Heeft iemand ervaring met de "Innovate OT-2" met iPhone?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » vr 28 sep, 2012 11:23

Ik ben dol op speledingetjes! Sinds ik een simpele OBD2/CAN leesding in de auto heb liggen (voor het geval ik storingscodes moet uitlezen)... ben ik aan het rondkijken naar een wat stoerdere versie waarbij ik ook -real time- motorparameters kan uitlezen. Een beetje zoals een 'Open SID', maar dat kan helaas niet in mijn auto door het ingebouwde navigatiesysteem.

Dan kan ik tenminste weer op het forum gaan lopen zeuren over 'missende luchtjes'!

Ik zoek Saab lui die ervaring hebben met dit ding, in samenwerking met een iPhone 4s: Innovate OT-2

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 28 sep, 2012 11:24

Hebbik, luchtjes kunnen er niet op. Die moeten op de Sid... ;)

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Heeft iemand ervaring met de "Innovate OT-2" met iPhone?

Bericht door U-Poll » vr 28 sep, 2012 11:32

GROM! Uitgerekend géén luchtjes. Ik mis ze zo!

Welke motorparameters kunnen er dan wél op het scherm gezet worden? Koppel? Vermogen? Of allerlei soorten adaptaties enzo zouden wie-weet wel weer de moeite waard zijn (dan kan ik daar over gaan zeuren).

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » vr 28 sep, 2012 13:04

Ik heb Torque OBD voor android.
Kan van alles worden uitgelezen. Ik gebruik vooral de inlaattemperatuur in vergelijking tot motorload gedurende langere tijd. M'n intercooler is best cool!
Boost en koelwatertemperatuur zijn wel aardig. Daarnaast standaard een aantal stopwatches voor 0-100km/h 0-200km/h en 1/4 mile
Verder rekent de app aan de hand van de acceleratiemeter hoeveel koppel en vermogen wordt geleverd.
Alles kan worden gelogd en in grafieken worden weergegeven. Best leuk speelgoed voor de paar centen.
Jammer, maar idd de luchtmassa wordt niet doorgegeven.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 28 sep, 2012 13:51

Ongeveer 20 parameters, standaard OBD, als ontsteking, druk, inlaat temp, ...
Wil je Nerden, Theo, zul je toch aan de laptop en Lawicel can/usb moeten.

KaliBro
Donateur
Donateur

Bericht door KaliBro » vr 28 sep, 2012 13:55

U-Poll schreef:Ik ben dol op speledingetjes! Sinds ik een simpele OBD2/CAN leesding in de auto heb liggen (voor het geval ik storingscodes moet uitlezen)... ben ik aan het rondkijken naar een wat stoerdere versie waarbij ik ook -real time- motorparameters kan uitlezen. Een beetje zoals een 'Open SID', maar dat kan helaas niet in mijn auto door het ingebouwde navigatiesysteem.

Dan kan ik tenminste weer op het forum gaan lopen zeuren over 'missende luchtjes'!

Ik zoek Saab lui die ervaring hebben met dit ding, in samenwerking met een iPhone 4s: Innovate OT-2
Je kunt beter de Parrot CK3100 gebruiken deze werkt met alle Iphones :lol:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 28 sep, 2012 17:51

haha, innovate is om te tunen / motor waardes uit te lezen, parrot (mki 9200) is om muziekjes te luistere / bellen... :mrgreen:
Beiden zijn prima dingen icm een iPhone weet ik uit ervaring, ze functioneren naast elkaar in mijn Saab.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 28 sep, 2012 20:34

Via obdii kun je ook mair uitlezen... Eenheden zijn dan echter niet in mg/C maar in de meer gebruikelijke gram per seconde of minuut of zo iets... Kun je terugrekenen als je wilt...

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » vr 28 sep, 2012 22:56

Ha! Dat klinkt goed... maar kan je het ook 'zien' mbv deze Innovate OT-2? Volgens Gijs (die er eentje heeft) dus niet. Welk ánder OBD-iPhone speeltje kan het dan wél? Ik heb dus een iPhone 4s, geen Android. Ik zie veel speeltjes die níet op een appeltje werken.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 28 sep, 2012 23:04

Alle speeltjes met bluetooth werken niet met de iPhone, omdat die geen volwaardige bluetoothstandaard ondersteunt. Dus je moet zoeken naar speeltjes met wifi.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » za 29 sep, 2012 8:33

Ik denk dat ik dan toch maar ga nerden... het is toch eindelijk zo ver gekomen Gijs. Dus zo'n Lawicel aan de laptop. Toch wel jammer dat die iPhone's blijkbaar een (blauw) melkgebit hebben

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Heeft iemand ervaring met de

Bericht door Spatje » za 29 sep, 2012 13:07

evo schreef:Via obdii kun je ook mair uitlezen... Eenheden zijn dan echter niet in mg/C maar in de meer gebruikelijke gram per seconde of minuut of zo iets
Maar het verschil in Mair en Mreq is volgens mij niet uit te lezen en dat zou wel heel leuk zijn.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 29 sep, 2012 16:36

...waarom is dat leuk? :) Als je rijdt moet je op de weg letten... Als je logt is het wat anders... Dan kun je er tenminste wellicht nog een conclusie aan verbinden bijv adhv ioff of pinl, etc...

Of ben ik nu een zeikerd...

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

Plaats reactie