raar probleem (ecu limit?)
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
raar probleem (ecu limit?)
Ik heb een vreemd probleem jongens, om een of andere reden wil mijn T7 niet lekker op het gas gaan, hij rijdt perfect maar mijn performance is gelimiteerd. Meng is het gecalculeerde Koppel op de SID en dat gaat nooit boven de 240-250 NM . het lijkt wel alsof de Ecu Mreq omlaag regelt want het volgende heb ik geconstateerd.
2000-3000 RPM : 0.8/0.9 Bar druk, Mreq 700-800 en Mair volgt het heel netjes
3000-4000 rpm : 0.8 Bar druk, Mreq 650-750 en Mair volgt het heel netjes
4000-5500 rpm: 0.2/0.3 Bar druk, mreg 600~ ongeveer en Mair volgt dit ook netjes
Nog meer data:"
PWM zit rond de 500 wanneer plankgas wordt gegeven
Meng gaat nooit hoger dan 230-250NM (gecalculeerde koppel volgens de SID)
ligt niet aan de remschakelaars gezien het feit dat Mlow 350 is en 200 wanneer er geremt wordt.
Turbo lijkt goed te zijn, als ik de wastegate vacuum loskoppel haal ik gerust 1.4 bar en geen olieverlies etc
dit zijn de Mreq gegevens van 2 Bins die geprobeerd zijn
BioPower bin (225HP, 350NM) :
MREQ nooit hoger dan 700-800.Mair volgde Mreq perfect.
stock bin (154HP, 240 NM)
MREQ nooit hoger dan 600-700.Mair volgde Mreq perfect.
EDIT: bougies, apc zijn vervangen en de wastegate is afgesteld met 0.4bar base boost
2000-3000 RPM : 0.8/0.9 Bar druk, Mreq 700-800 en Mair volgt het heel netjes
3000-4000 rpm : 0.8 Bar druk, Mreq 650-750 en Mair volgt het heel netjes
4000-5500 rpm: 0.2/0.3 Bar druk, mreg 600~ ongeveer en Mair volgt dit ook netjes
Nog meer data:"
PWM zit rond de 500 wanneer plankgas wordt gegeven
Meng gaat nooit hoger dan 230-250NM (gecalculeerde koppel volgens de SID)
ligt niet aan de remschakelaars gezien het feit dat Mlow 350 is en 200 wanneer er geremt wordt.
Turbo lijkt goed te zijn, als ik de wastegate vacuum loskoppel haal ik gerust 1.4 bar en geen olieverlies etc
dit zijn de Mreq gegevens van 2 Bins die geprobeerd zijn
BioPower bin (225HP, 350NM) :
MREQ nooit hoger dan 700-800.Mair volgde Mreq perfect.
stock bin (154HP, 240 NM)
MREQ nooit hoger dan 600-700.Mair volgde Mreq perfect.
EDIT: bougies, apc zijn vervangen en de wastegate is afgesteld met 0.4bar base boost
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: raar probleem (ecu limit?)
Hoe hoog is de inlaat temp.
Pingelt de auto, zie je ze per cilinder hard oplopen?
Weet je zeker dat de bin goed is, waar heb je die vandaan, wat heb je eraan gedaan?
Is het een Aut / handbak?
Wat doen amul en aadd?
enz enz...
Pingelt de auto, zie je ze per cilinder hard oplopen?
Weet je zeker dat de bin goed is, waar heb je die vandaan, wat heb je eraan gedaan?
Is het een Aut / handbak?
Wat doen amul en aadd?
enz enz...
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
Hoi G-Ice
de Bins komen van Tanisha, dus goed spul toch.
AMUL/AADD (als ik ze heb op de opensid) zal ik voor je opzoeken als ik naar huis rij.
De auto pingelt niet, toen met de biopower software kon ik zien dat het enkelingen waren, is ook erg moeilijk met LPG toch?
Heeft iemand toevallig een lijstje van de Mreq gedurende 2000rpm =>6000rpm? (biopower 225pk 350nm)
in hoeverre is Meng accurraat ?
trouwens ik heb een foutje gemaakt in mijn traject.
4000-5500 rpm: 0.3/0.4 Bar druk, mreg 650~ ongeveer en Mair volgt dit ook netjes
AMUL/AADD (als ik ze heb op de opensid) zal ik voor je opzoeken als ik naar huis rij.
De auto pingelt niet, toen met de biopower software kon ik zien dat het enkelingen waren, is ook erg moeilijk met LPG toch?
Heeft iemand toevallig een lijstje van de Mreq gedurende 2000rpm =>6000rpm? (biopower 225pk 350nm)
4000-5500 rpm: 0.3/0.4 Bar druk, mreg 650~ ongeveer en Mair volgt dit ook netjes
-
AR
- Donateur (2x)

ashwin1 schreef:Hoi G-Ice
Er is niet zomaar een lijstje van mreq, dit zal je aan Tanisha moeten vragen. Wij rijden allemaal met eigen interpretaties op de basis software versies. Afhankelijk van wat en op welke manier de software aangepast is krijg je verschillende Mreq/Mair waardes. Wellicht kun je de ECMS code vinden in je openSID, dan kun je kijken waar er iets gelimiteerd wordt. Wat zou de maximale Mreq moeten zijn, want 225PK is misschien niet heel lekker icm je LPG installatie.
Gr Arco
-
inactief
- Geregistreerd lid
BioPower én LPG kunnen / mogen niet samen.
Als je dat gekocht hebt zou ik het er snel af laten halen!
Ben blij dat je auto niet het volle vermogen haalt, anders zou je het best wel eens goed kapot kunnen maken.
Omdat mensen een adapter hebben die verbinding maakt met de computer en dus binnetjes kunnen flashen / aanpassen wil dat niet zeggen dat dat goed gebeurt. Maarten, AR, evo, millerman, ... zijn mensen die maandenlang op trionic 7 hebben gestudeerd en veel kennis van zaken hebben, en zelfs dan komen er nog verrassingen / lastige problemen tevoorschijn waar gezamelijk een oplossing voor wordt gezocht. Het is knap als je binnen een jaar al zo ver bent dat je biopower in een LPG auto GOED WERKEND krijgt, wat ons allemaal nog niet gelukt is!
Verder is het een beetje raar dat je iets krijgt zonder dat het werkt (en dus niet getest is), is er geen laptop / tech2 aan gehangen ter controle tijdens de proefrit?
Biopower is weer een iets ander kunstje dan een "gewone" stage 1, leuker, maar wil je het goed doen een stuk moeilijker!
Als je dat gekocht hebt zou ik het er snel af laten halen!
Ben blij dat je auto niet het volle vermogen haalt, anders zou je het best wel eens goed kapot kunnen maken.
Omdat mensen een adapter hebben die verbinding maakt met de computer en dus binnetjes kunnen flashen / aanpassen wil dat niet zeggen dat dat goed gebeurt. Maarten, AR, evo, millerman, ... zijn mensen die maandenlang op trionic 7 hebben gestudeerd en veel kennis van zaken hebben, en zelfs dan komen er nog verrassingen / lastige problemen tevoorschijn waar gezamelijk een oplossing voor wordt gezocht. Het is knap als je binnen een jaar al zo ver bent dat je biopower in een LPG auto GOED WERKEND krijgt, wat ons allemaal nog niet gelukt is!
Verder is het een beetje raar dat je iets krijgt zonder dat het werkt (en dus niet getest is), is er geen laptop / tech2 aan gehangen ter controle tijdens de proefrit?
Biopower is weer een iets ander kunstje dan een "gewone" stage 1, leuker, maar wil je het goed doen een stuk moeilijker!
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
ECMS heb ik niet in de huidige OpenSid, dan zal ik de ecu opnieuw moeten laten flashen
ik weet dat ik de 225pk en 350nm niet ga halen zonder een 5e injector maar ik kom niet eens in de buurt, Meng is max 240-250 dus dat zal ongeveer bij een FPT (185pk) liggen.
ik weet dat ik de 225pk en 350nm niet ga halen zonder een 5e injector maar ik kom niet eens in de buurt, Meng is max 240-250 dus dat zal ongeveer bij een FPT (185pk) liggen.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ow, het is de bedoeling dat de auto kapot moet, gas met witte injectoren, 225 pk tune me up en biopower software.
Sorry, dat had ik niet begrepen.
Waarom niet gewoon de slang van de wastegate eraf laten dan?
Sorry, maar dit project is gewoon onmogelijk heel te houden, nogmaals, ben blij dat je je luchtmassa niet haalt!!!
Sorry, dat had ik niet begrepen.
Waarom niet gewoon de slang van de wastegate eraf laten dan?
Sorry, maar dit project is gewoon onmogelijk heel te houden, nogmaals, ben blij dat je je luchtmassa niet haalt!!!
-
AR
- Donateur (2x)

Het is dat nu door "iets" je Mreq niet boven de 800, dus +/- 250NM komt, je ECU zal het wel proberen die 225PK te halen indien dat probleem opgelost is. Dan hoop ik dat je niet te ver van Tanshia vandaan woont, want het is wachten tot het zaakje in elkaar draait, en dan waarschijnlijk toch de schuld van het Black Sludge spook. Maar met een dagje sleutelen en ongetwijfeld een T5 blok, kun je weer verder.ashwin1 schreef:ECMS heb ik niet in de huidige OpenSid, dan zal ik de ecu opnieuw moeten laten flashen
Er zit een bepaalde samenhang tussen hardware en software, althans dat zou moeten. Ik zou hem terug laten tunen naar 190pk, Stage 0 goed zien te krijgen, en vervolgens met gezond verstand kijken of er verder nog iets uit te halen is.
Gr Arco
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
Het is niet de bedoeling om hem stuk te rijden
Biopower heb ik er al niet meer op zitten, het is nu mijn stock bin die omhoog is gekrikt en OpenSid.
als ik mijn luchtmassa wel zou halen had er nooit 225pk op geflasht zijn omdat ik dan HEEL arm ga lopen. zo gauw trionic het niet meer omlaag regelt (als dat het is) wordt er een normale waarde op gezet 200pk max. Ik probeer nu alleen uit te zoeken waarom hij altijd de boel terug regelt.
Sorry dat ik het niet verder heb toegelicht.
Biopower heb ik er al niet meer op zitten, het is nu mijn stock bin die omhoog is gekrikt en OpenSid.
als ik mijn luchtmassa wel zou halen had er nooit 225pk op geflasht zijn omdat ik dan HEEL arm ga lopen. zo gauw trionic het niet meer omlaag regelt (als dat het is) wordt er een normale waarde op gezet 200pk max. Ik probeer nu alleen uit te zoeken waarom hij altijd de boel terug regelt.
Sorry dat ik het niet verder heb toegelicht.
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
update: amul blijft rond -1300 en -1500 en aadd rond 220, wat betekent dit?
-
AR
- Donateur (2x)

Dat er niets van je software klopt, of iets serieus mis is met je hardware.
Amul -> Je software moet tussen de 13~15% ten opzichte van je VE MAP aanpassen om Lambda 1 te krijgen. Dit wil je eigenlijk tussen maximaal de -500 en + 500 hebben (+/-5%).
Aadd-> Brandstof aanpassing tijdens stationair toerental.
Ik zou om te beginnen maar eens kijken hoe je vacuumslangen zijn.
Amul -> Je software moet tussen de 13~15% ten opzichte van je VE MAP aanpassen om Lambda 1 te krijgen. Dit wil je eigenlijk tussen maximaal de -500 en + 500 hebben (+/-5%).
Aadd-> Brandstof aanpassing tijdens stationair toerental.
Ik zou om te beginnen maar eens kijken hoe je vacuumslangen zijn.
-
evo
- Donateur (2x)

...heeft tune me up niets mee temaken...
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
dus hij loopt erg rijk op het moment? (aldus de SID)
Vacuum slangen van de BPV en de APC zijn vervangen door nieuwe siliconen slangen, ik vermoedde dat het EVAP klepje roet in het eten gooit maar die is afgedopt (APC retour slang direct zonder T stuk naar de Cobra) Of zijn er nog andere slangen die dit kunnen veroorzaken?
EDIT: ik kan pas zaterdag hem opnieuw laten flashen, ik heb op ecuproject gekeken maar kon niet echt een geschikte bin vinden, heeft iemand een goeie voor een LPT 200+ pk 3xxNM ? (die ook loopt op LPI) ik heb alleen een leuke BSR bin gevonden maar die is WAY too overpowered
Dan heb ik een Bin die bij mijn auto past en ik ECMS kan zien om verder te troubleshooten
Vacuum slangen van de BPV en de APC zijn vervangen door nieuwe siliconen slangen, ik vermoedde dat het EVAP klepje roet in het eten gooit maar die is afgedopt (APC retour slang direct zonder T stuk naar de Cobra) Of zijn er nog andere slangen die dit kunnen veroorzaken?
EDIT: ik kan pas zaterdag hem opnieuw laten flashen, ik heb op ecuproject gekeken maar kon niet echt een geschikte bin vinden, heeft iemand een goeie voor een LPT 200+ pk 3xxNM ? (die ook loopt op LPI) ik heb alleen een leuke BSR bin gevonden maar die is WAY too overpowered
Dan heb ik een Bin die bij mijn auto past en ik ECMS kan zien om verder te troubleshooten
-
Maarten
- Lid van verdienste
De EVAP klepjes zullen het niet zijn. Die hebben effect op je mAir, niet zozeer op je mReq.
Automaat of handbak?
Automaat of handbak?