Tunen 2.2 TiD
-
Jochen
- Geregistreerd lid
Tunen 2.2 TiD
Hoi,
Ik ben wat aan het rondkijken om mijn 9-3 2.2Tid van '01 wat meer paardjes onder de kap te steken. Het is de 115pk versie en die vind ik net iets te mak voor de auto. Hij is perfect in orde en heeft maar 53.000km op de teller staan dus voor de motor heb ik geen bang. Mijn garagist kan mij een "powerbox" aanbieden voor 400€ en deze zou de pk's dan naar 150 brengen (of minder als ik dat wil). Wat ik me afvraag is of het blok deze vermogens aankan alsook de koppeling en de versnellingsbak? Ik ben van plan om nog enkele jaartjes ermee te rijden dus... .
Heeft iemend er ervaring mee met het chippen van een 2.2TiD?
Ik ben wat aan het rondkijken om mijn 9-3 2.2Tid van '01 wat meer paardjes onder de kap te steken. Het is de 115pk versie en die vind ik net iets te mak voor de auto. Hij is perfect in orde en heeft maar 53.000km op de teller staan dus voor de motor heb ik geen bang. Mijn garagist kan mij een "powerbox" aanbieden voor 400€ en deze zou de pk's dan naar 150 brengen (of minder als ik dat wil). Wat ik me afvraag is of het blok deze vermogens aankan alsook de koppeling en de versnellingsbak? Ik ben van plan om nog enkele jaartjes ermee te rijden dus... .
Heeft iemend er ervaring mee met het chippen van een 2.2TiD?
-
robertw
Re: Tunen 2.2 TiD
150Pk lijkt mij sterk, 125Pk komt meer in de buurt! Laat je dus niet beduvelen.
-
Injectie
- Moderator
Wat deed die 2.2 van MarkA ook alweeer op de rollenbank. Die is uitgerust met de powerbox van Abott. Hij is getest met en zonder box en het verschil bedroeg geloof ik 20 PK.
-
Marc
- Lid van verdienste
Mark A had idd +20pk aan de wielen. Aan de krukas zal ie dus nog wel iets meer hebben.
Anders zou je eens contact kunnen opnemen met Jozef Zabel, deze heeft buiten een hele mooie collectie ook een TiD met 168pk
http://www.saab-zabel.de/
Anders zou je eens contact kunnen opnemen met Jozef Zabel, deze heeft buiten een hele mooie collectie ook een TiD met 168pk
http://www.saab-zabel.de/
-
Wouter
- Donateur (2x)

Marky schreef:Anders zou je eens contact kunnen opnemen met Jozef Zabel, deze heeft buiten een hele mooie collectie ook een TiD met 168pk
Naast deze hoeveelheid Saabjes gaat mijn bijzondere interesse uit naar de twee Midassen Gold en de Moke. Prachtig! Oh ja, ook de Porsches zijn van een verantwoord model.
Zucht..
Echt even kijken..
-
Injectie
- Moderator
Ik vind alleen deze wat minder. Andere velgen eronder en hij is top.

En dit blijft toch een van mijn all time favorites:

-
Jochen
- Geregistreerd lid
Injectie schreef:Wat deed die 2.2 van MarkA ook alweeer op de rollenbank. Die is uitgerust met de powerbox van Abott. Hij is getest met en zonder box en het verschil bedroeg geloof ik 20 PK.
Weet je toevallig de prijs van zo'n powerbox van Abbott?
-
Jochen
- Geregistreerd lid
£495. Zal iets van een 750e zijn dan? Dat is wel veel. Dan kan ik hem evengoed laten chippen door een prof. Het schijnt dat dat beter is?
Ze geven ook een winst van 35 pk en 80Nm en bij Maptun geven ze maar 15pk en 35 nm winst
Wie moet ik nu geloven of waarom geeft de ene zoveel meer dan de andere? Hebben ze schrik voor de betrouwbaarheid van de wagen?
Ze geven ook een winst van 35 pk en 80Nm en bij Maptun geven ze maar 15pk en 35 nm winst
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

wat dacht je van die montecarlo gele T16 cabrio van 303 pk (!)... kappuh nou!
-
Jochen
- Geregistreerd lid
Style&Co schreef:wat dacht je van die montecarlo gele T16 cabrio van 303 pk (!)... kappuh nou!
-
Marc
- Lid van verdienste
Misschien moet er eerlijksheidhalve wel bijverteld worden dat MarkA de Abbott box in 99% van de gevallen uit heeft staan. Met de box aan rookt ie een 'beetje' veel.
Onlangs heeft ook zijn dieselpomp het begeven
Onlangs heeft ook zijn dieselpomp het begeven
-
B235R
- Lid van verdienste
schitterende Ronal Turbo velg, echte cult velg.Injectie schreef:Ik vind alleen deze wat minder. Andere velgen eronder en hij is top.
![]()
![]()
en dan die cobra