voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
ayibogan
- Geregistreerd lid
Bericht
door ayibogan » zo 03 apr, 2016 0:43
Beste Saab liefhebbers,
Vanochtend toen ik van m'n werk kwam reed. ik op een lege A5 en begon m'n rechter voet te jeuken

. Dus volgas gereden en bij vol last in z'n 4de versnelling begon hij te stotteren. Reed in middels al bijna 200 Ofzo maar dan schrik je wel. Daarna in z'n 5 gezet stotteren was weg. Iemand een idee wat het kan zijn?
Gaat om een 1.8t 2004 stage 1
-
Daimster
- Donateur (2x)

Bericht
door Daimster » zo 03 apr, 2016 10:38
200 km, in z'n 4?
Wellicht je toerenbegrenser?!
-
ZSR
- Donateur (3x)

Bericht
door ZSR » zo 03 apr, 2016 10:42
Woehaaaa! Jeuk plus Flitsmeister
Ayibogan had waarschijnlijk geen tijd om naar de vijf te schakelen het ging in een flits....of bezwete handjes aan het trillende stuur....

-
ayibogan
- Geregistreerd lid
Bericht
door ayibogan » zo 03 apr, 2016 11:56
Het is een automaat beste vrienden;) Maar dan moet hij toch bij genoeg toeren overschakelen of lockt hij door dat ik te diep intrap? We rijden hier Saab stuurtjes trillen niet bij zulke snelheden

-
ZSR
- Donateur (3x)

Bericht
door ZSR » zo 03 apr, 2016 20:14
Misschien dat de benzine pomp het niet bij kon benen?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Bericht
door ReinO » zo 03 apr, 2016 20:17
Dat laatste,en geen vacuumlekjes?
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Bericht
door DionHPT » zo 03 apr, 2016 22:24
Volgens mij... is in de 4 dat inderdaad de toerenbegrenzer... bij 200 trouwens. Misschien was ie wat laat met schakelen.
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Bericht
door trollspeed » do 07 apr, 2016 17:44
als je dit vaker krijgt .. misschien een van de bobines die op zijn eindje raakt

-
evo
- Donateur (2x)

Bericht
door evo » do 14 apr, 2016 14:18
Ik vermoed niet dat het je toerenbegrenzer was.
Ik denk ook eerder aan slechter wordende bobines en/of bougies.
Wellicht kun je een foutcode uitlezen. Kan zijn dat deze overslag aan geeft op een bepaalde cylinder, dan weet je al meer waar je het moet zoeken.
-
alex75
- Geregistreerd lid
Bericht
door alex75 » di 26 apr, 2016 1:16
Heb vorig jaar precies hetzelfde gehad.. bougies gewisseld en was opgelost..
-
ayibogan
- Geregistreerd lid
Bericht
door ayibogan » di 26 apr, 2016 6:45
De bougies zijn recent vervangen hoog uit 3000 km mee gereden. Origineel fabrieks opgave PFR6T-10G NGK.
-
Injectie
- Moderator
Bericht
door Injectie » di 26 apr, 2016 6:48
Defecte gasklep of een stukke bobine.
-
ayibogan
- Geregistreerd lid
Bericht
door ayibogan » di 26 apr, 2016 11:22
Hoe kan ik dat opmeten?
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Bericht
door Tubbe » di 26 apr, 2016 11:55
Beide zijn in dit stadium ws nog niet echt op een foutcode te vinden. Daarop wachten kan natuurlijk maar wik je misschien niet

.
Bobine (DI cassette) even wisselen met een gekend goede is het proberen waard. Dan weet je al meer. Voor gasklephuis was ooit een software-update. Zolang je geen problemen had werd die niet ge-update door de dealer. Die verruimde voor zover ik weet de bandbreedte van afwijkende waardes zodat ie minder gevoelig werd. Mogelijk helpt dat al voldoende. Zoniet dan zou je moeten vervangen. GKH zijn gebruikt wel goed te vinden. DI cassettes bij voorkeur nieuw en origineel monteren.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Bericht
door ZSR » di 26 apr, 2016 15:04
Tubbe geldt dit voor een ng9-3?