wat gebeurt erbij stage 1 bij G-ice? Eind oordeel na tuning!

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Noordermeer
Geregistreerd lid

wat gebeurt erbij stage 1 bij G-ice? Eind oordeel na tuning!

Bericht door Noordermeer » ma 25 aug, 2014 20:37

Kan iemand mij vertellen wat er precies bij stage 1 gebeurt bij G-ice?
Ik zit eraan te denken om bij hem langs te gaan, maar kan nergens vinden wat er precies aan mijn auto zal gebeuren, weet alleen dat de software word aangepast.

Hopelijk kan iemand mijn 3 vragen beantwoorden :

- Word de technische staat van de auto doorgekeken en kijkt hij of het vermogen omhoog gooien veilig is?
- Word de standaard begrenzer van de auto afgehaald? De banden zijn snelheidscodering Y = 300KM/H en 2 banden oud/dus Z.G.A.N
- Wat gebeurt er precies bij stage 1?

Graag alleen 9-3 rijders van het nieuwe type antwoorden, oude type 9-3 is anders, dus dat is niet te vergelijken.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: wat gebeurt erbij stage 1 bij G-ice?

Bericht door Krizzie » ma 25 aug, 2014 20:44

Stage 1 bestaat alleen maar uit andere software. (Hogere turbodruk en andere vermogens opbouw)

Noordermeer
Geregistreerd lid

Bericht door Noordermeer » ma 25 aug, 2014 20:45

The Devil's Own V4 schreef:Waarom vraag je dat hier en niet aan G-ice?
Om te kijken wat de ervaringen zijn, dan krijg ik van meerdere mensen hun mening.

kristian-ruizenaar
Donateur
Donateur

Bericht door kristian-ruizenaar » ma 25 aug, 2014 20:46

Ik quote van de site http://www.saab-tuners.com" onclick="window.open(this.href);return false; " EXTRA INFORMATIE

Saab heeft haar motoren zo gemaakt dat deze bestand zijn tegen enorme hoeveelheden koppel en vermogen. Door het tunen van uw Saab is het daarom mogelijk grote koppel en vermogens toenames te realiseren en toch ruim binnen de veilige waarden van uw motor te blijven.

Het binnenwerk van de Saab trionic 8 motor kan meer dan 300 pk en 450 Nm koppel aan. Hierdoor kunnen we veilig uw jeugddroom realideren. een van de snelste auto's op de hedendaagse snelwegen én een koppel monster dat in lage toeren met gemak uw caravan over de berg trekt.

Saab trionic 8 modelHuidig vermogen / koppelStage 1 vermogen / koppel 1.8t 2003 t/m 2006150 PK / 240 Nm210 PK / 330 Nm 2.0t 2003 t/m 2006175 PK / 265 Nm210 PK / 330 Nm 2.0T Aero 2003 t/m 2006210 PK / 300 Nm250 PK / 365 Nm 

Deze Saab tuning is voor de Trionic 8 (sport sedan / sport estate / sport convertible) modellen tot en met 2006.
Voorafgaand aan het tunen van uw Saab kijken we eerst de staat van de auto / motor na, u krijgt uiteraard tips om uw Saab beter te onderhouden en we wijzen u op aandachtspuntjes die voor toekomstige problemen zouden kunnen gaan zorgen. "

Overigens heb ik zelf mijn 9-3 2.0t laten chippen en je hebt gewoon een heel stuk meer vermogen en je hebt meer koppel bij een lager toerental dus hij trekt veel lekkerder weg.

Noordermeer
Geregistreerd lid

Bericht door Noordermeer » ma 25 aug, 2014 20:50

kristian-ruizenaar schreef:Ik quote van de site http://www.saab-tuners.com" onclick="window.open(this.href);return false; " EXTRA INFORMATIE

Saab heeft haar motoren zo gemaakt dat deze bestand zijn tegen enorme hoeveelheden koppel en vermogen. Door het tunen van uw Saab is het daarom mogelijk grote koppel en vermogens toenames te realiseren en toch ruim binnen de veilige waarden van uw motor te blijven.

Het binnenwerk van de Saab trionic 8 motor kan meer dan 300 pk en 450 Nm koppel aan. Hierdoor kunnen we veilig uw jeugddroom realideren. een van de snelste auto's op de hedendaagse snelwegen én een koppel monster dat in lage toeren met gemak uw caravan over de berg trekt.

Saab trionic 8 modelHuidig vermogen / koppelStage 1 vermogen / koppel 1.8t 2003 t/m 2006150 PK / 240 Nm210 PK / 330 Nm 2.0t 2003 t/m 2006175 PK / 265 Nm210 PK / 330 Nm 2.0T Aero 2003 t/m 2006210 PK / 300 Nm250 PK / 365 Nm 

Deze Saab tuning is voor de Trionic 8 (sport sedan / sport estate / sport convertible) modellen tot en met 2006.
Voorafgaand aan het tunen van uw Saab kijken we eerst de staat van de auto / motor na, u krijgt uiteraard tips om uw Saab beter te onderhouden en we wijzen u op aandachtspuntjes die voor toekomstige problemen zouden kunnen gaan zorgen. "
dankje voor de informatie, ik kon alleen softwarematig eruit halen, dus vroeg me af of er technisch dingen worden aangepast.
De begrenzer blijft er dus op, jammer, had het wel leuk gevonden als de meter de teller uit zou lopen in duitsland :lol:

kristian-ruizenaar
Donateur
Donateur

Bericht door kristian-ruizenaar » ma 25 aug, 2014 20:52

Teller uit haal de 9-3 niet,
240km/h zou zo ongeveer het maximale met stage 1 zijn

Noordermeer
Geregistreerd lid

Bericht door Noordermeer » ma 25 aug, 2014 20:53

kristian-ruizenaar schreef:Teller uit haal de 9-3 niet,
240km/h zou zo ongeveer het maximale met stage 1 zijn
ook bij een Aero?

kristian-ruizenaar
Donateur
Donateur

Bericht door kristian-ruizenaar » ma 25 aug, 2014 20:59

Aero zou iets harder kunnen denk ik.
Dit i.v.m. de grotere turbo.
(Heb zelf geen aero dus hierover kan ik niet oordelen)

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 25 aug, 2014 21:00

Ga gelijk voor st3, anders blijf je terugkomen. Voor de motor / ecu maakt het niets uit.
De technische staat blijft voor je eigen rekening, neem ik aan.

Noordermeer
Geregistreerd lid

Bericht door Noordermeer » ma 25 aug, 2014 21:02

ReinO schreef:Ga gelijk voor st3, anders blijf je terugkomen. Voor de motor / ecu maakt het niets uit.
De technische staat blijft voor je eigen rekening, neem ik aan.
Technische staat is inderdaad aan je eigen rechter voet hoe je ermee omgaat, vermogen zal ik alleen gebruiken de 2-3 keer per jaar dat ik in Duitsland ben. Voor in Nederland is de standaard 210 PK al meer dan genoeg.
Wat houd stage 3 in?

jarno93
Geregistreerd lid

Bericht door jarno93 » ma 25 aug, 2014 21:02

ik wil niet voor Gijs spreken maar het zal zoiets zijn

-je dient zelf voor een goede stage 0 te zorgen, dus de auto in goede staat afleveren, zonder problemen
-stage 1 is alleen software matig turbodruk etc aanpassen.

Noordermeer
Geregistreerd lid

Bericht door Noordermeer » ma 25 aug, 2014 21:08

jarno93 schreef:ik wil niet voor Gijs spreken maar het zal zoiets zijn

-je dient zelf voor een goede stage 0 te zorgen, dus de auto in goede staat afleveren, zonder problemen
-stage 1 is alleen software matig turbodruk etc aanpassen.
Dank voor alle antwoorden, ik ga Gijs hiervoor benaderen!
Uiteraard moet de auto in topstaat zijn, anders ben je in mijn ogen levensmoe als je met meer dan 10pk al op het asfalt rijd, veiligheid voor alles en dan pas vermogen aanpassen!

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 25 aug, 2014 21:10

Alles luistert wat nauwer na die tijd.
Vacuümslangen, bougies enz zijn ietsje eerder aan de beurt.
maar we moeten ook niet overdrijven. Gewoon onderhoud brengt je al ergens.

Noordermeer
Geregistreerd lid

Bericht door Noordermeer » ma 25 aug, 2014 21:15

ReinO schreef:Alles luistert wat nauwer na die tijd.
Vacuümslangen, bougies enz zijn ietsje eerder aan de beurt.
maar we moeten ook niet overdrijven. Gewoon onderhoud brengt je al ergens.
Elke 15.000km gaat er verse olie + filter in + interieurfilter.
Elke 30.000KM Nieuwe bougies + luchtfilter.
Brandstoffilter elke 50.000KM.

Dus dat zal allemaal volgens mij optijd zijn, remmen zijn voor en achter gloednieuw, banden rondom gloednieuw.
Vacuumslangen zijn sinds aankoop vorig jaar juni niet gedaan, sinsdien 20.000km gereden.
Krijg zou ik daar nog met je over willen pb'en gezien dit mijn eerste Saab/Turbo/aero betreft.
Merk je kwa brandstof verbruik nog iets na tuning is dat wat hoger of lager of gelijkwaardig?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 25 aug, 2014 21:18

Als je dezelfde snelheid zou rijden dan rij je zuiniger.
in mijn praktijk is het verbruik fiks.

Plaats reactie