Misschien leuk om te weten. Eindelijk, na bijna 3 jaar de auto in bezit te hebben, rij ik nu een weekje met stage1. Momenteel met 225pk/340nm, op een T5 motor dus maar met de T7 klep. Gedaan door DionHPT.
En na wat overleg gaan we hem morgen nog even opschroeven naar 240pk/365nm, want dat lijkt ook nog wel te kunnen zonder verdere hardware wisselingen. Natuurlijk wel leuk, net ietsje meer dan stage1
Niet dat hij niet al super gaaf reed nu overigens, 225pk is al een hele andere gave ervaring. Maarja, als je dan toch vrij simpel kan tweaken naar 240pk/365nm, dan waarom niet hè?
Ik heb overigens ook een BSR open luchtfilter, en moet zeggen dat dat icm de tuning het allemaal nog een heel stuk leuker maakt, het klinkt onderhand het zelfde als een dikke blow-off valve volgens mij, echt heel tof effect.
Ik ben helemaal blij. Had ik allemaal veel eerder moeten doen (mja, niet alles zat mee in de tuner wereld toen ik het wou regelen).
Oude OP:
Ok ik heb al heel vaak gelezen dat ik wat moet doen, maar wat is het nou precies?
Ik heb een 154pk 9-3 T5 (bj2000) en wil graag naar stage1. Dat is het probleem niet zo.
Maar ik had nog geen apc klep, dus heb een T7 klep gekocht. Maar nu nog aansluiten.
Ik vind nergens heel duidelijk wat ik nou PRECIES moet doen?
Ik moet nog aanschaffen:
-Vacuum slangen
-Bekabeling apc klep -> ecu
-Verder niks toch?
Maar dan is mijn vraag, welke vacuum slangen, hoe dik, hoe lang? Dat staat nergens. En waar koop je die?
En waar vind je die T7 aansturings kabel?
En dan, als ik dat dan heb. Dan moet er iets aan die kabels veranderd worden, en op de ecu gesoldeerd worden toch? Daar ga ik liever zelf niet aan beginnen want heb geen reserve ecu en ik verkloot het liever niet. Dus weet iemand of er iemand is in Gelderland die dat kan doen toevallig? Evo is een beetje ver weg..
Ik wil echt graag naar stage1 maar ik zie gewoon nergens echt duidelijkheid hoe..