gaat een AFR wide lamba set mij helpen?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
robertw

Bericht door robertw » ma 01 okt, 2012 11:32

Guys,

Gaat een AFR wide lamba set mij helpen om mijn katloze 90016v my85 FPT (met speedparts APC) verder te finetunen?

/rw

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: gaat een AFR wide lamba set mij helpen?

Bericht door Krizzie » ma 01 okt, 2012 12:00

Het kan nooit kwaad om tijdens het tunen te zien wat je brandstof/lucht verhouding is. :)

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 01 okt, 2012 12:01

Wat een vreemde vraag...

Wat wil je tunen? Als het je AFR is... dan waarschijnlijk wel :mrgreen: Als je je ontsteking wilt tunen... Niet echt lijkt me zo :-P+ Dan heb je meer aan goede pingeldetectie en EGT meter

robertw

Bericht door robertw » ma 01 okt, 2012 12:31

vreemde vragen staan vrij, niet waar..

wat ik wil doen is zorgen dat ik de motor heel precies monitor en dus kan afstellen. Dat kan idd beginnen met de ontsteking zijn maar ook het brandstof/lucht mengsel.

/rw

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 01 okt, 2012 12:53

Nee, eerst afr tunen dan pas je ontsteking, dan weer terug naar afr, etc...

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » ma 01 okt, 2012 17:42

robertw schreef: wat ik wil doen is zorgen dat ik de motor heel precies monitor en dus kan afstellen.
/rw
Trionic erop bouwen!! 8)

robertw

Bericht door robertw » ma 01 okt, 2012 18:59

trionic is een optie die mij ook wel eens te binnen in geschoten, maar probeer de auto zoveel als mogelijk origineel te houden.. (nou ja... voor het oog dan..)

/rw

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » ma 01 okt, 2012 21:35

met een breedand controler kun je bekijken hoe hoog je de turbodruk met een save mengsel kan laten gaan op het orginele injectie systeem zonder fuelchip of andere injectoren....dit zal in de praktijk 1bar zijn maar dan loop je al tegen de grens aan met warm weer(mengsel zit dan als snel op afr 13 of hoger en dat is erg krap).
Stel dat je zoiets monteerd en je merkt in de praktijk dat je mengsel netjes is(12/12,5) bij circa 0,9bar als max turbodruk....dan weet je dat en ben je klaar?als je meer peut in wil spuiten omdat je meer druk wil draaien of andere turbo die meer lucht verplaatst hebt gemonteerd voor hoger vermogen, ga je meer aan een wide band controler hebben denk ik zelf.

Max afsteling van je apc met een goed mengsel kun je beter 1 keer goed afstellen op de pijnbank met een lambda meter achter in de uitlaat en dan is het gewoon goed en save.Wil je toch serieus vermogen en er zelf mee gaan spelen!? jaaaaa dan heb je heel veel aan een breedband controler!

Je kan ook een bung met stop monteren in je downpipe en bij mij langs rijden...2 draaden voor plus en min en een stekker van breedbandsonde naar controler en je kan rijden en afr,s meten+apc/turbodruk/ontsteking afstellen :O: breedband setjes zijn toch aardig duur als je enkel voor een basic tuning gaat zonder dat je heel veel andere hardware monteerd.

robertw

Bericht door robertw » ma 01 okt, 2012 21:42

joach, thanks. (zie PB)

/rw

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » ma 01 okt, 2012 21:47

Ik vind het jammer dat die meters allemaal zo sci-fi er uit zien. Wil er zelf ook (ooit) een hebben namelijk. Maar dan moet'ie wel netjes bij het dash en andere klokjes passen...

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 01 okt, 2012 22:10

:offtopic: Modernere auto kopen die bij de metertjes past :twisted:
Afbeelding

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 01 okt, 2012 23:39

Afbeelding

Tja... Het is dan best wel een kermis... Maar dan weet je wel hoe ie zich houdt... :ugeek:

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » di 02 okt, 2012 6:32

Die van Evo ziet er nog wel nice uit op zich!

Lampje uit (of kan die ook in het groen?) en je ziet er niks meer van. :D

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » di 02 okt, 2012 7:40

Dat er nog een tellertje bij komt vind ik ook niks '-'.. Heb er nu al 2 aan de astijl (egt en boost), zelfde merk als Evo, x-line, ik heb gekozen voor meters met donker glas. Dus als ze uitstaan zijn ze gewoon zwart.

Mijn meter heb ik al een x proberen te slopen om de verlichting te vervangen. Helaas de boven en onderkant zijn gewalst..

Millerman en Evo rijden volgens mij bijde meteen innovat rond?

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » di 02 okt, 2012 7:41

Dat er nog een tellertje bij komt vind ik ook niks '-'.. Heb er nu al 2 aan de astijl (egt en boost), zelfde merk als Evo, x-line, ik heb gekozen voor meters met donker glas. Dus als ze uitstaan zijn ze gewoon zwart.

Mijn meter heb ik al een x proberen te slopen om de verlichting te vervangen. Helaas de boven en onderkant zijn gewalst..

Millerman en Evo rijden volgens mij bijde meteen innovat rond?

Plaats reactie