koppel) tussensprints dat vindt ik veeeeeeel leuker, dan voel je de kracht hoor je de uitlaat en de turbo en de...........ach nu laat ik me gaan
. De ultimate (BP
) FUN FACTOR
O ja mijn 96 heeft er wel 41 of was het nou 38
en dat is pas echt lol!!!!!!!!!!!!!
EJ
Al heb ik daar niet echt veel last van
Daarbij is de juist verhouding vermogen/koppel wegligging en remsysteem wel het belangrijkst, lees fun factor
Ik weet niet hoeveel vermogen/koppel mijn saabje heeft en dat vindt ik ook niet zo belangrijk om te weten, het zijn tenslotte cijfertjes en die vindt ik alleen zakelijk belangrijk
En misschien kan mijn saab je wel "heeeeeeeeeeeel hard" lekker belangrijk ook
Ik kom zelden boven de 200 km/h, acceleren (koppel) tussensprints dat vindt ik veeeeeeel leuker, dan voel je de kracht hoor je de uitlaat en de turbo en de...........ach nu laat ik me gaan
O ja mijn 96 heeft er wel 41 of was het nou 38
EJ
-
DaanS
- Geregistreerd lid
Ik zit sinds vandaag in ieder geval op een customized Maptun Stage 5/6. Heb nog geen vermogensbank uitdraai gedaan (wordt eind mei tijdens de Tholen Maptun tuningsdagen) maar het zou 300pk en een ruime 400Nm minimaal moeten opleveren. De meest krachtige zal het niet zijn maar het voelt in ieder geval zeer krachtig aan.
-
s95ae
- Geregistreerd lid
Ach, het is best wel fun om eens te vergelijken wie welke hardware heeft en hoe de cijfertjes eruit zien. Het blijft natuurlijk gewoon lekker ouwehoeren over zaken waar we met z'n allen enthousiast van kunnen worden en dat is zeer geschikt in dit forum.
Persoonlijk ben ik wel benieuwd van een aantal hoe die aan de 300+ pk's zijn gekomen. En ook hoe ze dit ervaren.
Groet,
TurBoaz
Persoonlijk ben ik wel benieuwd van een aantal hoe die aan de 300+ pk's zijn gekomen. En ook hoe ze dit ervaren.
Groet,
TurBoaz