DUMPVALVE OP EEN 9-3 S.S. AERO?
-
Aero
- Geregistreerd lid
DUMPVALVE OP EEN 9-3 S.S. AERO?
Ik heb net een dumpvalve voor mijn aero gehaald, ben gelijk naar de saab-dealer gereden en die maakte gelijk mijn droom kapot. Hij kwam met het antwoord dat er geen dumpvalve op zo een nieuwe Aero past omdat bij het nieuwe model allemaal electronica is.. Kan iemand mij hierbij helpen?? 
-
Marc
- Lid van verdienste
Re: DUMPVALVE OP EEN 9-3 S.S. AERO?
Ik vrees dat je dealer gelijk heeft. Het trionic 8 besturingssysteem werkt namelijk met een luchtmassameter. Deze registreert hoeveel lucht er wordt aangezogen via de luchtfilter.
Wanneer je de overtollige lucht laat ontsnappen (ipv te hercirculeren) via een open air dumpvalve, gaat de computer dit als een fout registreren... De waarden van de luchtmassameter komen dan immers niet meer overeen met de reele waarden...
Gevolg: check engine lampje gaat branden
Wanneer je de overtollige lucht laat ontsnappen (ipv te hercirculeren) via een open air dumpvalve, gaat de computer dit als een fout registreren... De waarden van de luchtmassameter komen dan immers niet meer overeen met de reele waarden...
Gevolg: check engine lampje gaat branden
-
Aero
- Geregistreerd lid
Is hier dan niks anders voor te verzinnen? Voor een wat heftiger geluid of zo? Alvast bedankt voor de reactie.
-
Marc
- Lid van verdienste
Het pshhttt geluid is helaas onmogelijk. Voor heftigere geluiden zou je kunnen opteren voor een andere uitlaat of een sportluchtfilter.
-
Aero
- Geregistreerd lid
Heb je misschien ook een idee wat voor merk voor een sportluchtfilter hier wel op past, want ik zit net bij www.biesheuvel.nl te kijken, daar komt ook die Dumpvalve vandaan, maar hier staat alleen een sportluchtfilter voor een saab 900 waar ik niks aan heb.. En weet je misschien nog wat tips wat ik aan die Aero kan veranderen om hem toch nog mooier en gaver te kunnen maken, want zoveel is hier niet voor op de markt. Hij is helemaal standaard. Alvast bedankt.
-
Injectie
- Moderator
http://www.speedparts.se Site is wel in het zweeds. Maar je kunt er aardig wijs uit worden.
-
erwin
- Geregistreerd lid
Is een open air filter een idee ?
Ik heb deze zelf op mijn 9-3 geplaatst vorige week. Erg leuk. Je hoort hem duidelijk zuigen. Ik zet de muziek er zacht voor.
In zn twee , 3.000 toeren en dan vol gas. De combinatie stofzuiger geluid en een brullende moter is waanzinnig.
Met groet , Erwin.
Ik heb deze zelf op mijn 9-3 geplaatst vorige week. Erg leuk. Je hoort hem duidelijk zuigen. Ik zet de muziek er zacht voor.
In zn twee , 3.000 toeren en dan vol gas. De combinatie stofzuiger geluid en een brullende moter is waanzinnig.
Met groet , Erwin.
-
Aero
- Geregistreerd lid
Ik heb nu een drukregelaar besteld want zo een open sport lucht filter moesten ze nog navragen. Met die drukregelaar zou ik zo een 15 pk'tjes meer hebben, ben benieuwd.. Weet er iemand een adres waar ik zo een sportluchtfilter kan halen (op voorraad) ? Het is voor een 9-3 sport sedan aero van 2003.. Ik heb al gehoord dat er 1 in zwolle zit en 1 in belgie maar heb hier ook geen adressen van.. Ik weet dat er 1 is van speedparts, maar ik kan deze niet op hun site bestellen want ik kan daar geen touw aan vastknopen, is allemaal in het zweeds.. Het meeste kom ik wel aan uit, behalve het bestelformulier.. Bedankt voor de reacties.[/b]
-
Injectie
- Moderator
Auto JAnse Zwolle is de importeur van Speedparts voor nederland. Neem eens contact met hun op.
-
easy
- Geregistreerd lid
Moet je met zo`n drukregelaar niet erg voorzichtig zijn??
Gr,
Easy
Gr,
Easy
-
Hanm
- Lid van verdienste
Lijkt mij wel ja!!easy schreef:Moet je met zo`n drukregelaar niet erg voorzichtig zijn??
Waarom geen tuning via het motormanagement? Zijn inmiddels uitstekende mogelijkheden voor via b.v. Hirsch. Handmatig de druk regelen is echt het laatste waar ik aan zou denken, zeker bij zo'n modern stukje techniek als een nieuwe Sport Sedan Aero
-
itrjdr
- Geregistreerd lid
Ik zou zeker niet gaan rommelen met dumpvalves en slangetjes op zo'n moderne bak. Ik zag tot mijn verbazing bij Hirsch en Maptun dat er voor de 9-3 2003 SS nog geen software upgrades zijn!?
Trionic 8 is blijkbaar niet zo eenvoudig... Wellicht andere ECU tuners?
-
Injectie
- Moderator
Hirsch levert wel. Daar ben ik 200% zeker van.
-
Hanm
- Lid van verdienste
Inderdaad, Hirsch levert ze al een tijdje, werkt erg goed kan ik je zeggen. Inmiddels is voor de Aero zelfs een stage 2 beschikbaar..... het begint er op te lijken