Hoi,
Vraagje. Heeft iemand gebruikers ervaring met een 9-5 2.0t (sedan, handgeschakeld) met Hirschtuning naar 210 PK? Er staat er een te koop uit 2000 met 160.000 km op de teller. Hoe bevalt de tuning, en wat voor octaan moet je tanken, 95 of 98 ?
Hirschtuning 9-5 2.0t
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Re: Hirschtuning 9-5 2.0t
Hirsch is altijd goed daar kun je vanuit gaan, met deze Hirsch tune geen ervaring op de 2.0.
Hirsch kan redelijk tam aanvoelen vergeleken met bijv een maptun en BSR, echter wilt tam aanvoelen niet betekenen dat hij slomer is. Eerder juist beter voor de aandrijflijn en het blok.
Hirsch kan redelijk tam aanvoelen vergeleken met bijv een maptun en BSR, echter wilt tam aanvoelen niet betekenen dat hij slomer is. Eerder juist beter voor de aandrijflijn en het blok.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Degene die ik ken met een 2.0t getuned door Hirsch hoor ik nooit klagen.
Ik denk dat je met 210 pk uit onze t7's ook nooit echt ontevreden kan zijn, behalve als je meer wil natuurlijk. Het is allemaal niet zo wild.
Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
Ik denk dat je met 210 pk uit onze t7's ook nooit echt ontevreden kan zijn, behalve als je meer wil natuurlijk. Het is allemaal niet zo wild.
Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Kan op RON 95 rijden, maar voor de door Hirsch opgegeven maximale prestaties er uit te halen moet er eigenlijk RON 98 in de tank
Nu zijn de opgegeven prestaties van Hirsch vaak wat aan de veilige kant, vooral qua koppel.
Overigens kan het verbruik met RON 98 ook wat lager uitvallen, dus het is de vraag of de totale verbruikskosten hoger uitvallen.
Misschien is E10 ook een alternatief, mogen de meeste Saab's ook op rijden, en is wat klopvaster.
Bij benzine soorten met een bio-ethanol aandeel moet je wel de olie op tijd verversen, in RON95 zit overigens meestal al 5% bio-etanol. Bij E10 is het dan 10% bio-etanol.
Bij RON98 en RON 1OO en hoger schijnt het om 100% benzine te gaan.
Nu zijn de opgegeven prestaties van Hirsch vaak wat aan de veilige kant, vooral qua koppel.
Overigens kan het verbruik met RON 98 ook wat lager uitvallen, dus het is de vraag of de totale verbruikskosten hoger uitvallen.
Misschien is E10 ook een alternatief, mogen de meeste Saab's ook op rijden, en is wat klopvaster.
Bij benzine soorten met een bio-ethanol aandeel moet je wel de olie op tijd verversen, in RON95 zit overigens meestal al 5% bio-etanol. Bij E10 is het dan 10% bio-etanol.
Bij RON98 en RON 1OO en hoger schijnt het om 100% benzine te gaan.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Naa, ik ben geen fan van E10, alleen el cheapo peut. Bij mij is het of zoveel mogelijk ethanol (E85) of helemaal geen ethanol, BP ultimate is de enige echte 98 nog z'n beetje in NL. De rest van de 98's zijn vaak aangedikte 95's.
Maar goed, ik ben misschien wel te kieskeurig. Ik tank never nooit tinq etc. Maakt mij ook niet uit dat ik 15cent meer betaal per liter voor goede peut.
Op een stage 1 komt het allemaal niet zo nauw, 95 of 98, maakt allemaal niet zoveel uit dan. Gooi er bijv 98 in op warme zomerdagen. Als het koud is op 95.
Maar goed, ik ben misschien wel te kieskeurig. Ik tank never nooit tinq etc. Maakt mij ook niet uit dat ik 15cent meer betaal per liter voor goede peut.
Op een stage 1 komt het allemaal niet zo nauw, 95 of 98, maakt allemaal niet zoveel uit dan. Gooi er bijv 98 in op warme zomerdagen. Als het koud is op 95.
-
evo
- Donateur (2x)

2.0 van H1rsch? Nette software, heb ik toendertijd veel van geleerd
Zal qua prestaties ook niet of niet significant onder doen, voor qua vermogen hoger geadverteerde tunes van andere merken...
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
Zal qua prestaties ook niet of niet significant onder doen, voor qua vermogen hoger geadverteerde tunes van andere merken...
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk