Snelste / krachtigste auto van het forum

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Rutger
Geregistreerd lid

Snelste / krachtigste auto van het forum

Bericht door Rutger » di 08 apr, 2008 11:19

Ik lees regelmatig rond in het Tuning subforum maar ben nu eigenlijk wel benieuwd wie hier de snelste en/of krachtigste Saab heeft. Misschien leuk om per type een soort van ranking te maken?

bert knip
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door bert knip » di 08 apr, 2008 14:10

Sonett 125pk?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 08 apr, 2008 14:12

Ik denk dat Bram met de overwinning voor de 9000-klasse aan de haal gaat...! :lol: En Sander Speek heeft vast de krachtigste 900NG! 8)

Thom
Donateur
Donateur

tuning

Bericht door Thom » di 08 apr, 2008 14:30

wel lastig want er zijn geen rijen mensen die de auto op de testbank gehad hebben. Ik heb ook veel modificaties op diverse saabs doorgevoerd maar zou moeten gokken naar het vermogen.

break
Geregistreerd lid

Bericht door break » di 08 apr, 2008 15:42

Mijn Saabje 9.3 1.8t met Vialle LPi :shock: gaat op 28 mei wel gekitteld worden 8) en indien mogelijk op de testbank maar zal zeker niet de snelste zijn of worden :oops: . Hou wel van meer souplese :D en trekkracht :lol: maar ja :roll: .

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 08 apr, 2008 21:40

Toni met z'n 500+ / 600+ ? PK Saabrio maakt ook een héééle goede kans voor overall winnaar...

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » di 08 apr, 2008 21:45

En bij de 900 classics? De 900 van Eric van S.?

edwardk
Geregistreerd lid

Re: Snelste / krachtigste auto van het forum

Bericht door edwardk » di 08 apr, 2008 21:47

Rutger schreef:Ik lees regelmatig rond in het Tuning subforum maar ben nu eigenlijk wel benieuwd wie hier de snelste en/of krachtigste Saab heeft. Misschien leuk om per type een soort van ranking te maken?
Lekker Belangrijk, we staan hier maast en achter elkaar in de file,

Pas vlak achter een spik splinter nieuwe Ferrari met mijn 98-er 9-5 :wink: , beide stonden we stil ook hij met meer dan dubbele aan pk's. :lol:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 08 apr, 2008 21:52

edwardkommeren schreef:
Rutger schreef:Ik lees regelmatig rond in het Tuning subforum maar ben nu eigenlijk wel benieuwd wie hier de snelste en/of krachtigste Saab heeft. Misschien leuk om per type een soort van ranking te maken?

Pas vlak achter een spik splinter nieuwe Ferrari met mijn 98-er 9-5 :wink: , beide stonden we stil ook hij met meer dan dubbele aan pk's. :lol:
Maar files lossen uiteindelijk op... :wink: Bovendien hebben we hier in 't Noorden veel minder last van files en trajectcontroles! :wink:

Ernsth
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ernsth » di 08 apr, 2008 22:45

edwardkommeren schreef:

Wel LB :wink: .
Dit is een voorstel, en in het positieve forum zou daar positief en netjes op gereageerd moeten worden.
Ik vind het wel een leuk idee, sowieso de ranking aan wat je aan een auto hebt zitten fiddelen en tunen om het zover te krijgen.
Dat is een soort van erkenning. En zou voor andere Saabtuners een doel kunnen zijn, of een middel, of een inspiratie.
Dus wel erg bijzonder LB.
Het leven is niet alleen Kommer-en-kwel :lol: .

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 08 apr, 2008 22:46

davidjoost schreef:
edwardkommeren schreef:

Maar files lossen uiteindelijk op... :wink: Bovendien hebben we hier in 't Noorden veel minder last van files en trajectcontroles! :wink:
Jullie wel.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 08 apr, 2008 23:01

Ik denk de 5drs 900 van 900T-R (Eric van Spelde). 295 pk op de voorwielen, holy christ!

Maargoed, vooralsnog geldt imo: LIMA BRAVO! :roll:

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » di 08 apr, 2008 23:13

Moeten we dan niet ook onderscheid maken in CC's de 2.3 en de 2.0 verschillen in tuning wel degelijk van elkaar................
Al heb ik daar niet echt veel last van :twisted:
Daarbij is de juist verhouding vermogen/koppel wegligging en remsysteem wel het belangrijkst, lees fun factor :wink:
Ik weet niet hoeveel vermogen/koppel mijn saabje heeft en dat vindt ik ook niet zo belangrijk om te weten, het zijn tenslotte cijfertjes en die vindt ik alleen zakelijk belangrijk :wink: .
En misschien kan mijn saab je wel "heeeeeeeeeeeel hard" lekker belangrijk ook :roll:
Ik kom zelden boven de 200 km/h, acceleren (koppel) tussensprints dat vindt ik veeeeeeel leuker, dan voel je de kracht hoor je de uitlaat en de turbo en de...........ach nu laat ik me gaan :oops: . De ultimate (BP :shock: ) FUN FACTOR :twisted:

O ja mijn 96 heeft er wel 41 of was het nou 38 :shock: en dat is pas echt lol!!!!!!!!!!!!!

EJ

DaanS
Geregistreerd lid

Bericht door DaanS » di 08 apr, 2008 23:53

Ik zit sinds vandaag in ieder geval op een customized Maptun Stage 5/6. Heb nog geen vermogensbank uitdraai gedaan (wordt eind mei tijdens de Tholen Maptun tuningsdagen) maar het zou 300pk en een ruime 400Nm minimaal moeten opleveren. De meest krachtige zal het niet zijn maar het voelt in ieder geval zeer krachtig aan.

s95ae
Geregistreerd lid

Bericht door s95ae » wo 09 apr, 2008 11:04

Ach, het is best wel fun om eens te vergelijken wie welke hardware heeft en hoe de cijfertjes eruit zien. Het blijft natuurlijk gewoon lekker ouwehoeren over zaken waar we met z'n allen enthousiast van kunnen worden en dat is zeer geschikt in dit forum.

Persoonlijk ben ik wel benieuwd van een aantal hoe die aan de 300+ pk's zijn gekomen. En ook hoe ze dit ervaren.

Groet,

TurBoaz :wink:

Plaats reactie