tunen 2.0 liter zonder turbo
-
Eddy237
- Geregistreerd lid
tunen 2.0 liter zonder turbo
Vandaag Saab opgehaald, blijkt echter geen 2.0 lpt te zijn maar een turboloze 2 liter ( 113kw).
Maakt voor mij niet zo veel uit, wil gewoon een netjes rijdende motor waarbij nadruk ligt op lekker open rijden bij goed weer.
Ik wil wel graag weten of deze motor (betaalbaar) wat te kietelen is om deze wat mooier/zuiniger te laten lopen?
Er komt straks wel gas in ( Van Meenen, Eeklo, na advies van de leden).
Kan er iemans zinnig advies geven en wat is zinniger, eventueel voor of na gasinbouw?
Een blije Saab-nieuweling, Eddy237
Maakt voor mij niet zo veel uit, wil gewoon een netjes rijdende motor waarbij nadruk ligt op lekker open rijden bij goed weer.
Ik wil wel graag weten of deze motor (betaalbaar) wat te kietelen is om deze wat mooier/zuiniger te laten lopen?
Er komt straks wel gas in ( Van Meenen, Eeklo, na advies van de leden).
Kan er iemans zinnig advies geven en wat is zinniger, eventueel voor of na gasinbouw?
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
werli
- Donateur (2x)

Re: tunen 2.0 liter zonder turbo
heyEddy237 schreef:Vandaag Saab opgehaald, blijkt echter geen 2.0 lpt te zijn maar een turboloze 2 liter ( 113kw).
ik denk dat dat wat veel gevraagd is
mooier ? nu niet dan ?mooi van geluid >veranderen van uitlaat of mooi van rustig lopen waardat een revisie voor nodig is
en dan nog betaalbaar ook
kietelen ? dit wat betreft de opvoer van pk's ; dat zit je hier wel wat beperkt
(hoewel ik een gekietelde ecu weet voor een 2.0i)maar weer de verkregen toenamen is in vergelijk met een geblazen type niet te vergelijken; of spreken we hier over race zuigers andere graden nokkenas met verstelbaar tand wiel
ombouw naar turbo kan ook maar is niet betaalbaar te noemen
mvg werner
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
werli
- Donateur (2x)

hey janjwaterink schreef:werli reken die kw's nou ff om naar pk's en edit die post van jou dan ffik weet hoegaarden smaakt lekker.
ik vermoed dat topic starter onder de motor kap heeft gekeken en de kw 113 verkeerd vermeld staat
eddy is nieuw en dat foutje kan dan wel
met de hoegaarden ben ik niet mee
mvg werner
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Ik zeg niet dat je zat bent, maar het is wel vrijdagavondwerli schreef:hey janjwaterink schreef:werli reken die kw's nou ff om naar pk's en edit die post van jou dan ffik weet hoegaarden smaakt lekker.
ik vermoed dat topic starter onder de motor kap heeft gekeken en de kw 113 verkeerd vermeld staat
eddy is nieuw en dat foutje kan dan wel![]()
met de hoegaarden ben ik niet mee!of wil je bedoelen dat ik zat ben ?
mvg werner
-
Eddy237
- Geregistreerd lid
Hoi mannen,
Dank weer voor jullie reacties.
Het is echte een 113kW motor, staat op kenteken bewijs.
Dit betekent dus toch dat het een 2.0 plt is, dank jullie?
Ik ben echte a-technisch, had al onder de kap gekeken en naar de turbo gezocht, zag echter niets waar turbo opstond en zag geen tekening van het blok in het instructieboekje waar een turbo op stond.
Excuses naar 'de kenners' dat ik lompe vragen stel!
Groeten, Eddy237
Ik ben echte a-technisch, had al onder de kap gekeken en naar de turbo gezocht, zag echter niets waar turbo opstond en zag geen tekening van het blok in het instructieboekje waar een turbo op stond.
Groeten, Eddy237
-
marq101
- Geregistreerd lid
Volg je uitlaatbochten vanaf het blok. Gaan ze naar beneden en dan naar achteren en is het gewoon erg heet---geen turbo. Gaat het vanaf het blok in een collector naar voren en is het daar intens heet, dan is het een lpt 
Edit: Waarbij ik de aanname deed dat het een 900 was.......assumption is the mother of all f*ck ups
Edit: Waarbij ik de aanname deed dat het een 900 was.......assumption is the mother of all f*ck ups
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
werli
- Donateur (2x)

quote=""]Eddy237 schreef:Hoi mannen,
Groeten, Eddy237
[/quote]hey
deze foto (gepikt op het forum ;dank aan estatic )laat de turbo zien onder de uitlaat collector rechts van dat blauwe dopje
en wij zijn geen kenners we gokken maar wat
mvg werner
edit: sorry azul ik was je voor
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
-
Maarten
- Lid van verdienste
-
jwaterink
- Donateur (6x)