4700 toeren dip

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
9000-95
Donateur
Donateur

4700 toeren dip

Bericht door 9000-95 » do 31 jan, 2013 20:21

sinds enige tijd heb ik een vreemd dipje in de turbodruk. Als ik volgas doortrek gaat alles zoals het hoort tot ongeveer 4700 toeren. Dan valt het vermogen ineens flink terug, om bij 5000 toeren weer volledig terug te komen en dan gaat het weer prima tot bovenin.

De turbodruk valt bij het dipje terug tot iets boven basisdruk (0.5 bar). Geen knock volgens de knock led. Hij doet het steevast elke keer bij dezelfde toerentallen. Ik ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest goeie logs te maken, de laptop accu wil niet meer zo dus binnenkort maar eens een nieuwe halen...

Maar misschien heeft er iemand dit al eens eerder aan de hand gehad die mij de goede kant op kan wijzen?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 4700 toeren dip

Bericht door ReinO » do 31 jan, 2013 20:54

ik meende in de T5suite gelezen te hebben dat rond dat toerental de pk's teruglopen -standaard-
maar raar dat dat voor die tijd niet was.
is er niets lek of los (was bij mij het geval: intake en dp losgetrild)?

9000-95
Donateur
Donateur

Re: 4700 toeren dip

Bericht door 9000-95 » do 31 jan, 2013 22:41

het klopt dat de turbodruk wat teruggeregeld wordt bij hoge toeren als de T25 buiten adem raakt, maar dat gebeurt pas boven de 5000 toeren en da's niet wat hier speelt. Ik heb echt een dip tussen 4700 en 5000 rpm die er zeker niet hoort te zijn. Bij 5000 toeren komt de druk terug en wordt je opnieuw in je stoel gedrukt.

Als er tijd is van het weekend maar eens alles langslopen en een vers setje bougies proberen om te beginnen...

Plaats reactie