Bruine Vialle V28 inbouwen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
rbjr
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bruine Vialle V28 inbouwen

Bericht door rbjr » ma 30 okt, 2017 3:28

Beste forumgenoten en mede Saab (tuning) liefhebbers,

Mijn Saab 9-5 op LPG heeft een Vialle LPi installatie met witte injectoren. Deze zijn ruim voldoende voor de 185 pk die de 2.3t nu levert.

Echter, mijn vorige, nu gedemonteerde, Saab 9-3 had getunede 265 pk, iets waar een ander forum lid nu van geniet.
Stiekem mis ik die pk's wel, daarom wil ik graag 250 a 260 pk in de 9-5, ook op LPG. Voor de tuning heb ik iemand gevonden, nu het LPG deel nog...

Een oplossing lijkt voor de hand te liggen: ik heb een set van 4 losse Vialle LPi V28 (donkerbruin) injectoren liggen, die tot 65 pk schijnen te gaan. Mijn Saab hart wordt warm van de gedachte dat dat opgeteld 260 pk is :), maar m'n hoofd weet dat de lokale LPG inbouwers deze niet willen inbouwen, want ze geven dingen aan als: "Er is geen software voor, Vialle moet de ECU programmeren, dat gaan ze niet doen".

Heeft er iemand een oplossing? (En een idee van de kosten?)

Ik zou denken dat de standaard Vialle software voor een 9-5 Areo uit hetzelfde bouwjaar (2001) toch zou moeten werken, omdat die standaard al 230 pk heeft?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Bruine Vialle V28 inbouwen

Bericht door ReinO » ma 30 okt, 2017 8:51

die kunnen er gewoon in hoor en waarschijnlijk doen ze het ook nog. Anders moet je tuner dat aanpassen.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 30 okt, 2017 12:28

Neem even contact op met Boertien in Wezep/Emmen, Mesman in Son, Allround LPG in Spijkenisse. Eén van deze adressen kan jou zeker verder helpen...

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » ma 30 okt, 2017 12:35

Als eerst zul je wel je turbo moeten vervangen om die 250/260 PK te gaan halen.

De GT17 die er nu in zit gaat dat niet halen, vervangen voor een TD04 15T van de Aero zal dus je eerste stap zijn om dit vermogen te gaan draaien.
bij Vialle is inderdaad een lastige om aan software te komen.
Als je donker bruine injectoren monteert moet ook de software aangepast worden van de vialle ECU, dit kan je tuner niet.. En zeker niet zomaar de injectoren op goede geluk monteren!

Ik/wij (autobedrijf peter mink), kunnen je je voorzien in de Software voor je motor ECU, de software van Vialle & de inbouw van alle benodigde hardware.

Als we iets kunnen betekenen horen we het graag!

Mvg,

Max Mink

Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Dikketrip » zo 05 nov, 2017 2:20

Mesman doet volgens mij special LPG afstellen voor tunen.

Ook als je veel pk's hebt maar je lpg kan het niet bij houden.
Dan kunnen ze hem zo afstellen dat hij over springt op benzine.
Dit is dus een optie!

Oh ja, is jouw huidige lpg computer wel geschikt voor bruine?

Plaats reactie