Ruimte voor verbetering? Wat vinden de tune experts....

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
JWF_Peters
Geregistreerd lid

Ruimte voor verbetering? Wat vinden de tune experts....

Bericht door JWF_Peters » do 20 feb, 2014 20:11

Nou poosje geleden dus op de bank geweest met mijn 9-3 2002 LPT BSR Stage 3. Nu heb ik hier het 1 en ander geplaatst waar ik helaas niet echt reacties op kreeg. Dus vandaar dat ik het maar even wat directer vraag.

De simpele vraag, wat vinden de tuners hier van het resultaat? De eigenaar van de vermogensbank had erover dat hij wat rijk stond en dat hij daarom PK's miste. Ik heb verder geen problemen of klachten zoals gestotter of wat dan ook. Is dit gewoon netjes voor een Garrett of is er nog winst te behalen wat ook werkelijk de moeite waard is? Want als je er niks van merkt is het ook niet de moeite natuurlijk :wink:

Nou ben benieuwd.....

PS: Geen groot BSR afzeik topic van maken gewoon serieuze vraag en serieuze interesse in wat andere mensen nou van dit resultaat vinden. En ja ik weet het het per bank kan verschillen :wink:

227pk --> 397,7nm @ 3031RPM

De grafieken:

Afbeelding

Afbeelding

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Ruimte voor verbetering? Wat vinden de tune experts....

Bericht door Krizzie » do 20 feb, 2014 20:20

Is dit nou wel of niet omgerekend?

Dus zijn het wielpks of "krukas"pks?

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » do 20 feb, 2014 20:31

Pff geen idee, wiel zover ik weet. Niet of kruk gehad en ik zelf niet aan gedacht :)

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 20 feb, 2014 20:34

ik ben geen expert.

Dit ietwat te rijk lopen: de metingen bij mijn auto waren beter maar niet veel en de zeer ervaren tuner gaf aan dat er nog wel 'iets' extra's te halen zou zijn maar dat dit relatief veel tijd (en geld)
zou kosten en met alle gedoe van te arm lopen. wat een stuk schadelijker is.
' gewoon zo laten en niets meer aan doen qua software, alhoewel ik erg graag met deze auto zou willen werken want dit vind ik indrukwekkend en veel beter krijg ik het wellicht niet eens want hij loopt zo recht als lijn op de fuelcut na' (toen nog cuts)

Als je volgend jaar aan de 19T gaat zien we wel weer.

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » do 20 feb, 2014 20:46

Nee nee komt wel een nieuwe turbo (zit er al op) maar gewoon de Garrett. Ben hier blij mee koppel genoeg, snelheid genoeg en vooral lekker vroeg al het beschikbare koppel paraat. Dus heb geen behoefte aan andere turbo :p

Ben alleen gewoon benieuwd wat mensen er van vinden. BSR gaf zelf ook al aan dat het idd een stukje veiligheid was dat te rijk lopen.

baas 2.3
Geregistreerd lid

Bericht door baas 2.3 » do 20 feb, 2014 22:27

dan heeft BSR zijn policy toch wel drastisch gewijzigd. ik heb andere grafieken gezien van inspuittijden enzo. en gaten in zuigers.

ik denk dat er idd niet veel meer uit gaat krijgen . voordeel van die ome gerrit is dat die sneller opspoelt.
en veel meer vermogen in een 9-3 is naar mijn mening ook erg zinloos. en zoals al eerder gezegd kan die beter iets te rijk lopen.

gr

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » vr 21 feb, 2014 6:10

baas 2.3 schreef:voordeel van die ome gerrit is dat die sneller opspoelt.
en veel meer vermogen in een 9-3 is naar mijn mening ook erg zinloos. en zoals al eerder gezegd kan die beter iets te rijk lopen.

gr
1000% mee eens vandaar de nieuwe Garrett en geen td04 8)

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 21 feb, 2014 8:32

mijn 18T spoelt volgens mij sneller op dan mijn vorige garrets. of het moet komen door het toegenomen vermogen over de hele breedte.
Ik heb trouwens ook het idee dat later opspoelen beter is voor motor, bak en koppeling

maikel2.0t
Geregistreerd lid

Bericht door maikel2.0t » vr 21 feb, 2014 9:12

Juist ik heb geen zin in bijv 1.3bar op 1500toeren:)

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 21 feb, 2014 10:47

natuurlijk is er ruimte voor verbetering maar niet met je gt17 die zal zo als je de boel nu hebt toch maar een kort leven hebben

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » vr 21 feb, 2014 10:53

Wat dacht je van een td04-11?
In de 9-3sport hebben ze in de 1.8t ome gerrit 1752(?) in 2006-2007 vervangen door de tdo4-11
Volgens mij vergelijkbaar in de opspoel en pk. Maar net iets steviger(??)
Moet je wel de leidingen vervangen. Is maar een idee als je garret eruit klapt.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 21 feb, 2014 11:15

meteen een td04 18T, 19T of 20T er in rossen kleine turbo's zijn perfect voor lagere vermogens maar t.s heeft duidelijk trek in meer vermogen anders open je niet zo'n topic!

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » vr 21 feb, 2014 11:20

Als dat ding het 100 000 uithoud vind ik het al prima dus dat is voor mij niet zo boeiend.

Dat hetet tunen sneller stuk gaat is bekend en ook niet wat ik vroeg ;)

Ik wil weten wat er van de tune zelf gevonden wordt en met name over dat te rijk lopen. Ik zoek verder niet Nasr pk's etc want ik ben er tevreden over en hoef niet meer dan dit op die voorwielen.

Dus is dit een mooi resultaat voor een lpt set up?

EDIT

Ik zet er net een nieuwe Garrett op (morgen eerste meters mee maken :p) dus ben zeker niet op zoek naar meer vermogen. Wil puur en alleen weten of dit een nette tune is of niet aangezien er in het verleden nog wel eens gezeken is over BSR en toen plaatste ik deze uitdraai en was het doodstil. En als het beter/netter kan hoor ik dat graag zodat ik dat kan overwegen..... En dan gaat het er dus niet om dat ik meer pk krijg..... Want heb met die van AR gereden en dat is me een beetje te voor een 9-3 vind ik persoonlijk en dan deed ik nog wel rustig aan. Tuurlijk is het leuk maar niet voor mij en dagelijks gebruik.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 21 feb, 2014 11:53

op dit forum wordt overal over gezeken dat is hier traditie!

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » vr 21 feb, 2014 11:55

Nette tune, die 400nm zal waarschijnlijk eerder je koppeling slopen dan die 227 je turbo. Volgens mij zijn dit wiel pk's maar weet het niet 100% zeker.

Plaats reactie