snelheid
-
brucebos
- Geregistreerd lid
snelheid
hallo allen,
ik heb een saab 93 bouwjaar 2005 hirsch gechipt naar 195?? pk. nou was mijn vraag zijn er veel mogelijkheden om de auto steeds een stukje sneller te maken? zoals andere filtertjes en dat soort dingen? ik heb geen groot budget dus een ander uitlaatsysteem gaat het dan niet worden.
thanks!
ik heb een saab 93 bouwjaar 2005 hirsch gechipt naar 195?? pk. nou was mijn vraag zijn er veel mogelijkheden om de auto steeds een stukje sneller te maken? zoals andere filtertjes en dat soort dingen? ik heb geen groot budget dus een ander uitlaatsysteem gaat het dan niet worden.
thanks!
-
levensnevel
- Donateur (3x)

Re: snelheid
mmm,
achterbank & reservewiel eruit,
lege achterbak,
max 10 liter benzine aan boord,
banden op 2.8 rondom
zelf een paar kilootjes afvallen
Da's de eerste winst die je geen euro kost
Je zal er kwa topsnelheid waarschijnlijk geen kilometer harder door gaan rijden
Maar het accelereren zal sneller gaan en bij afremmen zal met de bestaande remmen het faden langer wegblijven.
Dus uiteindelijk zal je op een rondje het nodige winnen
achterbank & reservewiel eruit,
lege achterbak,
max 10 liter benzine aan boord,
banden op 2.8 rondom
zelf een paar kilootjes afvallen
Da's de eerste winst die je geen euro kost
Je zal er kwa topsnelheid waarschijnlijk geen kilometer harder door gaan rijden
Maar het accelereren zal sneller gaan en bij afremmen zal met de bestaande remmen het faden langer wegblijven.
Dus uiteindelijk zal je op een rondje het nodige winnen
-
brucebos
- Geregistreerd lid
ik bedoel meer dus andere filters en dat soort dingen? ik heb wel is gehoord dat dat ook helpt?
andere luchtfilter bijvoorbeeld. andere bougies. naja ga zo maar door?
andere luchtfilter bijvoorbeeld. andere bougies. naja ga zo maar door?
-
johnb52
- Donateur (7x)

Jawel,ashwin1 schreef:Nee dat helpt niet
Je portemonnee gaat sneller leeg.
Je kan nog wel Aral102 tanken, daar gaat ie waarschijnlijk wel harder van.
-
brucebos
- Geregistreerd lid
oke. en tunning,, dat gaat volgens mij niet he? want hij is al hirsch getuned en dan zou ik dat er af moeten laten halen ofzo? of kan die nog verder opgevoerd worden? laten we zeggen 230pk?
-
johnb52
- Donateur (7x)

http://www.saab-tuners.com/1-8t-150pk-0 ... age-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar meer PK's kan ook ten koste gaan van je drivability. en de levensduur van je onderdelen.
En een Saab zal nooit een sportauto worden.
Maar meer PK's kan ook ten koste gaan van je drivability. en de levensduur van je onderdelen.
En een Saab zal nooit een sportauto worden.
-
brucebos
- Geregistreerd lid
en heb ik dan de zekerheid dat dat ook echt werkt? en wat kost stage 2 me bijvoorbeeld. want van 195 naar 210 is denk geen wereld van verschil?
-
johnb52
- Donateur (7x)

Kijk eens hier naar:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is stage 3:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Stage 2 doen we hier niet aan.
Dit is stage 3:
Stage 2 doen we hier niet aan.
-
ReinO
- Donateur (2x)

in het tuningtopic staan veel van je vragen al beantwoord. beetje lezen en plaatjes kijken helpt je al een eind op weg.
het is even wat werk maar er staan prachtige tunes tussen!
het is even wat werk maar er staan prachtige tunes tussen!
-
inactief
- Geregistreerd lid
Van Hirsch naar een maximale stage 1 zit nog wat verschil tussen.
Van stage 1 naar een after market dikke downpipe + software is wat winst.
Daarna injectoren + software...
Grotere Aero turbo + software...
Filtertjes en achterste uitlaat delen helpen (je bankrekening leger te maken) maar niet om sneller te gaan!
Van stage 1 naar een after market dikke downpipe + software is wat winst.
Daarna injectoren + software...
Grotere Aero turbo + software...
Filtertjes en achterste uitlaat delen helpen (je bankrekening leger te maken) maar niet om sneller te gaan!
-
tanisha
- Geregistreerd lid
naar de winkel gaan en een doosje snelle bougie vonkjes halen!
-
Barboer
- Donateur (6x)

Beetje TS plagen jongens?
Ik snap het idee wel, bij atmosferische motoren is het elk peekaatje telt, en dan knoeien met inlaatfilters en uitlaten om 5 PK erbij voor een godsvermogen.
Wat hebben wij het dan toch makkelijk met de Saabjes...
Ik snap het idee wel, bij atmosferische motoren is het elk peekaatje telt, en dan knoeien met inlaatfilters en uitlaten om 5 PK erbij voor een godsvermogen.
Wat hebben wij het dan toch makkelijk met de Saabjes...
-
Qabriolet
- Donateur (6x)

Naast alle goed bedoelde adviezen hierboven, spaar dan rustig even door om naar het volgende niveau te kunnen gaan. Dat wachten is echt de moeite waard, kan ik je uit ervaring zeggen... En met de hierboven al genoemde saab-tuners.com kan je prima zaken doenbrucebos schreef:ik heb geen groot budget dus een ander uitlaatsysteem gaat het dan niet worden.