- Ik haal mijn T7 ECU uit mijn auto om te flashen. Op de ECU staat een VIN (Chassisnummer) dat overeen komt met mijn auto. De originele ECU dus.
- Ik lees de ECU eerst uit en sla de bin op. Altijd handig.
- Ik flash de ECU met een door anderen geteste en werkende Stage-3.
- Ik Importeer de VIN en immobilizer code van de bin die ik van mijn ECU gelezen heb.
- Ik sla deze tune op en flash deze op mijn ECU.
- Ik doe de ECU in mijn auto en probeer deze te starten en vlak nadat ze aanslaat valt ze gelijk weer uit.
- ECU weer uit de auto gehaald en de originele bin die ik teruggelezen had uit de ECU nadat ik deze voor het eerst uit de auto haalde, weer teruggeschreven op de ECU
- Ik doe de ECU in mijn auto en probeer deze weer te starten en vlak nadat ze aanslaat valt ze gelijk weer uit (Hetzelfde als met de eerder geflashde stage 3).
Nu dus de spannende vragen:
- Als ik de originele VIN (die in mijn auto gestanst staat en overeen komt met de sticker op de ECU) invoer in de bin en de immo code die als sticker op de ECU stekker staat, zal het dan wel weer werken?
- Blijft de originele VIN/immo code actief bij je auto, ook wanneer je een andere VIN/immo op de ECU met je auto trouwt via TechII (Zoals ik denk dat bij mij gebeurd is)?
- Hoe kan het dat de originele bin (waar ik dus op reed, maar die een afwijkende VIN/immo code heeft) niet meer werkt als ik deze terugschrijf op mijn ECU? (Auto start maar valt dood).