De software in mijn auto is aangepast naar 200 pk en 340 Nm koppel. So far so good. Nu heb ik een TD04 gemonteerd en wil ik kijken of ik wat meer koppel en vermogen uit de software/hardware kan halen.

Ik heb hiervoor samen met iemand de software wat opgetrokken naar 220 pk en 385 Nm koppel. Nu is dit wel wat boven wat mogelijk zou moeten zijn met de LPG injectoren, maar daar zouden we al rijdend dan wel achter komen, en bij kunnen stellen.
Welnu, ik heb helaas nog geen wbl (en die komt er voorlopig ook nog even niet), maar ik kan wel in de openSID kijken naar de output van de voorste 2 sensor. Het gaat dan niet om te zien hoeveel arm of rijk er gelopen wordt, maar je kan in ieder geval zien of het rijk of arm is (als jullie begrijpen wat ik bedoel).
Hieronder de koppel en vermogenskromme van deze software:

In eerste instantie ging het eigenlijk best goed op deze nieuwe software, met de automaarbak in stand D. Hij schakelt dan natuurlijk netjes over voor het echt spannend wordt.
Om te testen wat er in de hogere toeren zou gebeuren hebben we de auto in z'n tweede versnelling gezet en zijn we gaan rijden. Het gevolg was dat de lpg injectoren het niet trokken, waardoor misfires (tussen de 3000 en 4000 toeren). We hebben toen de Mreq wat naar beneden bijgesteld rond die toeren, maar dan zit je eigenlijk weer rond de 200 pk en de 340 Nm koppel. (niets vreemds dus eigenlijk).
Dit heeft geresulteerd in de volgende koppel en pk kromme:

Dit is natuurlijk geen nette koppelkromme, dus dit gaat m niet worden, maar je kan daardoor wel wat getallen zien.
Er is echter nu iets aparts aan de hand, want bovenstaande software werkte wel goed in de auto, en de 220 pk voelde je er ook echt wel inknallen rond de 5000 rpm. In dat toerenbereik reed de auto goed, volgens de O2 sensor ook rijk (dus niet arm, de injectoren trokken dat dus gewoon), ook terwijl de injector DC daar hoger is dan in het toerengebied van 3000 tot 4000 rpm. De gas injectoren trekken het daar dus wel, in de hogere injector DC's.
Kijken we naar de O2 sensor, dan zien we het volgende gebeuren:
0 - 3500 rpm --> rijk mengsel --> Injector DC 5 - 74
3500- 5000 rpm --> arm mengsel --> Injector DC 74 - 87
5000 - max rpm --> rijk mengsel --> Injector DC 87 - 90
Hoe kan dit nou voorkomen?
De lpg injectoren krijgen hun informatie van de benzine injectoren x een factor, als die het bij 90 wel doen, waarom bij 74 tot 87 niet?
Gegevens LPG installatie: LPi Vialle, 4 witte injectoren......
Iemand een idee?