welke stage heb ik nu

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Filouke
Geregistreerd lid

welke stage heb ik nu

Bericht door Filouke » wo 12 jun, 2013 10:39

Mijnsaab is door saab zelf getuned maar in welke stage ben ik nu?

Er zit een volledige inox Hirch uitlaat onder .

Ik heb hier een attest van gekregen van de tuning,

Afbeelding

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: welke stage heb ik nu

Bericht door ZSR » wo 12 jun, 2013 12:08

Je zegt 200pk? Dan denk ik aan stage 1 met 195pk.
Zit er niet iets van een sticker onder de motorkap?

Even zoeken op het forum:
Stage2, slechts kort en kan je koppeling aan gort trekken
Stage3, duuuuuur. 18"velgen en nog meer leuks...Zal wel meer dan 200pk zijn geweest.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 12 jun, 2013 12:26

Dat zal wel de optionele SAAB 'tun' software zijn geweest. Dus origineel SAAB. Geen Hirsch oid. Uit welk jaar stamt je wagen. Vroeger... werd er dan tevens een injector upgrade uitgevoerd.

Op zich prima software overigens. Nog heerlijk veilig allemaal. Zeg maar een doorbouw in de reeks 150, 185 pk versies.

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

Sabriolet
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sabriolet » wo 12 jun, 2013 12:43

B205 en Saab 9.5 2.0t is volgens mij sowieso T7
verder zegt mij de 192pk stage eerlijk gezegd helemaal niets, maar klinkt niet verkeerd. Meer kan altijd natuurlijk :mrgreen:

grt
Sabriolet 8)

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 12 jun, 2013 13:15

192 pk is een standaard Saab upgrade (geen Hirsch).
Staat in de lijst software bestanden van TIS (9-5 van tis 2008).

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » wo 12 jun, 2013 13:54

Benzine 9-5 is altijd T7.
(9-5 is ook nooit turbo loos geleverd)
Dit is idd een saab tune en geen Hirsch. Zaten geloof ik andere ECU, bougie's en injectoren bij deze set.

Filouke
Geregistreerd lid

Bericht door Filouke » wo 12 jun, 2013 17:43

Inderdaad op de andere papieren bij de wagen staat 195Pk en moet ik er speciale NGK bougies voor gebruiken .

Op de papieren staat ook wat het gekost heeft 1499.76 euro de wagen is van 1999 .

Er zit wel een echte inox Hirsh complete uitlaat onder want het staat in de uitlaat geprint en het is een enorme grote dikke buis.

Als ik het gas erop zet gaat hij enorm vooruit maar ja ik kom dan ook uit een citroen xantia 1.9Td is wel een groot verschil :lol:

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » wo 12 jun, 2013 18:59

In '99 betaalden we nog met guldens en franken ;-)

De tuningkit (stage 0,75?) was 192 pk niet 195 pk. Dacht wel dat een vergelijkbare Hirsch later werd geleverd en deze als optie bij saab verdween.
Had ooit eens gelezen dacht ik dat de tune wel door Hirsch geschreven maar niet geleverd zou zijn. Maar ja kun je nergens terugvinden en is ook niet zo relevant.
Deze tune is wat vergelijkbaar met de stage LPG van G-Ice, maar die geeft je wat meer koppel.

Ps welke bougies moeten erin dan? De platina van de Aero?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 12 jun, 2013 19:22

Het is echt nauwelijks een 'tune' te noemen. Zoals ik al zei, van het zelfde laken een pak als de 150 pk en de 185 pk serie in de latere 9-3's. Een beperkt aantal limiters en nog wat maps aanpassen voor de andere injectoren. Erg conservatief, maar begrijpelijk. Het is tenslotte een 'factory tune'.

Als je al een 3" H1rsch pijp hebt. Kun je eigenlijk meteen door voor een STG3 software upgrade... da's een stuk leuker dan die 190 en nogwat tune ;)

Filouke
Geregistreerd lid

Bericht door Filouke » wo 12 jun, 2013 21:29

Tubbe schreef:In '99 betaalden we nog met guldens en franken ;-)

De tuningkit (stage 0,75?) was 192 pk niet 195 pk. Dacht wel dat een vergelijkbare Hirsch later werd geleverd en deze als optie bij saab verdween.
Had ooit eens gelezen dacht ik dat de tune wel door Hirsch geschreven maar niet geleverd zou zijn. Maar ja kun je nergens terugvinden en is ook niet zo relevant.
Deze tune is wat vergelijkbaar met de stage LPG van G-Ice, maar die geeft je wat meer koppel.

Ps welke bougies moeten erin dan? De platina van de Aero?
Dit zijn de documenten van de tuning ,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filouke
Geregistreerd lid

Bericht door Filouke » wo 12 jun, 2013 21:32

evo schreef:Het is echt nauwelijks een 'tune' te noemen. Zoals ik al zei, van het zelfde laken een pak als de 150 pk en de 185 pk serie in de latere 9-3's. Een beperkt aantal limiters en nog wat maps aanpassen voor de andere injectoren. Erg conservatief, maar begrijpelijk. Het is tenslotte een 'factory tune'.

Als je al een 3" H1rsch pijp hebt. Kun je eigenlijk meteen door voor een STG3 software upgrade... da's een stuk leuker dan die 190 en nogwat tune ;)

En wat moet ik dan doen voor die STG3 software upgrade en hoeveel haal ik daar dan mee ? :?:

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » wo 12 jun, 2013 22:07

Jij zit zowieso met je injectoren. Die zijn nogal snel buiten adem, die zul je dus moeten laten vervangen voor rode injectoren (je hebt nu groenen).
Dit is een stage 3 van maptun:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=18, 230 PK 350 NM.

Als je de 3" downpipe hebt (en niet alleen het laatste stuk) dan ben je met alleen software en injectoren klaar.
In nederland zijn er diverse adressen waar je terecht kunt voor een stage 3, saab-tuners, BSR, Maptun, speektuning, KCP.

Filouke
Geregistreerd lid

Bericht door Filouke » wo 12 jun, 2013 22:33

maxmink93 schreef:Jij zit zowieso met je injectoren. Die zijn nogal snel buiten adem, die zul je dus moeten laten vervangen voor rode injectoren (je hebt nu groenen).
Dit is een stage 3 van maptun:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=18, 230 PK 350 NM.

Als je de 3" downpipe hebt (en niet alleen het laatste stuk) dan ben je met alleen software en injectoren klaar.
In nederland zijn er diverse adressen waar je terecht kunt voor een stage 3, saab-tuners, BSR, Maptun, speektuning, KCP.

Ik heb inderdaad de volledige lijn uitlaat :D

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 12 jun, 2013 22:51

Volgens mij zaten bij die upgrade ook rode injectoren... even visueel nagaan. Groen versus rood...

Indien er rode in zitten kun je richting de 240 a 250 pk op benzine gaan... echter zal je Garrett dat niet zo fijn vinden... ;)

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » wo 12 jun, 2013 23:07

Ik dacht ook altijd dat er injectoren bij zaten, ze staan alleen niet op het lijstje wat hier boven staat.

Kijken dus!

Plaats reactie