Remmen achteras Saab 9-5 aero
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Remmen achteras Saab 9-5 aero
De schijven en blokken achter van mijn Aero moeten vervangen worden. Zag ik de volgende set: https://www.maptunparts.nl/remsysteem/r ... ro-v6.html Heeft iemand hier ervaring mee? Mij lijkt dit een leuke upgrade voor niet teveel geld.
-
AlexJ
- Donateur

Re: Remmen achteras Saab 9-5 aero
Ik weet niet hoeveel verschil er zit in de schijven. Je hebt nu denk ik al gegroefde schijven? Zijn die aan vervanging toe?
Ferodo blokken zijn wel degelijk een upgrade, al weet ik niet zeker of het type dat maptun noemt ook de beste keus is. Ze hebben namelijk verschillende soorten, waarvan de ds2500 volgens mij een goeie keus was.
Als je schijven nog goed zijn gewoon zelf die ds2500 blokken bestellen, stuk goedkoper
Ferodo blokken zijn wel degelijk een upgrade, al weet ik niet zeker of het type dat maptun noemt ook de beste keus is. Ze hebben namelijk verschillende soorten, waarvan de ds2500 volgens mij een goeie keus was.
Als je schijven nog goed zijn gewoon zelf die ds2500 blokken bestellen, stuk goedkoper
-
JTB81
- Geregistreerd lid
De Aero heeft geen gegroefde schijven en de schijven ga ik ook vervangen, daar zit een flinke rand op. Dus ik dacht dat deze schijven met blokken een upgrade waren. Ik zie inderdaad dat het een ander type remblok is dan de DS-serie.
-
AlexJ
- Donateur

Geen gegroefde schijven op een 9-5 Aero? Dan moet je even opletten of het 'past', kan me herinneren dat er veel verschil zat tussen alle remsystemen... (alhoewel, voor een Aero zou je verwachten dat het altijd wel past).
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Ja dat passen zal van de diameter afhangen vooral. Die moet ik even opmeten (300 of 286 mm).
-
busy
- Donateur (4x)

Deze set is vanaf 2002. Dus vanaf eerste facelift, als je die hebt dan past het. Ga je veel Verschil merken? Dat denk ik niet omdat je Saab de meeste remkracht voor heeft, maar het staat wel sportief, Zimmerman heeft ook zo'n setje, kun je oa krijgen bij skandix.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
De vooras komt ook aan de beurt als de blokken op zijn. Dus we beginnen maar alvast achteren. Ik zie van Zimmermann alleen een 286mm remschijf voor de achteras. Weet iemand welke maat er standaard op een 9-5 aero van 2005 zit? Scheelt mij een wiel los maken met dit weer.
-
martincc
- Geregistreerd lid
Ik heb de 300mm remmen al klaar liggen om achter te monteren. (Als ik ergens een keer tijd heb.) Ben benieuwd of je het gaat merken. Voor heb ik al al 308mm erop gezet op mijn oude Griffin uit 1999.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Past 300 mm dan gewoon met de standaard remklauwen?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Nee, maar de 300mm zou je al moeten hebben als je een Aero hebt. Volgens mij is het verschil vrij makkelijk te zien aan de wel of niet geventileerde schijf.
-
JTB81
- Geregistreerd lid
Net even gecheckt, de achterremmen zijn geventileerd. Helaas kan ik geen zimmermans vinden in 300mm voor de 9-5.
-
busy
- Donateur (4x)

Achter is het 286mm en Aero heeft achter altijd geventileerde remschijven. Je kunt hier eens tussen kijken. http://m.auto-onderdelen24.nl/saab/9-5- ... /remschijf" onclick="window.open(this.href);return false;
-
martincc
- Geregistreerd lid
Geventileerde zijn 300mm. Massieve zijn 286mm!
-
busy
- Donateur (4x)

Klopt helemaal even op bon van mijn eigen Saab gekeken. Als je geventileerd besteld wijst het zich vanzelf