6 speakers aansluiten + subwoofer

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
JustWicked
Geregistreerd lid

6 speakers aansluiten + subwoofer

Bericht door JustWicked » do 14 feb, 2013 0:06

Hey ik heb even een geluidskwestie,

Ik wil binnenkort de Avic F700BT of F900BT kopen en inbouwen (met behoud van stuurbediening).
Nu wil ik in mijn 93Cabrio(98-02) ook deur speakers (voorin) inbouwen, deze heb ik al liggen zo ook (vervangende)speakers voor in het dashboard en achterbank.
Ook wil ik in de kofferbak een subwoofer met versterker en condensator aansluiten.

Nu de vraag:
Kan ik de speakers in het dashboard en voordeuren op de radio aansluiten door middel van de ISO stekker als L+R voor (dash) en L+R achter (voordeur)
En de speakers achterin via de PRE-out RCA kabel (''rear speakers'') van de radio samen met de PRE-out RCA kabel voor de subwoofer (S/W) aan sluiten op de versterker.

Dus dat ik gebruik maak van de ISO EN de PRE-out kabel. Ik denk namelijk dat zodra ik de Pre-out rear-speakers aansluit hij de speakers in de voordeuren uitschakeld?

Afbeelding

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 6 speakers aansluiten + subwoofer

Bericht door ReinO » zo 24 feb, 2013 11:35

voor mij is de vraag te ingwikkeld.
we hebben een kenner op het forum (meerdere trouwens) mvdlinden.

die zou je een pb'tje kunnen sturen als dit topic te langzaam gaat
suc6
rein

vdLindenMM
Geregistreerd lid

Re: 6 speakers aansluiten + subwoofer

Bericht door vdLindenMM » zo 24 feb, 2013 14:32

Ja ja, :lol:
1. Condensator weglaten. Heeft alleen een klein beetje zin als je boven de 1500 Watt RMS gaat. Maar dan nog wordt door dat soort inbouwers een 2e accu achterin geplaatst met diodeblok. Een accu is sneller voor impulsen dan een condensator.
2. Neem de pre-out voor de front speakers. Daar heb je het meeste vermogen voor nodig, want de achter speakers dienen alleen voor "opvulling".
3. Je hebt een 4-kanaals versterker nodig die je dan in 3 kanaals modus zet. Dan kan je met een 2e RCA kabel via de sub out op de Avic de subwoofer aansturen.
4. Als de versterker totaal meer dan 200 Watt RMS levert zal je een voedingskabel moeten nemen van minimaal 10 mm2. Geldt ook voor de massakabel. In is out.

Plaats reactie