chiptuning
-
Cormol
- Geregistreerd lid
chiptuning
Mogelijk al een uitgemolken onderwerp. Wie heeft er een adres waar ik mijn 93 kan laten chiptunen. 1.9 tid.
Mijn vorige 93 had een gebruik van gemiddeld 1 op 19. Deze was dus getuned toen ik hem kocht.
Nu heb ik een nieuwere 93, maar zijn verbruik is tussen 1 op 16 en 1 op 17.
Mijn vorige 93 had een gebruik van gemiddeld 1 op 19. Deze was dus getuned toen ik hem kocht.
Nu heb ik een nieuwere 93, maar zijn verbruik is tussen 1 op 16 en 1 op 17.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Re: chiptuning
Vergeet niet de Stage 0... Goed onderhoud, geen dichtgeslibte leidingen en sensoren die zo vol aangekoekte roet zitten dat ze niks meer meten.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Dion rijdt volgens mij zowat hele land door en weet ongelooflijk veel van Saabs.
-
raspaardje
- Donateur

Die verbruikswinst zit hem ook (deels) in het uitschakelen van de EGR-werking met veel meer NOx uitstoot als gevolg. Wil je dat hedentendage nog?
-
Motolab
- Geregistreerd lid
Interessante insteek, maar is het niet fijner om daar je eigen topic over te beginnen?raspaardje schreef:Die verbruikswinst zit hem ook (deels) in het uitschakelen van de EGR-werking met veel meer NOx uitstoot als gevolg. Wil je dat hedentendage nog?
Vast discussie te over
-
raspaardje
- Donateur

Daar is al genoeg discussie over geweest...
Ik geef het alleen maar aan zodat de verwachting van de toekomstige tuning reëel is; geen tot nauwelijks verbruikswinst te verwachten zolang je de EGR-werking in tact laat.
Mijn Hirsch 1.9 TiD mét EGR en roetfilter haalt de 1 op 19 iig niet.
Met een lichte voet is dat eerder 1 op 17,5.
Ik geef het alleen maar aan zodat de verwachting van de toekomstige tuning reëel is; geen tot nauwelijks verbruikswinst te verwachten zolang je de EGR-werking in tact laat.
Mijn Hirsch 1.9 TiD mét EGR en roetfilter haalt de 1 op 19 iig niet.
Met een lichte voet is dat eerder 1 op 17,5.
-
Roz
- Geregistreerd lid
DionHPT heeft mijn 1.9 TiD automaat opgevoerd
EGR softwarematig uitgezet
Vermogen van 150PK naar 190PK
Koppel van 320Nm naar 400Nm
Trekt als een tierelier(niet vanuit stilstaand, want is een automaat)
Vebruikt nu 5.7 - 5.9 liter per 100 km (voornamelijk snelweg, meestal 140 km/u kruissnelheid als het kan)
Motor loopt rustiger
Dit is zo'n 33.000 km geleden gebeurd en nog steeds helemaal tevreden, hoewel ik eigenlijk een stapje meer wil

EGR softwarematig uitgezet
Vermogen van 150PK naar 190PK
Koppel van 320Nm naar 400Nm
Trekt als een tierelier(niet vanuit stilstaand, want is een automaat)
Vebruikt nu 5.7 - 5.9 liter per 100 km (voornamelijk snelweg, meestal 140 km/u kruissnelheid als het kan)
Motor loopt rustiger
Dit is zo'n 33.000 km geleden gebeurd en nog steeds helemaal tevreden, hoewel ik eigenlijk een stapje meer wil