een Ferrita of...?
-
Fokko1
- Donateur

een Ferrita of...?
Even jullie mening/advies...
Ik ben aan het overwegen om mijn uitlaat te vervangen voor een andere - ik zit te denken aan een Ferrita of zijn er alternatieven die leuker/beter zijn?
ps het moet wel subtiel blijven, dus bij normaal rijden een beschaafd roffeltje en bij hoge toeren wat meer spektakel dan de standaard OEM uitlaat.
Grtz Fokko
Ik ben aan het overwegen om mijn uitlaat te vervangen voor een andere - ik zit te denken aan een Ferrita of zijn er alternatieven die leuker/beter zijn?
ps het moet wel subtiel blijven, dus bij normaal rijden een beschaafd roffeltje en bij hoge toeren wat meer spektakel dan de standaard OEM uitlaat.
Grtz Fokko
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: een Ferrita of...?
Welke eisen stel je aan de uitlaat, naast het geluid? Als je het niet erg vindt wat meer te betalen voor een kwalitatief erg goede uitlaat met levenslange garantie, is de Ferrita een hele goede optie.
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Een Ferrita van voor tot achter!
Goeie kwaliteit! En goede garantie!
Goeie kwaliteit! En goede garantie!
-
wouter1220
- Donateur

Ferrita overleefd je auto - letterlijk. Hier betaal je dan ook navenant naar....
Een goede tussen oplossing zou in mijn ogen een JT-superflow uitlaat zijn
met race-kat. kost de helft van een Ferrita, enige nadeel is dat de cat-back
niet van RVS is, waardoor deze "maar" een jaar of 10/15 meegaat.
Mocht je geluid het belangrijkste vinden, kan je (danwel met/zonder nieuwe
3" DP + racekat) het best naar een bedrijf gaan die uitlaten custom maakt.
Hier kan je een aantal dempers proberen, net zolang totdat je het door jou
gewenste resultaat hebt. Custom cat-back kost ongeveer t zelfde als een Ferrita
cat-back....
Ik weet een goed bedrijf in Noord-Holland (Dirkshorn), die een uitlaat knutselen terwijl je
erbij staat, custom zoals het bedoeld is dus.... Heb er ook al 2 auto's heen gebracht,
kwaliteit met de hoofdletter K (alles RVS, zeer kundige lassers) en je betaald absoluut niet de hoofdprijs.
(disclaimer: NEEN, ik heb geen aandelen in deze toko.....)
Succes met je keuze!
Een goede tussen oplossing zou in mijn ogen een JT-superflow uitlaat zijn
met race-kat. kost de helft van een Ferrita, enige nadeel is dat de cat-back
niet van RVS is, waardoor deze "maar" een jaar of 10/15 meegaat.
Mocht je geluid het belangrijkste vinden, kan je (danwel met/zonder nieuwe
3" DP + racekat) het best naar een bedrijf gaan die uitlaten custom maakt.
Hier kan je een aantal dempers proberen, net zolang totdat je het door jou
gewenste resultaat hebt. Custom cat-back kost ongeveer t zelfde als een Ferrita
cat-back....
Ik weet een goed bedrijf in Noord-Holland (Dirkshorn), die een uitlaat knutselen terwijl je
erbij staat, custom zoals het bedoeld is dus.... Heb er ook al 2 auto's heen gebracht,
kwaliteit met de hoofdletter K (alles RVS, zeer kundige lassers) en je betaald absoluut niet de hoofdprijs.
(disclaimer: NEEN, ik heb geen aandelen in deze toko.....)
Succes met je keuze!
-
Fokko1
- Donateur

Ik vind de 'looks' ook erg belangrijk - ook dit moet net als het geluid, subtiel sportief zijn! Op zich ben ik bereid om wat meer uit te geven, maar het ligt eraan wat het prijsverschil van de Ferrita is ten opzichte van het alternatief. Als dit verschil relatief klein is in verhouding tot de meerwaarde dat Ferrita levert, dan heb ik er geen moeite mee om te investeren in een Ferrita uitlaat.millerman schreef:Welke eisen stel je aan de uitlaat, naast het geluid? Als je het niet erg vindt wat meer te betalen voor een kwalitatief erg goede uitlaat met levenslange garantie, is de Ferrita een hele goede optie.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bij JT kun je toch gewoon de minder demper weglaten en daar dan een rechte JT-pijp voor nemen, krijg je mogelijk het rioolgeluid van de 900 classic turbo
Kwalitatief is de Ferrita uiteraard beter, daar wordt van voor tot achter met RVS gewerkt.
Complete Ferrita van turbo tot de achterbumper dan wordt gauw iets van 1000-1250 euro, hangt er vanaf met wat voor kat je neemt, sport of race.Voor jou Saab werken ze met 3 inch downpipe met overloop naar 2.5 inch catback.
Kwalitatief is de Ferrita uiteraard beter, daar wordt van voor tot achter met RVS gewerkt.
Complete Ferrita van turbo tot de achterbumper dan wordt gauw iets van 1000-1250 euro, hangt er vanaf met wat voor kat je neemt, sport of race.Voor jou Saab werken ze met 3 inch downpipe met overloop naar 2.5 inch catback.
-
Fokko1
- Donateur

Ik overweeg om vanaf de kat te vervangen - dus niet hele uitlaat.
Mvgr Fokko
Mvgr Fokko
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Ferrita is een goede uitlaat. Geluid is erg bescheiden en bij gas geven toch goed tehoren!
Zelf rij ik op mijn 9-5 met aan abbott, deze klinkt een heel stuk zwaarder dan ferrita, heb ik geen last van want de 9-5 is goed geisoleerd (stuk beter dan de 9-3ss).
Downpipe zou ik altijd voor 3" gaan, gedeelte erna is alleen eigenlijk voor het geluid en niet zo voor de prestaties.
Alleen een dikke downpipe maakt het geluid al een stuk dieper en erg mooi bij een fly by
Zelf rij ik op mijn 9-5 met aan abbott, deze klinkt een heel stuk zwaarder dan ferrita, heb ik geen last van want de 9-5 is goed geisoleerd (stuk beter dan de 9-3ss).
Downpipe zou ik altijd voor 3" gaan, gedeelte erna is alleen eigenlijk voor het geluid en niet zo voor de prestaties.
Alleen een dikke downpipe maakt het geluid al een stuk dieper en erg mooi bij een fly by
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Dan ben je met 500-600 euro al klaar, moet je wel een systeem nemen met alleen links een einddemper, een systeem met twee einddempers (l&r) is uiteraard duurder.Fokko1 schreef:Ik overweeg om vanaf de kat te vervangen - dus niet hele uitlaat.
Mvgr Fokko
Alle Ferrita catback systemen komen door de bumperlip achter, dus daar moet je wel een doorvoer hebben.
-
Eddie
- Geregistreerd lid
een Ferrita of...?
Wellicht is BSR een optie.
9-3 Sport Estate 1.8t Hirsch
9-3 Sport Estate 1.8t Hirsch
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Die komen eigenlijk van Simons-Jetex, goedkoper omdat ze niet van RVS zijn, alleen het sierstuk bij de bumper schijnt van RVS te zijn.
De standaard Saab uitlaten zijn trouwens van uitstekende kwaliteit en als optie kun je ook alleen de laatste demper door een Saab-sportdemper laten vervangen.
Top of the Saab-Hirsch bill is de 2.75 inch catback met twee achterdempers, maar dat gaat aardig in de papieren lopen.
Wel een set kompleet met Aero bumper lip met twee doorvoeren, een extra hitteschild voor de tweede demper en uiteraard Hirsch logo's op de sierstukken.
De standaard Saab uitlaten zijn trouwens van uitstekende kwaliteit en als optie kun je ook alleen de laatste demper door een Saab-sportdemper laten vervangen.
Top of the Saab-Hirsch bill is de 2.75 inch catback met twee achterdempers, maar dat gaat aardig in de papieren lopen.
Wel een set kompleet met Aero bumper lip met twee doorvoeren, een extra hitteschild voor de tweede demper en uiteraard Hirsch logo's op de sierstukken.
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Waarom koop je geen downpipe? Dan heb je ook al donkerder geluid! En heb je ook nog eens het pleizer van eerder opspoelen.Fokko1 schreef:Ik overweeg om vanaf de kat te vervangen - dus niet hele uitlaat.
Mvgr Fokko
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=846" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je dan nog eens volledig RVS wil kun er altijd nog een Catback onderlaten lassen! bij
http://www.rvs-uitlaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
wouter1220
- Donateur

een Ferrita of...?
Dat is dus ook de toko waar ik goede ervaringen mee heb!
-
Sabriolet
- Donateur (7x)

Ik heb lang zitten dubben maar uiteindelijk ben ik toch voor de kwaliteit van Ferrita gegaan, ook al is mijn Caab al 10 jaar oud.
Zoals je ziet heb ik een ouder model dus over de verdere specifieke eigenschappen van jouw model kan ik je helaas niet van dienst zijn.
Echter heb ik wel het volste vertrouwen in dit product, dat ook nog eens een hele nette afwerking heeft.
Voor een my 2009 zou ik zeker voor Ferrita gaan. Dan ben je voor de rest van het autoleven klaar en heb je er nu al plezier van. Ik verwacht dat dit ook voor de toekomstige koper meerwaarde zal hebben.
suc6 met je keuze
Sabriolet
Zoals je ziet heb ik een ouder model dus over de verdere specifieke eigenschappen van jouw model kan ik je helaas niet van dienst zijn.
Echter heb ik wel het volste vertrouwen in dit product, dat ook nog eens een hele nette afwerking heeft.
Voor een my 2009 zou ik zeker voor Ferrita gaan. Dan ben je voor de rest van het autoleven klaar en heb je er nu al plezier van. Ik verwacht dat dit ook voor de toekomstige koper meerwaarde zal hebben.
suc6 met je keuze
Sabriolet