Momenteel heb ik er de nokkenassen van een B204 (op stock timing) in liggen en ik vond dat al een hele verbetering vergeleken met de originele. Oke, je verliest wat koppel onderin maar wat je er bovenin voor bij krijgt maakt dat meer dan goed. Daarbij komt dat ik onderin mijn toeren toch nooit vermogen vraag, alleen slecht voor mijn bak, etc.
Van een mede forummer heb ik een tijdje geleden de nokkenassen van een B202 gekregen
Eerste probleem waar ik bij montage van B202 nokkenassen in de B204/B205 combi van mij tegenaan zal lopen is dat, indien ik standaard wielen gebruik, de timing off zal zijn. Om ze dus op de originele timing te leggen heb ik verstelbare wielen nodig. Echter... hier begint het. Ik weet IVO, IVC, etc. en ook welke lift daar bij hoort. Echter... dit is best lastig goed te krijgen, afgaande op die data alleen.
Mijn eerste vraag luid dus, weet iemand de lift hoogtes van B202 nokkenassen (partnr. 7560808 en partnr. 7560964) bij TDC (voor stock timing)?
Tweede vraag die ik heb: heeft iemand ervaring met het custom timen van deze cams en wat zijn jullie ervaringen hierbij?
En omdat plaatjes een post altijd leuker maken... vind ik... hier een simulatie van een B204/B205 blok met B205, B204, en de B202 nokkenassen zoals ik ze heb.