Het is inderdaad wat je overal leest: * impressive!
Maar vandaag even wezen toeren langs de dijk tussen Almere-Lelystad. Deze heerlijke bochtige weg werd op bijna topsnelheid genomen (225 op de teller).
De Koni/Eibach combinatie geeft de auto een volstrekt andere wegligging: een ware metamorphose!
Beheersing is trouwens wel een issue met deze power (ik ben niet van plan bovengenoemde rijstijl lang vol te houden...)
Ik ben zeer tevreden over de modificaties door Tholen, was een uur of 3 werk en volgens de chef werkplaats was het piekvermogen 240 pk en 350 Nm, wat ik behoorlijk veel vind.
Wat ik nog wel merk is dat je ondanks het minder overhellen weinig steun hebt in de veel te zachte stoelen. Dat ga ik laten aanpassen (hardere schuim/foam erin: schijnt redelijk goedkoop te zijn. ) Als dat nog niet voldoende steun geeft dan wellicht een ASS/Recaro/Scheel stoel erin, maar dat is een vrij kostbare grap en de vraag is of het wel zoveel uitmaakt?
Een Viggen rescue kit van Abbott racing zou ook wel leuk zijn, maar daar wacht ik nog even mee, weet ook niet zeker of het qua wegligging veel uitmaakt. Wel denk ik dat ik een onderdeel ervan, namelijk de steering clamp, ga aanbrengen. Het snel insturen in bochten blijft nog steeds wazig en ik heb gelezen dat dit stukken wordt verbeterd door de steering clamp. Weet iemand of je dit eenvoudig zelf kunt aanbrengen? Komt het aan de binnenkant, boven de pedalen en moet je veel fratsen uithalen om het te monteren?
Tot zover, dat was even een verslag van de metamorphose van een Saab 9-3 2.0 lpt. Zeer indrukwekkend moet ik zeggen.