Hier komt het 1 en ander bij kijken ,aangezien alle leidingen ook custom worden.
Het spruitstuk is nog niet klaar ,ben nu zover dat de buizen samenkomen in een collector ,nu alleen nog de colector samenvoegen aan de flens van de turbo.
Ik vind het leuk om anders te zijn en heb er ook voor gekozen om de turbo hoog te monteren ,hierdoor kan ik een rechte buis voor de intake maken ,aan deze buis wordt ook weer de recirculatie van de BOV gemonteerd ,deze buis komt onderlangs te lopen ,en dus niet meer bovenlangs zoals origineel.
Als eerste heb ik aan de auto de turbo gemonteerd zoals ik hem wilde hebben.
Hier heb ik een mal voor gemaakt en direct aan de flens van de turbo gelast .
Nu heb ik nog een compleet reserveblok liggen ,en was het makkelijk om hier de uitlaatflens en mal van de turbo ,welke eerder gemaakt was aan de auto ,te monteren.
Nu kon ik met deze 2 flenzen op de juiste plaats ,stukjes staf vanaf de flens van de uitlaat naar de flens van de turbo lassen.
Nu had ik dus een vaste mal en kon ik beginnen met het slijpen en lassen van de buizen.

Hierna heb ik eerst de collector gemonteerd, hier moeten alle 4 uitlaatbuizen op uitkomen
Begonnen met de moeilijkst berijkbare ,ik heb ervoor gekozen om deze uitlaat van de 3e cilinder linksom te laten lopen ,dit aangezien het anders moeilijk wordt om het spruitstuk nog vast te kunen zetten met de tapeinden aan de cilinderkop.

en nog 1

Hier al weer wat verder ,nog 1 uitlaatbuis te doen

Na de laatste even passen op het reserveblok om te kijken of alles goed uitkomt

en dus

En omdat we er geen genoeg van krijgen

De buizen zijn na het puntlassen losgenomen van de flens ,afgelast en hierna volledig gelast op de flens ,nadat de flens op een zwaar profiel gelast was om kromtrekken te voorkomen.
de flens is recht van het profiel afgekomen .
Nu de collector naar turbineflens maken en hij kan naar de straler .
Ook de wategate actuator beugel en olieretour wordt aangepakt en natuurlijk worden alle leidingen van olie en water van tevoren pas gemaakt op het reserveblok om het daarna 1 op 1 te kunnen plaatsen.
Meer foto's als ik klaar ben met het aflassen van het spruitstuk!
In de toekomst komen er ook T5 zuigers en drijfstangen in als ik de kop van het reserveblok heb gereviseerd en geflowed