reviseren / aanpassen b205 kop
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
reviseren / aanpassen b205 kop
hoi,
ik heb nu een t7 2001 kopgekocht en een t7 3 weg klep
om op mijn b204 blok te bouwen voor mijn project,
deze kop ga ik helemaal reviseren,
zijn er nog tips en trucs voor verbeteringen ?
bijv Volvo klepveren ? of hardere zittingen,
het blok moet ongeveer 450 pk gaan leveren,
ook wil ik op t5 met een t7 klep gaan draaien ( software en hardware aanpassing wil ik gaan doen )
ik heb nu een t7 2001 kopgekocht en een t7 3 weg klep
om op mijn b204 blok te bouwen voor mijn project,
deze kop ga ik helemaal reviseren,
zijn er nog tips en trucs voor verbeteringen ?
bijv Volvo klepveren ? of hardere zittingen,
het blok moet ongeveer 450 pk gaan leveren,
ook wil ik op t5 met een t7 klep gaan draaien ( software en hardware aanpassing wil ik gaan doen )
-
evo
- Donateur (2x)

Re: reviseren / aanpassen b205 kop
Wat wil je? Misschien iets meer info over de setup en effect die je wilt gaan draaien.
Volvo veren gaan zomaar niet passen in een T7 kom. Dat kan ik je wel vertellen.
Volvo veren gaan zomaar niet passen in een T7 kom. Dat kan ik je wel vertellen.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Volvo veren passen alleen in een T5 kop(of verbouwde T7 kop) klepveren hebben een grotere diameter dan T7.
Je kunt dus Volvo veren of trollspeed (beter dan Volvo veren, eigenlijk de beste die je kunt krijgen) gaan monteren als je T5 kleppen pakt (7mm ipv 5mm) Of kleppen met dikkere klepstelen en de bijbehorende schotels met spietjes en geleiders.
Je moet wel anderen cam's pakken. B202 of cat cam's met jou vermogens beeld. T7 en T5 assen kun je zowieso links gaan laten liggen. Eventueel ook nog verstelbaren tandwielen (moet je hebben voor B202, Cats' is het niet nodig).. Verder kun je hem vlakken, als het niet nodig is niet doen, verhoogd alleen maar je compressie.
Ook kun je kiezen meteen voor geharde klepzettingen te gaan als je ze toch vervangt!
Je kunt dus Volvo veren of trollspeed (beter dan Volvo veren, eigenlijk de beste die je kunt krijgen) gaan monteren als je T5 kleppen pakt (7mm ipv 5mm) Of kleppen met dikkere klepstelen en de bijbehorende schotels met spietjes en geleiders.
Je moet wel anderen cam's pakken. B202 of cat cam's met jou vermogens beeld. T7 en T5 assen kun je zowieso links gaan laten liggen. Eventueel ook nog verstelbaren tandwielen (moet je hebben voor B202, Cats' is het niet nodig).. Verder kun je hem vlakken, als het niet nodig is niet doen, verhoogd alleen maar je compressie.
Ook kun je kiezen meteen voor geharde klepzettingen te gaan als je ze toch vervangt!
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
een t7 had standaard al geharde zittingen toch ?
er zijn geen ''betere'' veren voor de standaard kleppen ?
nokkenassen komen dan andere in,
ik neem aan alles zowieso afmonteren met arp
er zijn geen ''betere'' veren voor de standaard kleppen ?
nokkenassen komen dan andere in,
ik neem aan alles zowieso afmonteren met arp
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Die zijn er zeker, heb nog gloednieuwe set liggen, mag je overnemen..
Wat is arp?
Nee, de biopowers hebben geharde zittingen.
Wat is arp?
Nee, de biopowers hebben geharde zittingen.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
nee alle t7 koppen hebben geharde zittingen maar bij biopower was en nog wat meer aandacht aan besteed en is er een nog wat beter materiaal gebruikt
GM he dan krijg je dat soort dingen om een stuiver te besparen!
GM he dan krijg je dat soort dingen om een stuiver te besparen!
-
Mikey
- Lid van verdienste
Verschil is dat biopowerkoppen natrium gevulde kleppen hebben ter koeling in de kop.
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Persoonlijk zou ik de power ook weghalen. 
Vind het er wat vreemd uit zien zo.
Vind het er wat vreemd uit zien zo.
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
vind juist wel gaaf, maar heb nog een kleppendeksel dus kan allemaal nog
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Bij mijn weten hebben de gewonen T7's zachtere zittingen hoor?
En ook de gewonen T7's hebben natrium gevulde kleppen?
Het onderdeel nummer checken, dan zie je wat je hebt.
Ik heb nog gloednieuwe (en zwaardere, zou even moeten kijken hoeveel kg) klepveren liggen voor een T7 kop. (Het "die" sloeg op jou vraag of er nog andere veren zijn).
Hoeveel RPM wil je gaan draaien?
En ook de gewonen T7's hebben natrium gevulde kleppen?
Het onderdeel nummer checken, dan zie je wat je hebt.
Ik heb nog gloednieuwe (en zwaardere, zou even moeten kijken hoeveel kg) klepveren liggen voor een T7 kop. (Het "die" sloeg op jou vraag of er nog andere veren zijn).
Hoeveel RPM wil je gaan draaien?
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
klinkt goed, pb me je prijs ff,
welk toerental weet ik nog niet precies, ik hou wel van auto's die toerenmaken, maar weet niet hoe dit met de saab motoren zit, zeker niet in combi met een dikke bladblazer, mn ex gsi draaide 8250. dat was wel feest.
welk toerental weet ik nog niet precies, ik hou wel van auto's die toerenmaken, maar weet niet hoe dit met de saab motoren zit, zeker niet in combi met een dikke bladblazer, mn ex gsi draaide 8250. dat was wel feest.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Als je echt toeren wilt miet je er een K20 in leggen
..
Nee, 7500 oid is nog goed te doen, veel verder zou ik een stock T5 draaiwerk niet op zijn ballen willen geven. Wel veren etc aanpassen, bij voorkeur ook olie druk gaan meten. En zorg dat alles in balans is.
Zoals ik je al PBde, weeg je draaiwerk uit. En balanceer je krukas (op z'n minst na laten meten)
Nee, 7500 oid is nog goed te doen, veel verder zou ik een stock T5 draaiwerk niet op zijn ballen willen geven. Wel veren etc aanpassen, bij voorkeur ook olie druk gaan meten. En zorg dat alles in balans is.
Zoals ik je al PBde, weeg je draaiwerk uit. En balanceer je krukas (op z'n minst na laten meten)
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
is ook zeker de planning, al weet ik nog niet of t7 draaiwerk misschien een optie is.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Je moet wel een beetje luister naar wat ik je ook al heb verteld in PB's... En een beetje uitzoeken hoe het zit. Dit is echt wel nodig als jij zoveel vermogen wilt gaan draaien, zeker om een betrouwbare 350PK+ setup te maken valt niet mee. En vereist echt de nodige kennis en kunden!